roos
Spelkult
Det talas på tok för lite svenska Kult i det här forumet!
Ge mig era bästa tips som spelledare för att skapa stämning och skräck i Kult.
Ge mig era bästa tips som spelledare för att skapa stämning och skräck i Kult.
Precis det här.rött vin
mörkt rum och levande ljus
session 0 - prata innan om vad man tycker är läskigt och vad för skräck man vill ha i spel! Alla, inte bara SL, är delaktiga i att skapa stämningen, och man blir inte rädd om man inte vill bli det.
Intressant hur det där mer gotiska och romantiska landar fast Kult inte alls är sådant. Kult borde du egentligen spela i en övergiven industrilokal med halogen-spotlights.rött vin
mörkt rum och levande ljus
Hah, det skriver jag verkligen under på.Intressant hur det där mer gotiska och romantiska landar fast Kult inte alls är sådant. Kult borde du egentligen spela i en övergiven industrilokal med halogen-spotlights.
Sånt här gillar jag, att förstora någon detalj som egentligen inte är något, men beskriva den på ett sätt så att de reagerar på det.Andra gör tvärtom, och det funkar också ...![]()
Detta är också mitt go to-trick! "Liket som hänger i repet ser ut att ha varit dött i några veckor. Kläderna har blodfläckar och orden det uttalar känns helt osammanhängande, ena skon är borta"."Rummet framför er innehåller flera bokhyllor fyllda med böcker av alla möjliga olika storlekar, en jordglob som troligen är ett barskåp, en soffa, några avhuggna huvuden under soffbordet, abstrakta tavlor på väggarna och en enorm platt-tv monterad på väggen. Kollar ni bokhyllorna?"