Nekromanti men....

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Men det finns ju troll. Var glad! Vad som är värre är att det inte finns några ankor. Hoppas att Riotminds tänker på detta och tar med ankor i någon kommande modul.

/Linus

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,513
Location
Stockholm
Orcher...

...tog Riotminds bort till förmån för de olika trollraserna. Tanken var att man ska kunna använda trollen lite mer kreativt och överraskande än standardorcher.

Det hjälper ju kanske inte om du saknar orcherna, men är i alla fall en liten förklaring varför de inte finns med.

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,945
Förstår att Riotminds tog bort ankorna, trots att de hade en viss charm. Trollen tycker jag är ett alldeles underbart släkte som jag själv kommer att använda mig mycket av i min kampanj. Visst kan man sakna orcherna men jag tycker att skogstrollen ersätter dem ganska bra. Å andra sidan är det ju inte så svårt att lägga in orcher i spelandet på egen hand. Alla känner ju till dem och vet hur de ser ut och beter sig, det är bara att hitta på lämpliga värden för dem och vips! så är problemet löst.

"Ägna inte för mycket tid till att vara en bra människa, inte en jävel kommer att tacka dig för det"
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
vem i h-lvete vill springa runt som Kalle Anka...

JAG!

ankor är dessutom kul.

/Linus


Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Längtar redan efter en trollmodul.

/Linus - som såg att vitulv postade sitt inlägg exakt samtidigt som honom

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"
 

Rumpletimski

Veteran
Joined
31 Dec 2000
Messages
60
Location
Sverige, Stockholm
Jag är glad för vad jag har men jag använder både orcs och troll flitigt så jag saknar dem:

När du nämde Ankor så blev jag tår ögd. DET FINNS JU INGA ANKOR! Det har varit mitt favorit folk sen liten.
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
såja, såja. Om vi tjatar riktigt mycket på Riotminds så återinför dom säkert ankorna. Om inte det går så få vi ta och införa dom i Trudvang utan deras hjälp.

/Linus

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,184
Location
Lunden, Göteborg
Ankor behöver inte nödvändigtvis vara som Kalle Anka, jag är säker på att Riotminds skulle kunna utveckla anksläktet till något utöver det vanliga!

Man kan inte heller jämföra skogstroll med orcher. Skogstroll är små och komiska, ungefär som svartnissar.. medans orcherna är grymma, känslokalla krigare som sätter skräck i sina fiender.

Ezping Orm
 

Sindlast

Veteran
Joined
16 Jun 2000
Messages
89
Location
Halmstad
Hmm, visst saknar man orcher och ankor men jag tycker INTE att någon av ovannämnda raser passar in i det nya DoD...
Dessutom är ju (trots sin charm) ankor rätt så oseriösa...
Orcher kan man klara sig utan, de passar inte riktigt in men jag saknar svartalfer... Jag har inte läst det nya DoD och jag hoppas det finns några som motsvarar svartalfer och svartnissar. Finns det såpass många trollraser att de kan ersätta svartfolket helt?
 

Rumpletimski

Veteran
Joined
31 Dec 2000
Messages
60
Location
Sverige, Stockholm
Ingen ras är oseriös, allt brorpå speledaren och spelarna. Men man kan ju skoja till allt för det ska ju va roligt också.

Från en glad liten Bonde med sina grisar
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
men improvisera då !!

Vill du ha orcher så finns det en hel uppsjö av olika beskrivningar av denna ras.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
Om Riotmionds tar med ankor ska jag bränna min DoD 6 bok och börja spela ölspelet istället.



"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."
 

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
Alltså ankor äter man! Hade med en pirat anka i ett DoD äventyr en gång. Först kastade mina spelare allt sitt lösgodis på mig sen började dom slåss om vem som skulle få döda han.

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."
 
Top