Marvel Snap

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Japp, de får bonus från Patriot. Gillar Doom i den här leken, Doom bots är ju också immuna mot Killmonger. Tror Ultron är bättre dock men är inte säker. Jag vet i alla fall att med Ultron så har jag vid mer än ett tillfälle vunnit matcher med totalt tre spelade kort. :)
Jag kör Doom men inte Ultron. Ultron är en helt annan set-up, med Ka-zar och mycket mer tomma utrymmen.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Jag kör Doom men inte Ultron. Ultron är en helt annan set-up, med Ka-zar och mycket mer tomma utrymmen.
Jag har spelat en hel del med Ultron för att smålura folk att snappa och sedan snappa tillbaka. Mitt bord kan se rätt klent med nästan bara ett par boosters och någon gubbe ute och sedan så har det plötsligt 15-20 power på alla locations. Håller med om att Doom är bättre generellt dock.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,810
Ja ultron är grym, har både onslaught och ultron i min patriot lek, är lite 50-50 vilken jag spelar
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Jag fick Arnim Zola i en låda och har spelat honom i min MoonDino i stället för Taskmaster. Jag lade också till lite kontroll/disrupt med Storm och Juggernaut. Den har gått ganska bra tycker jag, men den är som så många andra småcoola lekar känslig för draws. Jag la till She-hulk för att ha ett annat kopieringstarget, men lång historia kort så skulle den verkligen behöva Black panther. Som goda grannar, är det någon som har 5000 tokens att låna ut? :p
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Zola/Storm-leken går som tåget. Har gått upp fem nivåer på rankingen med den nu. Den spelar lite psykologi. Jag spelar kort så jag ligger hyfsat till på en location och sedan Storm och om jag har Zola så spelar jag inget 4-drop där utan på en annan plats. Då blir folk ganska ofta lite glada och snappar. Då spelar jag en ensam Dino eller She-Hulk på en tom location och sedan Zola efter det med lite snap back. Med den power som jag har ute så har jag inte sällan prioritet så Zola får kopiera Dino/She hulk innan eventuella Shang Chi:s också. :)
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Härom dagen fick jag en lockjaw i en låda.
Så: tipsa mig om lekar som innehåller den jycken!

Den jag kör just nu bygger på att försöka minska slumpen lite (med givna kort runda ett, två och sex). Men tipsa om andra möjligheter! Kanske något med discard? On reveal? Eller något helt annat!


# (1) Sunspot
# (1) Quicksilver
# (2) Domino
# (3) Lockjaw
# (4) Jubilee
# (5) Vision
# (6) Doctor Doom
# (6) America Chavez
# (6) Hulk
# (6) Giganto
# (6) The Infinaut
# (9) Death
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiTG9ja2phdyJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiU3Vuc3BvdCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiUXVpY2tzaWx2ZXIifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkRvbWlubyJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiSnViaWxlZSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiRGVhdGgifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkFtZXJpY2FDaGF2ZXoifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkdpZ2FudG8ifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkRyRG9vbSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiSHVsayJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiSW5maW5hdXQifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IlZpc2lvbiJ9XX0=
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Blir det inte Lockjaw för sällan med det upplägget?
Jag *tror* att det blir rätt bra! Jag försökte räkna lite på det. Om vi antar att jag vill ha lockjaw på handen senast runda 4, och vi jämför leken ovan med en lek som inte innehåller quicksilver, domino och chavez så får jag 55% sannolikheten för att dra lockjaw med ”min” lek jämfört med en utan garanterade draws som har 58%.

Det man vinner på ”min” lek är att du har väldigt få svaga kort kvar i leken runda fyra - i värsta fall sunspot och jubilee. Så om jag lyckas få lockjaw till handen tills dess (55%) så är jag mer eller mindre garanterad minst två bra kort (något av 5/6) på hans location.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Några blandade grejor:
Jag har fortfarande inte Wong, men efter 1600 respektive 1200 collection level så dök han upp i shoppen i går. På både mobilen och paddan. Mobilen har 700 tokens och paddan 600. Men han är pinned i alla fall...

Spelet hatar mig. Asså, på riktigt. Det går bra och så, men jag är inne i en extrem våg där saker är elaka. Iceman träffar alltid mitt viktigaste kort. Storm i lock-lekar, Dino i dino-lekar, ... De där som liksom på egen hand gör att saker går rejält sönder. Och samma gäller för Sokovia. Och det är i princip statistiskt säkerställt. Det låter som gnäll, men det händer så ofta att det är helt osannorlikt. Det luktar elak kod lång väg.

Men appropå Storm och Dino så har jag fått riktigt bra snurr på leken med dem samt Zola och She hulk. Den vinner riktigt ofta och är inte dålig för snap baiting heller. Många som vinner en Storm:ad location tenderar att tycka de ligger före. :)

Veckans hot card har varit Enchantress. Jag har äntligen lärt mig att det inte behövs spelas ett stort monster runda 6 utan Amora eller hennes munkiga motpart gör en hel del kul grejor de också.
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,137
Location
Lund
Upptäckte just att jag har Wong så satte ihop en reveal-lek. Kan bli ganska snuskigt med Wong, white tiger och Odin. Några mer kort som kan bli OP i den kombon?

Cog.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Upptäckte just att jag har Wong så satte ihop en reveal-lek. Kan bli ganska snuskigt med Wong, white tiger och Odin. Några mer kort som kan bli OP i den kombon?
Ironheart är obligatorisk och Black Panther är bra. Wolfsbane kan funka när inget annat klaffar. Har man Black Panther kan man fundera på Arnim Zola. Ett fult kombo ingen väntar sig är när man retriggar Shang-Chi. Min Wong-lek kan hittas upp i tråden

Varning för att både Cosmo och Enchantress fuckar med dig.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Upptäckte just att jag har Wong så satte ihop en reveal-lek. Kan bli ganska snuskigt med Wong, white tiger och Odin. Några mer kort som kan bli OP i den kombon?

Cog.
Förutom dem som johan nämner så... Det finns en ganska ball kombo med Wong, Mystique och Ironheart. I princip så kommer den spelade Ironheart (eller retriggered av Odin) att skicka ut en bunte +2:or när den spelas. Det är inte alls dåligt.

Sedan är det väl inte en kombo per se, men man vill gärna accelerea ut Wong så Psylocke är bra.
 
Last edited:

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,137
Location
Lund
Jag har både ironheart och psylocke i leken. Har däremot varken Mystique eller Black Panther...

Har med Thor (trigga extra Mjölnir) men den har inte varit så stabil så kanske byta ut mot en lite billigare eller någon som kan ge bättre utdelning :)

Cog.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Mystique är ganska speciell och passar eventuellt bättre i andra Wong combos som t.ex. Dino-varianter. Men det finns mycket kul man kan göra med Wong. :)
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Förutom dem som johan nämner så... Det finns en ganska ball kombo med Wong, Mystique och Ironheart. I princip så kommer den spelade Ironheart (eller retriggered av Odin) att skicka ut en bunte +2:or när den spelas. Det är inte alls dåligt.

Sedan är det väl inte en kombo per se, men man vill gärna accelerea ut Wong så Psylocke är bra.
Det som man i princip alltid vinner när man faktiskt landar är Ironheart -> Wong - > White Tiger -> Odin. Odin ger fyra tigrar och +24 Power boostning… 60 Power i ett kort.

(Jag spelar gärna kort som Sinister eller Mysterio för att få mål till en turn-3 Ironheart.)

Just nu är det verkligen inte meta för den leken dock.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Så, mina damer och herrar, en Collectors reserve bestämde sig för att spotta ur sig herr Wong till mig till slut! Nu rackarns i pizzan skall jag komba saker!

Som parantes så funkade det inte så bra med Wong pinned i shoppen. När jag efter att ha fått honom i lådan och unpin:ade honom i shoppen så fladdrade spelet till och informerade mig om att jag var ur sync med databasen och sedan fick jag synca om...
 
Top