Girighet
Warrior
Utan att känna dig eller veta hur du spelleder tror jag att du är för hård mot dig själv.Jag är en kass / låg-medioker spelledare, och jag gör det. Fast inte bra då förstås.
Det är inte som på vissa poddar där alla är skådespelare, eller att det är redigerat i efterhand.
Alla är olika bra på saker och att inse ens svagheter hjälper för att kunna balansera upp det. Dålig på komma ihåg regler? Ladda ner/skapa cheat sheets för att kunna hålla tempot uppe. Svårt med namn, skapa listor. Svårt att improvisera fram något i stunden, fundera på/skriv ner olika platser/händelser som skulle kunna ske och om det är läge använda något av dem.
Det finns en massa olika saker att göra för att få SLandet att bli bättre beroende på vad ens egna styrkor/svagheter är.
Och för att återknyta till trådens ursprungliga fråga så tror jag inte att det handlar så mycket om hur bra/dålig man är som spelledare utan vilka förväntningar som är mellan gruppen och SL. Va tydlig med vilken spelstil du tänker köra. Tex kartor och miniatyrer vs minds eye, grisodlare vs Epic osv. Det är snarare för det skär sig snarare än "kvaliteten" på SL.