Marvel Snap

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Har någon koll på kommande spotlight caches? Jag har för mig att Jeff är i nästkommande. Har bara 4000 credits så funderar på om jag ska chansa på Jeff eller ta rent hus en kommande spotlight cache om det är någon kul på gång.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,070
Helt reguljär Destroy-lek, men så sjukt tillfredsställande att möta Galactus med. Jag hade just sex Galactus-matcher på raken - i tre av dem stoppade jag Galactus med en välplacerad Death, och i tre av dem såg jag precis vad som skulle hända, lät Galactus spelas, och vann i den locationen med Knull och litet andra stora kort.

1. Deadpool, Nova, X-23
2. Carnage, Wolverine
3. Killmonger, Venom, Sabretooth, Deathlok
6. Arnim Zola, Knull
8. Death
 
  • Like
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Tack! Den verkar skoj. Alioth kanske också kan vara något, iaf blir det ganska lätt att i runda fem avgöra om man kommer vinna.
Ja, den verkar okej. Kan vara bra i diverse lockdown-lekar kanske.
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Ja, den verkar okej. Kan vara bra i diverse lockdown-lekar kanske.
Det är svårt att veta vilka kort som kommer dominera metat.

Av de kommande spotlight caches vill jag ha:

Nr 1 Jeff
Nr 2 Alioth och Hit Monkey
Nr 3 Zabu (osäker på om jag har Jean, Renslayer har jag ingen koll på)
Nr 4 M.M.M

Ta rent hus varannan cache tror jag att jag klarar så då blir det nog nr 2 och 4. Egentligen hade nog nr 1 och 3 varit bättre eftersom två viktiga kort finns där: Jeff och Zabu. Men har för lite credits för att vara säker på att få Jeff.

Vilka kort tror ni blir viktigast framöver?
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,070
Det är svårt att veta vilka kort som kommer dominera metat.

Av de kommande spotlight caches vill jag ha:

Nr 1 Jeff
Nr 2 Alioth och Hit Monkey
Nr 3 Zabu (osäker på om jag har Jean, Renslayer har jag ingen koll på)
Nr 4 M.M.M

Ta rent hus varannan cache tror jag att jag klarar så då blir det nog nr 2 och 4. Egentligen hade nog nr 1 och 3 varit bättre eftersom två viktiga kort finns där: Jeff och Zabu. Men har för lite credits för att vara säker på att få Jeff.

Vilka kort tror ni blir viktigast framöver?
Svårt att tro att något där kommer att vara meta-dominerande annat än möjligen Alioth. De här korten är support. Med det sagt är Zabu extremt stabil och enablar många lekar, och Jeff blir nog aldrig föråldrad som toolbox.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag tror Renslayer kommer vara väldigt bra. Det är många kort som har 1 eller mindre power som kan göra kul saker. Tänker mig att den kan vara en bra backup i Negative-lekar om inte annat. Sedan kan det kanske bli ganska matiga sistarundor för diverse zabu-lekar. Sedan är alla grejor som gör att man kan spela Knull+Zola tunga grejor.

Mobius2 kommer skapa en helt egen lektyp skulle jag tro. Vet inte hur stark den kommer bli, men den borde komma.
 
Last edited:

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Med de senaste patch noterna känner jag att det inte är viktigast att ha rätt kort just nu men att ha många kort så man lyckas pricka in de som blir buffade rejält.

Blade har väl de flesta men discard med Apocalypse blir väl vanligare nu efter buffen.

Snowguard gick från spelets kanske sämsta kort till ett väldigt bra kort.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Ja, det där var verkligen speciella uppdateringar. Blade tror jag blev bättre, men är inte hundra. Den kommer alltid vilja kasta det man drog/fick på handen sist. Hade nog gillat den bättre om den tog det längst till vänster kanske, men Apocalypse gillar kanske det hela bättre nu. Spider Pig vet jag knappt om den är spelbar nu. Den ligger väldigt konstigt i kurvan. Som en 3/5 hade den varit okej fortfarande, men som 2/2... Njä. Soul stone är faktiskt en enorm försämring av Thanos-lekar. Gillar den inte alls, tycker inte Thanos har dominerat nog för att motivera den ändringen. Snow guard håller jag helt med om att det är en enorm förbättring. Får se var den tar vägen, men Collector och Dino klappar händerna. Well, kanske inte dino för han når inte. Loke är också ett stort fan skulle jag tro. Undrar om inte den ändringen är det som kanske pushar Loke upp från okej till bra för mig... Kanske skulle ta och köpa mig Premium. Men jag var lite förvånad att se att jag inte har Snowguard vare sig på mobilen eller plattan. Var helt säker att jag hade den på en av dem...
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Jag har spelat mycket Loki och vunnit i princip hela tiden. Men idag har jag mött många Discardlekar med bl.a. Modok, Hela, Infinaut och Apocalypse. Den krossar mig. Kanske dags att byta deck.
 
  • Like
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Werewolf by Night ser crazypants bra ut! Man-Thing verkar väldigt användbar. Annihilus kommer att ge oss vansinniga mängder Sentry- och Red Hood-lekar. Knull tycker om Gladiator.
Håller helt med. Undrar om Gladiator drar kortet ur leken eller om det är en kopia. "Add" känns lite tvetydigt. Hur som, väldigt bra kort.

Werewolf tror jag 100% att den kommer nerfas i ett eller två steg väldigt snart efter att de tjänat sina pengar på den. Endera lägre startpower, högre pris eller mest troligt att den bara får +1 power per hopp. Eller kanske limit till ett hopp per turn. Den är rejält stark.

Man-Thing känner jag spontant är nästan för bra också. Straffet att spela småkort blir rejält högt med den. Undrar om den får behålla -2 vidare länge.

Nico är jättekonstig, behöver spela henne för att förstå mig på... Inga av effekterna slår mig som överdjävliga dock, men antar att det finns starka grejor. Wasp och Yellowjacket känns som de passar med henne.

Nu vet jag inte vad Ebony Blade kommer kosta att spela ut, men Black Knight borde ha bra potential att boosta Discard ytterligare.

Annihilus är bra nog att skapa boost/donerings-lekar som är klart spelbara. Vipers storebror.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag var sjuk i slutet på förra veckan och då jag var uttråkad så köpte jag mig ett premiumpack.

Loki är väldigt kul att spela! Den ger mig likartad känsla som Hit monkey gjorde för en tid sedan. Den ger mycket explosiva sistarundor.

Spelat denne en del och vinner massor:
# (1) The Hood
# (1) Agent 13
# (1) Kitty Pryde
# (1) Quinjet
# (2) Angela
# (2) Cable
# (2) Mirage
# (2) The Collector
# (2) Sentinel
# (3) Bishop
# (3) Agent Coulson
# (3) Loki

Det är massor med suboptimala kort i den där leken, men det kvittar för stommen Quinjet, Kitty, Angela, Collector, Bishop och Loki är så stark tillsammans med en massa draw.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag hade inte direkt turen på min sida när jag öppnade spotlights den här gången. Tre spotlights gav mig alt art Hit monkey, Snowguard och 1000 collectors tokens på plattan och en spotlight på mobilen gav mig Hit monkey. Så ingen Alioth till mig och ingen Snowguard på det kontot som har Loki...
 
Last edited:

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Nu skall farbror gnälla lite. Fick precis ihop till en spotlight till på mobilen och hade då kvar Alioth, Snow guard och random card. Båda de första vill jag ha och ett trevligt random kan säkert också vara kul, hej och hå... Och jag får 1000 collectors tokens igen.

Sedan... Alioth är bra men den är verkligen inte kul. Den är som en långsammare Galactus (och bra med Galactus också för övrigt) och i flera fall så plockar den helt sonika bort att agens från den sista rundan. Med en location låst av Professor X, Storm eller whatnot och en location där jag inte leder med 5+ power så kan jag inte vinna om de har initiativet. Inga nyheter per se, men det är inte... ja, kul direkt.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag tog och skaffade mig Ravonna och har spelat den här en hel del och riktigt framgångsrikt:
# (1) Korg
# (2) Angela
# (2) Zabu
# (3) Ironheart
# (3) Mystique
# (3) Bishop
# (3) Wolfsbane
# (3) Ravonna Renslayer
# (3) Rockslide
# (4) Mister Negative
# (4) Darkhawk
# (5) Iron Man

Ravonna är den där lilla komponenten som gör Negative mycket ber konsistent, något som jag saknat när jag spelat honom. Denna är en mash-up mellan de växande korten från bounce, lite Darkhawk med stenkastare och dödskombon med Iron Man + Mystique. Den har förmågan att generera bra power ganska konsistent och har ofta en rejält explosiv sistarunda.

Inte top tier, men riktigt bra.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Skaffade mig Mobius bara för att testa honom lite. Satte ihop en väldigt random hög med kort för att spela lite.
# (1) Nebula
# (1) Snowguard
# (2) Medusa
# (2) Jeff the Baby Land Shark
# (2) Mobius M. Mobius
# (2) Shadow King
# (2) Lizard
# (2) Silk
# (3) Morph
# (3) Wave
# (6) Doctor Doom
# (6) She-Hulk

Mest en random gegga med lite kul kort. Miles borde vara däri men jag var mer sugen på lite Morph-galenskap. Tanken är att endera spela wave tidigt eller runda 5 för en 6-drop och en 2-drop. Jag stoppade mest med Shadow king för att han är en kul och ganska kraftfull polare till Doom eller She-hulk. Men jösses vad bra han är. Rejält elak mot Angela, Collector, Nebula, Shuri-Red skull och en massa andra elaka växare. Sedan är den extra jättekul att spela mot en fet Venom som har en Zola på väg ned också. Leken går skapligt också tycker jag och jag tror att den borde vara ganska kul att spela mot med ett skapligt kaos-element.
 
Top