Nekromanti MER Diablo 2! Patchen är här, eller nästan iaf...

Kimon

Swordsman
Joined
21 Nov 2001
Messages
679
Location
Uppsala
Re: MER Diablo 2! Patchen är här, eller nästan iaf

Aha, tack för infon... Jag tycker jag känner igen det... Får man bra saker av honom?

De som nöter på honom hävdar det. Personligen tror jag att det har att göra med att det är lätt att nöta ner Pindleskin och därför kan man tämligen riskfritt göra det fler gånger under ett givet tidsintervall och därmed ökar möjligheterna för bra drops.

Placera tillräckligt många apor vid tillräckligt många skrivmaskiner så har du en avskrift av Shakespeare's Hamlet.
Det är väl lite av principen... Själv är jag skeptisk. :gremwink:
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
Re: MER Diablo 2! Patchen är här, eller nästan iaf

Blir sugen på att lira Diablo2 nu ju, och det är precis vad jag tänker göra när jag återvänder till Linköping och min dator i augusti nån gång. Har ju 4 'monsterbra' karaktärer att testa röj med patch 1.10. :gremlaugh:
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: MER Diablo 2! Patchen är här, eller nästan iaf

"Ska tydligen ta mer tid att levla nu också... Avdrag redan vid lvl70 istället för lvl75..."

Mer info här.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: MER Diablo 2! Patchen är här, eller nästan iaf

"Så lösningen på problemet med dålig droprate är att ha kvar samma dåliga droprate, men helt ta bort MF modden vid kill 2+? Risken är ju att det inte blir så bra drops vid första tillfället och då är man ju körd."

Nä alltså, dropraten på bossarna är skithög första gången, men den suger totalt jättemycket alla andra gånger, och MF funkar inte. Då måste man slakta monster istället.

Risken är väldigt stor att det inte blir något bra vid första tillfället, iaf i normal/nightmare... men det är väl bara till för att få folk att vilja spela igenom spelet som det var tänkt, utan boostar och cowleech.

Då kommer min fråga... vem orkar? Storyn suger otroligt mycket, och jag tror inte att andra än extrema hardcore gamers som har mycket tid över över huvud taget ids göra om allt för varje char man vill prova. Att förhindra boost är typ det som sabbar 1.10, IMHO.

"Men är det inte så att folk alltid kommer att vara missnöjda med drops? Att minska chansen att få ett föremål vid kill 2+ kommer ju inte göra folk mindre missnöjda."

Aaa, det är ju det som är tanken. Då tänker man så här "hmm, den här bossen droppar inte tre unika och tjugo sets varje gång jag dödar honom som förut, men genom att gå igenom hela act 5 istället så blir det samma resultat". Variation är vad jag misstänker att man vill uppnå. Det finns ju en anledning till att alla började köra pindle/meph-bot där ett tag... :gremsmile:

"Tyvärr verkar det som om Breath of the Dying Fury krävde en zod vilket som vi alla vet inte är den lättaste runan att hitta."

Or else it wouldn't be addictive, would it? :gremwink:

Så kan du ju göra den av säg en ethereal (pga Zod) superior Colossus Blade och nå svinigt höga skadenivåer. Jag orkade inte gå på jakt efter en eftersom att jag bara laddade ned en massa items på mulor från Diabloii.Net och komponerade ihop dem till en Fläskbarb™.
(som man tröttnar på efter tio minuters spelande eftersom att allt är fuskat)

"Är det bara jag som tycker att Shaftstop och String of Ears suger?"

Vad är bättre då? :gremcool:

"Äh... Mermans Sprocket..."

Citat härifrån: "*Items: Elite Unique Boots (removed Merman's Sprocket)" :gremwink:
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Riktigt mysko på den sidan...

Hmmmm... intressant tabell på den där sidan...

Vid lvl99 erhåller du enbart 0.1% av den normala exp:n... bortsett avdrag pga levelskillnad...

Det är inte det att det tar oerhört lång tid att levla vid lvl99 som förvånar, det är snarare det faktum att lvl99 är den högsta leveln i spelet som förvånar mig, ordentligt också!

Skumt... MYCKET skumt...
 

Nid

Veteran
Joined
27 Aug 2002
Messages
116
Location
Landet
Den legendariska patch 1.10... Världens mest fördröjda och efterlängtade patch. Är det bara jag som tycker att den aldrig borde komma ut, jag menar själva grejen med den är ju att den aldrig aldrig någonsin kommer ut! Den förlorar ju sin mytomspunna status nu!!!

Förresten, är balansen i pvp ändrad nåt? Har druiderna fått en uppryckning eller får dom fortfarande sitta på läktaren när dom stora elefanterna dansar?
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Max physical reduce är ändrat från 75 till 50 % (yeehaw!). Du får mer life av werewolf när du sätter mer points i lycanthropy (woot!), och dessutom kan du använda elemental skills när du är förvandlad (!!!).

Inget av det där förändrar ju förstås att en barbarian drar en WW rakt igenom en och sen är man stendöd oavsett vad man försöker göra :gremwink: men det är ju bättre än inget.
 
Top