Varulv MESTERLIGT varulvsspel! (Men hur då?)

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Halloj!

Fick du precis en minut över i den evighetslånga kön till paketutlämningen i din My Way-butik? Eller vill du bara släppa tankarna på pandemin, Peter Erikssons avgång, Allsvenskans utveckling under 2020, Trump och USA-valet, Whamhalla - eller vad som helst som det tjatas till förbannelse om?

Skriv en rad här om hur du ser på gott varulvsspel!

Tanken med den här tråden är att ni som varit med ett tag kan få ge ert råd till de som vill utveckla sitt varulvsspel. Tråden blir en sorts masterclass där rutinerade rävar delar med sig av livserfarenhet och visdom till andra som vill utvecklas.

Ni kan se tråden som en fortsättning på Vimes fina tråd om hur han ser på varulvsspel. Vad blir nästa steg? Hur tänker ni? Vad vill ni skicka vidare för tips som kan göra spelet ännu roligare och mer mesterligt?

Shoot!

:D

(Och blir du inspirerad så anmäl dig till mästerarrangören Vimes trevliga mellandagsunderhållning här: "Mellandagsrea"!)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Med tanke på mitt på-näsan-fall i första rundan i förra spelet (LJSLarsson, 2020) skulle jag vilja lyfta den här grejen: man vet inte hur folk tänker, för det mesta. Eller, ibland har man ju förstås rätt. Men för det mesta har man det inte. Jag tycker fortfarande att min tolkning i av att Basse var en ond ulv var helt rimlig. Men den var ju fel. Poängen är lite att man måste pröva olika läsningar. Det är förstås sjukt mentalt ansträngande att sätta sig och läsa en spelare med helt andra glasögon än de man plockat fram och ägnat rundan åt att slipa upp. Man tycker ju att man ser glasklart med de här glasögonen. Och allt blir suddigt och jobbigt om man lägger bort dem. Men att våga göra det och, i varje fall tillfälligtvis, nollställa sin bild av spelet är nödvändigt ibland.

(Disclamern här är ju att det är en jävla gråzon och att om alla bybor ser suddigt och inte vågar springa i full kareta åt det håll de tror är rätt så blir det lättare för ulvlaget att få kontroll över vart byns röster hamnar (eller framförallt inte hamnar). Men det tänker jag att man måste kunna leva med. I varje fall i början av spelet.)
 
Top