Nekromanti MER Diablo 2! Patchen är här, eller nästan iaf...

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Åkej, nu kommer väll troligtvis jag få en jävla massa skit för den här tråden då den behandlar det företag som har orsakat de fyra trådarna nedan men jag bara måste säga:

Diablo 2 1.10 är... släppt! Beta dock, får väl vi varna för...

Patchen är 4,8 meg tung och kommer att ta bort dina möjligheter till att spela annat än singelplayer och via TCP/IP tills dess att den slutgiltiga patchen släpps. Den är även enbart för de som har expansionen (LoD). Och Bliz har även varit så snälla och sett till att fixa så att man kan återställa spelet till 1.09 om man så vill

Jag fick precis hem patchen och vem som helst kan ta hem den (beta på en patch? vart är världen på väg egentligen?)

Vart? På www.battle.net förstås!
 

Kimon

Swordsman
Joined
21 Nov 2001
Messages
679
Location
Uppsala
Re: MER Diablo 2! Patchen är här, eller nästan iaf

Enligt initierade källor i min närkrets är det numera helt omöjligt att spela Hell - Act 5 själv, något som faktiskt gick ganska bra tidigare.

Själv väntar jag nog på 1.10 production och håller mig ifrån beta. Kombinationen beta, patch och Micro$oft Windows känns ... extremt obehaglig.

beta på en patch? vart är världen på väg egentligen?)

Where do you want to go/reboot today...
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: MER Diablo 2! Patchen är här, eller nästan iaf

beta funkar utmärkt på microsoft, har haft en betaversion av drivarna till mitt grafikkort nu i kanske ett halvår utan strul, men men den är ju lite gammal(drivisen) tror det är v42 från nvida :gremcrazy:
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Re: MER Diablo 2! Patchen är här, eller nästan iaf

Efter ett kort, kort, kort test där jag tog min hyfsat nya lvl30 amazon till Crystalline Passage i Act 5 kan det nu konstateras:

Beta 1.10 är jävligt svår!

Direkt stöter jag på ett gäng Champion Hell Lords (heter det väl?) som gör total slarvsylta av mig. Och så fortsatte det ett tag. Jag lyckades till slut mota en ensam och fick uppleva något horribelt! Champions har nämligen en regenererinshastighet som är rent åt helvete hög! När fanskapet slutligen dör har jag nästan gjort slut på alla potions i bältet!

Bestämmer mig att starta om.

Möter efter kort tag på samma ställe ett gäng Chamions i form av Yetityper. Inget fel i att möta Champions eller så... Men jag får bittert konstatera att jag inte ens kan ta EN sån här man mot man! Regenhastigheten är helt enkelt för hög! Och lite längre bort lurade ytterligare ett gäng Champions...

Sen blev det inte så mycket mer spelande och jag överväger allvarligt att gå tillbaka till 1.09, men kanske testar med en helt ny karaktär senare...
 

Kimon

Swordsman
Joined
21 Nov 2001
Messages
679
Location
Uppsala
Re: MER Diablo 2! Patchen är här, eller nästan iaf

Efter ett kort, kort, kort test där jag tog min hyfsat nya lvl30 amazon till Crystalline Passage i Act 5 kan det nu konstateras:

Beta 1.10 är jävligt svår!


Whoa there Frix.... Act 5 vid level 30, det var vågat. :gremwink:
Gneta lite mer på Act 2-4. Det är tråkigt som fan, men vad gör man...

Vilken amazontyp spelar du? Bowazon/Javazon/Spearazon?

Har ryktesvägen hört att det de unika bossarna (a'la Pindleskin, Blood-Raven etc...) och aktbossarna (a'la Duriel och Mephisto etc...) alltid skall generera bra drops första gången man tar ner dem. Har inte testat själv, men det kan nog vara värt att släpa sig tillbaks till Act 1 för att verifiera. Det kan vara så att de inte generar bra drops eftersom du redan tagit ner dem en gång, å andra sidan är det ganska lätt att verifiera.


Direkt stöter jag på ett gäng Champion Hell Lords (heter det väl?) som gör total slarvsylta av mig. Och så fortsatte det ett tag. Jag lyckades till slut mota en ensam och fick uppleva något horribelt! Champions har nämligen en regenererinshastighet som är rent åt helvete hög! När fanskapet slutligen dör har jag nästan gjort slut på alla potions i bältet!

Jorå, det är svårt... :gremgrin: Min källa har testat att lufta sin whirlwind-barbar (Lvl 86) på hell och kom ungefär två steg utanför Harrogath innan han blev lingonsylt... :gremtongue:
Nota bene att hans barbar har maxat 'Sword Mastery' och 'Whirlwind' och har dessutom två 'Grandfathers'. Hans whirlwind gör 5000 hp :gremcool: i skada och ändå så gick det som det gick...


Möter efter kort tag på samma ställe ett gäng Chamions i form av Yetityper. Inget fel i att möta Champions eller så... Men jag får bittert konstatera att jag inte ens kan ta EN sån här man mot man! Regenhastigheten är helt enkelt för hög! Och lite längre bort lurade ytterligare ett gäng Champions...

Faen... Nu blev jag sugen på att lufta min lvl 92 Bowazon på akt 5 hell med 1.10 patchen. Skall bli intressant att se hur långt en 'Windforce' räcker mot detta nya motstånd.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: MER Diablo 2! Patchen är här, eller nästan iaf

Har ryktesvägen hört att det de unika bossarna (a'la Pindleskin, Blood-Raven etc...) och aktbossarna (a'la Duriel och Mephisto etc...) alltid skall generera bra drops första gången man tar ner dem.

Min kompis fick inte mindre än 2 rares, 1 set item och 4 uniques när han dödade Diablo på normal. Bland rare sakerna var det The Centurion, Duskdeep och den unika morgonstjärnan. Inte illa när man är lvl 27.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hemm, synd bara att patchen släpps till LoD. Nån som vet ifall det finns några spännande patchar till Diablo 2 & isåfall nån soom kan rekomenderas ?
 

Kimon

Swordsman
Joined
21 Nov 2001
Messages
679
Location
Uppsala
Re: MER Diablo 2! Patchen är här, eller nästan iaf

Asså... nej egentligen inte. Men jag kan verkligen rekommendera att skaffa LOD om du gillar Diablo2. Det är mycket spelglädje för pengarna.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Kan jag tänka mig..

Har kolat lite på det & kan jku säga att jag blev ruskit sugen på att speal det !!
Kom på en fråga till... De karaktärer som man har på "vanliga" Diablo online, kan man fortsätta med dem i akt 5 ?? Känns ju lite bistert att starta om från lvl 1 igen..
 

Kimon

Swordsman
Joined
21 Nov 2001
Messages
679
Location
Uppsala
Re: Kan jag tänka mig..

Online? Förutsätter att det fungerar. Själv spelar jag inte online utan ofta single-player eller "tcp/ip game", där någon i vänkretsen agerar server.

Har man nitat Diablo så öppnar Tyrael (Tyriel?) en röd fin portal som leder till Harrogath och det är bara att trampa ut mot nya djärva mål.

Grejen är att man konverterar sin gubbe eller gumma till en expansionsgubbe/gumma och efter det kan man aldrig gå tillbaks.

Du kan göra nya gubbar som inte är expansion (tror jag), men varför det? LOD är ju Diablo2 + mycket extra godis.

För mer info kolla DiabloII.net eller Battle.net
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Okey !

Aha !!
Så är jag med lite mera !!!
Tackar för hjälpen !! :gremlaugh: :gremlaugh:
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: MER Diablo 2! Patchen är här, eller nästan iaf

"Har ryktesvägen hört att det de unika bossarna (a'la Pindleskin, Blood-Raven etc...) och aktbossarna (a'la Duriel och Mephisto etc...) alltid skall generera bra drops första gången man tar ner dem. Har inte testat själv, men det kan nog vara värt att släpa sig tillbaks till Act 1 för att verifiera. Det kan vara så att de inte generar bra drops eftersom du redan tagit ner dem en gång, å andra sidan är det ganska lätt att verifiera."

[nördning]Första gången man dödar någon boss (eller unikt monster som är populärt för MFande) så räknas MF, men inte de andra gångerna. Dessutom droppar dem bättre grejer första gångerna (utöver att MF-ändringen). Detta är till för att man inte ska göra tusentals tråkiga MF-rundor för att hitta något bra och således tröttna på spelet grymt fort.
Tanken är att man istället ska slakta monster och hitta items på det sättet, och då levlar du dessutom samtidigt, och kanske rentav tycker att det är roligare än att döda Pindleskin för tjugotusende gången.

"Min källa har testat att lufta sin whirlwind-barbar (Lvl 86) på hell och kom ungefär två steg utanför Harrogath innan han blev lingonsylt..."

Det beror på att GF har för låg WIAS för att den ska bli användbar med WW. Vanlig IAS (från andra grejer än vapnet) påverkar inte WW alls, så ett långsamt vapen = använd inte WW. GF är allmänt ett rätt så dåligt vapen, och när jag gjorde några testrundor i 1.10 med en dödsbarb på lvl 99 med olika vapen visade det sig att Breath of the Dying och Fury var bäst (provade endast svärd). BotD träffar irriterande dåligt jämfört med Fury (eftersom att den inte har ITD), och GF funkade inte alls (eftersom att den har alltför låg WIAS och ingen ITD).

Prova ett Fury Balrog Blade tillsammans med Stormshield (och det vanliga - Arreat's, String, Shaft, Raven Frost, ll-ring, Highlord's, Ghoulhide, WT) istället. :gremgrin:[/nördning]
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Re: MER Diablo 2! Patchen är här, eller nästan iaf

Whoa there Frix.... Act 5 vid level 30, det var vågat.

Medveten om att jag gått lite fort fram, fast va fan, det brukar inte vara så kinkigt, särskilt som det gick ganska bra ända tills jag uppdaterade (Det finns inget skönare än att ha Freezing Arrow mot såna som Nihlathak...)

Har ryktesvägen hört att det de unika bossarna (a'la Pindleskin, Blood-Raven etc...) och aktbossarna (a'la Duriel och Mephisto etc...) alltid skall generera bra drops första gången man tar ner dem.

Jo, det ska stämma vad jag hört, fast när det gäller Pindleskin ska det däremot inte ges lika bra saker som tidigare, då han kunnat ge ganska bra saker för att vara så lätt...

Min källa har testat att lufta sin whirlwind-barbar (Lvl 86) på hell och kom ungefär två steg utanför Harrogath innan han blev lingonsylt...

Aj...........

Faen... Nu blev jag sugen på att lufta min lvl 92 Bowazon på akt 5 hell med 1.10 patchen. Skall bli intressant att se hur långt en 'Windforce' räcker mot detta nya motstånd.

Är du helt säker på det? :gremwink: Ska tydligen ta mer tid att levla nu också... Avdrag redan vid lvl70 istället för lvl75...
 

Kimon

Swordsman
Joined
21 Nov 2001
Messages
679
Location
Uppsala
Re: MER Diablo 2! Patchen är här, eller nästan iaf

Det finns inget skönare än att ha Freezing Arrow mot såna som Nihlathak...

Det skulle vara Guided Arrow i kombination med Pierce, skicka in Valkyrian.... :gremsmirk:


Jo, det ska stämma vad jag hört, fast när det gäller Pindleskin ska det däremot inte ges lika bra saker som tidigare, då han kunnat ge ganska bra saker för att vara så lätt...

Personligen så har jag alltid tyckt att just Pindleskin är en dålig utmaning. Föredrar 'The Council'. Waypointen är duktigt nära och det är gott om bossar.


Aj...........

Han var.... hur skall jag formulera det.... missnöjd. :gremgrin:


Är du helt säker på det? Ska tydligen ta mer tid att levla nu också... Avdrag redan vid lvl70 istället för lvl75...

Players 8. :gremwink:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: MER Diablo 2! Patchen är här, eller nästan iaf

Personligen så har jag alltid tyckt att just Pindleskin är en dålig utmaning.

Påminn mig... Vem eller vad är Pindleskin nu igen. :gremsmile:
 

Kimon

Swordsman
Joined
21 Nov 2001
Messages
679
Location
Uppsala
Re: MER Diablo 2! Patchen är här, eller nästan iaf

Detta är till för att man inte ska göra tusentals tråkiga MF-rundor för att hitta något bra och således tröttna på spelet grymt fort.

Så lösningen på problemet med dålig droprate är att ha kvar samma dåliga droprate, men helt ta bort MF modden vid kill 2+? Risken är ju att det inte blir så bra drops vid första tillfället och då är man ju körd.

Känns inte som om den modden löser problemet med Treasure Run.


Tanken är att man istället ska slakta monster och hitta items på det sättet, och då levlar du dessutom samtidigt, och kanske rentav tycker att det är roligare än att döda Pindleskin för tjugotusende gången.

Men är det inte så idag? Det finns ju en koppling mellan monster level och vad de droppar, så det blir ju så att man söker höglevelmonster för att de har bättre drops. Sen har ju Pindleskin lite för bra drops om jag förstått saken rätt. Själv gillar jag att jaga 'The Council'. (De där handskarna ur 'The Diciple' är inte så dumma faktiskt)

Men är det inte så att folk alltid kommer att vara missnöjda med drops? Att minska chansen att få ett föremål vid kill 2+ kommer ju inte göra folk mindre missnöjda.


Det beror på att GF har för låg WIAS för att den ska bli användbar med WW.

Personligen så är jag inte så förtjust i WW konceptet överhuvudtaget utan gillar Fury (färdigheten) bättre. Men visst det fanns ju lite nya runewords som jag missat. Tyvärr verkar det som om Breath of the Dying Fury krävde en zod vilket som vi alla vet inte är den lättaste runan att hitta.


String, Shaft

Är det bara jag som tycker att Shaftstop och String of Ears suger?


Raven Frost

Äh... Mermans Sprocket... :gremcool:
 

Kimon

Swordsman
Joined
21 Nov 2001
Messages
679
Location
Uppsala
Re: MER Diablo 2! Patchen är här, eller nästan iaf

Påminn mig... Vem eller vad är Pindleskin nu igen.

I akt 5, när man går genom den röda portalen från Anya så kommer man till templet med de utströdda kropparna. Där finns en boss (står oftas inne i tempelgången).

Av typen 'Rotting Carcass' om jag inte missminner mig. De där som ibland reser sig efter det att man har droppat dem.

Har också för mig att Pindleskin alltid är Fire Enhanced.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: MER Diablo 2! Patchen är här, eller nästan iaf

Aha, tack för infon... Jag tycker jag känner igen det... Får man bra saker av honom? :gremshocked: :gremwink:
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: MER Diablo 2! Patchen är här, eller nästan iaf

de drops jag har fått frn pidleskin har inte varit bra alls... kanske kör på fel nivå, har inte orkat över nightmare...
 
Top