Nekromanti Marvel Cinematic Universe - Phase Three (möjliga spoilers)

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Kärlekscraft;n47790 said:
Ant-Man äger ju rum innan nutidsfilmerna(Howard Stark är med).
Jag är rätt säker på att Ant-Man kommer vara i både dåtid och nutid. För att Paul Rudd spelar Scott Lang, aka Ant-Man... OCH Michael Douglas spelar Dr. Hank Pym aka Ant-Man.
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Rhodryn;n47833 said:
Jag är rätt säker på att Ant-Man kommer vara i både dåtid och nutid. För att Paul Rudd spelar Scott Lang, aka Ant-Man... OCH Michael Douglas spelar Dr. Hank Pym aka Ant-Man.
Kan kanske stämma.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
Gurgeh;n47655 said:
Jag hoppas att Marvel är lika sura som jag över att de sålt filmrättigheterna till Fantastic Four. Det är den Marvel-serie som jag alltid tyckt bäst om och helst skulle vilja se en bra filmversion av. De filmer som gjorts om gruppen hittills har tyvärr varit helt värdelösa. Fantastic Four kräver nog, ännu mer än andra superhjältar, en hög budget: de ska hamna i främmande väldar och möta utomjordingar med rymdskepp stora som planeter, inte slåss med Doctor Doom på en parkeringsplats.

/tobias

FF tycker jag egentligen har överlevt sig själva lite -- de känns inte så relevanta eller ens passande i nutid. Jag skulle däremot älska en FF-film(serie) som utspelade sig under tidigt 60-tal. Lite Mad Men fast kanske snarare Mad Scientists, eller så. Snygga effekter och en lagom dysfunktionell kärnfamilj i centrum. Då skulle det dessutom kännas mer rimligt med skruller och negativa zonen och allt det där som är så pulpigt i FF...
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,918
Location
The Culture
krank;n47848 said:
FF tycker jag egentligen har överlevt sig själva lite -- de känns inte så relevanta eller ens passande i nutid. Jag skulle däremot älska en FF-film(serie) som utspelade sig under tidigt 60-tal. Lite Mad Men fast kanske snarare Mad Scientists, eller så. Snygga effekter och en lagom dysfunktionell kärnfamilj i centrum. Då skulle det dessutom kännas mer rimligt med skruller och negativa zonen och allt det där som är så pulpigt i FF...
Det är faktiskt helt sant. Dessutom borde man definitivt hoppa över hjältarnas ursprung -- eftersom det är sällsynt töntigt och ointressant, och inte blir mindre töntigt och ointressant för att man ändrar lite i det och låter Doctor Doom stå bredvid och få superkrafter på samma sätt -- och starta filmen med FF som etablerade hjältar.

(Men det tycker jag egentligen om de flesta superhjältar. Skit i ursprunget och sätt igång med superhjältandet!)

/tobias
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jag tyckte Hulk-filmen (den med Edward Norton) löste det på ett bra sätt - ursprungsstoryn beskrevs via tidningsrubriker i förtexterna. Sedan var det klart, liksom. Det hjälpte väl iofs lite att Hulken är en av de mer kända superhjältarna (för vissa värden på hjälte) och hade haft en annan film alldeles nyligen.

Thor spenderade heller ingen tid på att ge Thor någon ursprungshistoria eller så, utan började med öset direkt.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
Gurgeh;n47849 said:
(Men det tycker jag egentligen om de flesta superhjältar. Skit i ursprunget och sätt igång med superhjältandet!)

/tobias
Jag ligger väl i andra änden av spektrat då -- jag älskar origin stories; de är ofta de starkaste och bästa berättelserna kring figurerna. Sedan hamnar de lätt i något slags ganska fantasilös rutin...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
krank;n47877 said:
Sedan hamnar de lätt i något slags ganska fantasilös rutin...
Speciellt om man redan har sett just den superhjältens ursprung i förra trilogin sex år tidigare.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Jag tycker om origin storie filmer också, även om jag redan känner till karaktär-ens/nas origins. Mycket för att serietidningarna är sin egen grej, och filmerna sin egen, tv-serier sin egen, etc. För varje "grej" har sina egna egenheter som går ifrån orginalmaterialet på något sätt... även om det i bland bara är smågrejer som det varierar på. Jag tycker sådant berikar karaktärerna oerhört mycket mer än det skulle på någit sätt försämra det.

Med det sagt, man måste inte skapa sådana verk... en karaktär kan funka minst lika bra utan en origins. Men med en origin så ger det en hel del insikt i karaktären som person, varför dom är/gör som dom är/gör.


Jaja... jag hittade detta videoklipp på youtube för några minuter sedan. Det är ett klipp som jag har hört det pratas om bland de film snubbar jag tittar/lyssnar på. Det är ett klipp som bara visades på den där "hemliga" press grejen där all info om de kommande Marvel filmerna visades. Och som ni ser spelade någon i publiken in det.

Klippet är lika bra som jag har hört! Jag gillar det I alla fall. :grin:

 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
Krille;n47916 said:
Speciellt om man redan har sett just den superhjältens ursprung i förra trilogin sex år tidigare.
Jag tänkte i och för sig tvärtom, att det blir trist och rutin så snart ursprunget är avklarat... =)
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Här har vi ännu ett exklusivt klipp från filmen, som sedan följs utav trailern. Hm, jag gillar verkligen Thors kavaj. :grin:
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Efter många om och men, så är det nu officielt, skådespelaren som fick/tar rollen som Doctor Strange är Benedict Cumberbatch.

Det har ju tagit Marvel en lång tid att få det fixat. Massor av fram och tillbaka konversationer mellan Marvel och skådisar, en som drog sig ut (Joaquin Phoenix), och massvis med ryckten om vilka Marvel har snackat med och skulle kunna tänka sig... så det är roligt att dom faktiskt har fast slagit det nu. Jag tror att BC kommer antagligen göra ett bra job som Doctor Strange.

Nu är det bara att vänta till 2016 för filmen.


I andra nyheter som inte igentligen är direkt kopplat till MCU, men till en Marvel karaktär i sig... så har det även nu blivit officiel att Ryan Reynolds kommer spela Deadpool. En roll som RR har kampanjerat oerhört hårt för under de senaste åren... en roll som jag personligen anser är som gjord för honom. Men nu, som sagt, så kommer det tillslut hända. Nu är det ju bara att hoppas att dom gör en bra film av det.

Tycka vad man vill om Wolverine: Origins, men RR som Deadpool i den var riktigt bra, spot on mer eller mindre... fram tills dom mer eller mindre klippte hans nötter, genom att ta ifrån karaktären hans största tillgång och dragnings kraft som karaktär, förmågan att prata.

Filmen ska komma ut 2016 är det sagt.

RR's Twitter om det

Nerdist artikel
 
Top