Nekromanti Mekanurg lättar på förlåten -- två nya projekt

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Ett smakprov från Okeanos

Ja, Anders är den sortens människa som vill att hans partner ska vara utklädd till ett fonem när det ska bli spännande i sängkammaren... :gremgrin:

Erik
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Ett smakprov från Okeanos

najs.. påminner lite om dina PW-moduler, förresten.. upplägget alltså.

/T
 

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Feedback

Efter att ha läst igenom ditt utkast är jag mycket possetiv. Jag tycker konceptet är underbart (sen är jag ju frälst i antiken och sjöfarare!) och uppläget låter jäkligt bra.

En sak bara, på flera ställen refererar du till olika Genrer som spaghetti western och Sci-Fi genrer. Det skulle vara bra med lite mera klarhet i vilka element i dessa genrer som du skulle vilja att SL inspireras av. Jag tror att du har bilden väldigt klar för dig, men bara inte tänkt på att förmedla den. Jag tänker bland annat på frasen:

De blir därför badguys, gärna med inspiration från sphagettiwesterns
sid. 4


//Flurtis
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,901
Location
Port Kad, The Rim
Re: Feedback

Got the point. Jag tänkte bland annat på Lee van Cleef i GoodBadUgly och en väldig lakonisk Charles Bronson. i IIRC Harmonica.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Fantastiskt!

Se till att få det här klart så snabbt som möjligt, för jag skriver detta med någonting febrigt i blicken. Jag tror aldrig någon Blixt-kreation har lyckats inspirera mig likt denna. Jag får genast en massa uppslag på intriger och upptäckter i den helleniska civilisationens utkant. Se följande smakprov:


<table width="80%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center"><tr><td bgcolor="blue">/images/hr.gif</td></tr></table>
CUTSCENE:
"Vilka nyheter är så angelägna att du stör mig under min rituella skäggansning, Shaga? Jag är enbart gäst i denna stad (och en väldigt diskret sådan), men min hygien är mig likväl viktig."
"Jag lyder enbart ers högvärdighets befallning, mäktige satrap; österlänningar har synts till på marknaden. De betalar med oboler, talar grekiska, och efterfrågar en lots att ta dem västerut - förbi Melqarts stoder."
"Ah! I sanning efterlängtade nyheter, min usle frände! Dessa besökare är månne dem som fått mig att företaga denna resa. Seså! Slicka mina fotsulor medan jag kontemplerar över detta."
"Denna ödmjuke tjänare tackar för den heder du därmed delger mig. Dina fotsulor smakar i sanning av den makt gudarna investerat i din person - en bägare alla vill läppja, men vars innehåll både smakar surt och lite unket. Vad befaller du mig?"
"Sannerligen. Min makt är även min börda, i det har du rätt. Med min generositet med mina kroppssafter vill jag påminna mina tjänare därom. Jag befaller dig, som så trofast krälar vid mina fötter, att själv ta på dig rollen som detta fartygs lots. I väster finns många faror. Rev! Pirater! Det vore olyckligt om något skedde denna helleniska farkost - speciellt passagen mellan Ikaron och Subgorian tycks vara hårt drabbat, ifall du förstår på vad jag syftar."
"Oundvikligen, du slugast bland reptiler - passagen är mig väldigt bekant."
"Utmärkt! Även jag ska färdas österut; till Hispanien och via säkra rutter. Jag förväntar mig att du eller någon annan ur kapten Akalicars anhang uppsöker mig där (men Gudarna nåde den som stör mig under skäggansningen nästa gång), med ord om er framgång. Nu, försvinn ur min åsyn, du, en hyndas avkomma! (Barberare! Återgå till din livsuppgift.)"
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Re: Ett smakprov från Okeanos

Tryck Okeanos och jag köper. Har längtat länge efter ett svenskt grekspel och nu är det äntligen på gång! Nu kan jag alltså vara lat utan dåligt samvete...
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Re: Ett smakprov från Okeanos

Verkar grymt ju! Synd att det tog slut precis när det skulle börja. Jag hade nästan glömt att det bara var en preview jag läste.

"I det femtonde året efter konung Alexander den stores seger över storkonung Dareios kom den lärde Menander till det kungliga palatset i Babylon med sig en vetenskaplig skatt, [...]"
Nån sorts extraord.
/end språkpolismode.
 

Hybris

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
139
Science-fantasy med fokus på domedagen

Jag måste säga att jag föll som en fura för Wolframfästet. Jag har precis avslutat J. Gregory Keys Tetralogi " The Age of Unreason" och även ifall denna utspelar sig under sjuttonhundratalet istället för en avlägsen framtid, så innehåller den fantastiska ting så som eterskrivare, kraftkanoner och skor som kan gå på vatten. Allt detta blandas i en historia om såväl Benjamin Franklin, som Peter den store och Carl von Linné. Fram för Science-fantasy
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,062
Location
Linköping
Tycker båda idéerna verkar spännande (framför allt Okeanos men det var väl inte så otippat... :gremsmile: )
 
Top