Nekromanti Marvel Cinematic Universe - Phase Three (möjliga spoilers)

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
OBS: Denna tråd kan innehålla möjliga spoilers! Både för filmer, tv-serier, och för Marvel karaktärer generelt sätt, dåtida, nutida, och framtida... men även kanske för andra företags superhjälte grejer. Så ha det i åtanken innan du läser tråden.


Ok... för dom som inte kände/känner till det. Förra veckan kallade Marvel officielt in all press, m.fl, till ett "hemligt" Marvel Press Release Event för Tisdagen den 28 October i Los Angeles. Det var "hemligt" på så sätt att dom inte berättade för någon att dom skulle ha det förrän förra veckan när dom kallde in folk till det, och "hemligt" för att det enda dom sa var att "Kom på Tisdag den 28 Oktober, så ska vi visa er något". Ingen förklaring alls på vad det var dom skulle visa, så ingen visste vad dom skulle få se om dom kom dit.

Vad dom/vi fick var mer än vad någon kunde igentligen ha hoppats på... mer eller mindre MCU's hela (så långt vi vet i alla fall) "Phase Three" lista på deras kommande filmer. Innan vi ger oss in på det dock, låt mig först slänga upp de sista filmerna ur Phase Two som vi känner till.

Alla de små bilderna nedan går trycka på för att se en större variant av dom.


2015:

1 Maj:

Avengers: Age of Ultron


Alla tidigare Avengers kommer vara med i denna filmen så klart, men även en del andra karaktärer som har varit med i tidigare MCU filmer kommer även visa sig. James Spader är ju rösten till karaktären som givit namn till filmen, Ultron, vilket jag måste säga är ett ypperligt val... den rösten (kolla trailern så förstår ni varför). Där kommer också vara en hel del nya karaktärer (för MCU i alla fall), som Quicksilver (Aaron Taylor-Johnson), Scarlet Witch (Elizabeth Olsen), Vision (Paul Bettany, samma person som är rösten bakom Tony Starks AI program J.a.r.v.i.s). Ett intressant tillägen till filmen dock är Andy Serkis. Jupp... killen som spelade Golum i LotR filmerna. Vilken roll han har i A:AoU dock vet ingen igentligen, men man vet att han hjälper Mark Ruffalo med hans motioncapture för Hulken biten. Om man håller noga koll på trailern så ser man honom i close-up i en knapp sekund (tips, titta efter en kille med skägg).

Trailern för denna filmen skulle ha debuterat under senaste avsnittet av "Agents of S.H.I.E.L.D" (en serie som jag personligen tycker om, vilket uppenbarligen många andra inte gör), pga att serien har tappat tittare med en rasande fart. Så dom ville trumma upp mer tittare, genom att släppa A:AoU trailern under avsnittet, i hopp om att några av dom som kom för trailern sedan skulle stanna kvar som fortsatta tittare på TV serien. Men tyvärr för lite mer än en vecka sedan läckte en låg-kvalitet's variant av trailern ut på nätet och förstörde Marvels planer. Men, som vanligt, så rullade Marvel med knytnävsslagen, genom att dom först postade ett Tweet som löd "Dammit, Hydra.", varpå dom sedan själva släppte högkvalitets varianten av trailern på nätet (se nedan), och sa att dom skulle visa osläppt A:AoU material under Agents of S.H.I.E.L.D avsnittet.

Personligen tycker jag att A:AoU trailern är riktigt bra. Och Pinocchio låten ("I Got No Strings") sätter en rätt bra ton på det hela också. :)



17 Juli:

Ant-Man


Denna film har det pratats om, att den skulle göras, redan från första dagen som Marvel berättade att dom skulle börja göra filmer (för snart 10 år sedan). Men pga diverse händelser så blev filmen framflyttad allt mer. Men nu som sagt så är den på gång, dom började spela in den 18 Augusti i år. Först var tanken att filmen skulle vara del av Phase Three, men av någon anledning blev den flyttad till Phase Two... vad för betydelse det har vet jag inte. Skådespelare som kommer vara med i filmen är Paul Rudd som spelar Scott Lang, Michael Douglas som kommer spela Hank Pym, vilket båda två har varit Ant-Man i serietidningarna. Evangeline Lilly kommer spela Hank Pyms dotter. Medan Corey Stoll kommer spela Darren Cross (ägaren av Cross Technological Enterprises). John Slattery kommer åter igen spela Tony Starks far, Howard Stark. Där är också en mängd andra skådespelare som är kopplade till filmen, men deras roller är just nu okända.




Och det är slutet på MCU's Phase Two. Över till Phase Three. Personen i bilden nedan är Kevin Feige.




2016:

6 Maj

Captain America: Serpent Sociaty... ehm... näää!


Captain America: Civil War

LURAD! Kevin Feige förklarade att dom ville skämta lite med dom som satt i publiken och var beredda att blogga mm, och ville inte blåsa allt sitt krut på CA: Civil War i början (om jag förstod det korrekt). Så någon kom på Serpent Sociaty (en faktiskt existerande villain grupp som Cap Am har haft en hel del med att göra), för det lät någerlunda tro värdigt när det gällde Captain America. I alla fall, "Captain America: Civil War" är det faktiska namnet, och är ju då baserat på story arc'en ur Marvels serietidningarna med samma namn. Den kommer dock skilja sig från serietidningen, för i MCU är där inte igentligen någon som har någon "hemlig identitet", vilket i serietidningarna är orsaken till bråket mellan "Cap Am" och Iron Man när dom börjar väljer sida, om personer med kraft/mm måste uppge sin identitet för regeringen eller inte. I filmen dock verkar det som om det kommer mer vara baserat runt "Med all denna kraft som alla dessa olika personer har, vem måste dom stå till svars inför? Vem måste dom jobba för? Regeringen? Sig själva? Etc." Och om ni kommer ihåg den senaste Cap Am filmen, Winter Soldier, så ser man en del av grunderna till det i den... tycker jag i alla fall.

Civil War har ju varit på tapeten rätt länge nu som rykte för denna tredje Cap Am filmen (eller eventuelt för Avengers 3 eller 4 filmerna också). Och i och med det så har även Spider-Man varit på tapeten, för att han är en rätt stor del av den story arc'en, som en personen som står mellan Cap Am och Iron Man och är osäker på vilken sida om argumentet han vill falla på. Så väldigt många som gick in på detta "hemliga möte" med Marvel i Tisdags, och även då så klart alla på internet som intresserar sig för detta, har snackat i cirklar om att Marvel kanske på något sätt lyckats snacka omkull Sony att låta honom vara del av det. Men så är tyvärr inte fallet, åtminstone inte från vad vi vet än, utan det ser mer ut som om de måste vara utan Spider-Man. Många antar nu att, eftersom Black Panther ska vara med i filmen, att det är han som kanske kommer vara den karaktär som tar Spiddes roll. Men om det är så är ju svårt att säga, dom kanske går en helt annan väg.




4 November:

Doctor Strange


Just nu så är den absolut största mängden snack om Doctor Strange, bland folk, angående vem som kommer spela honom. Joaquin Phoenix var den som låg som etta bland mångas listor, och under en längre tid såg det ut som om det faktiskt skulle bli honom, för att man visste att han var i snack med Marvel om det. Men i slutändan så drog Phoenix sig ur sist vi hörde något om honom för rollen. Där efter såg det ut som om Benedict Cumberbatch var den som många antog skulle få/ta rollen, plus att Marvel snackade med honom om det. Så många var säkra på att det skulle bli honom, och att dom skulle få den informationen på press evenemanget nu i tisdags... men så blev det inte heller. Feige sa själv på mötet att inget har än så länge blivit låst än när det gäller vem som kommer spela Doctor Strange. Personligen skulle jag vilja see Rufus Sewell spela Doctor Strange. :)




2017:

5 Maj:

Guardians of the Galaxy 2


Vad mer kan man säga igentligen? GotG 1 är ur min mening en av de absolut bästa Marvel filmer jag sätt, så att få se mer av dom karaktärerna är ju awesome! :D De enda nyheterna här är väl att samma regisör (James Gunn) kommer vara arbeta med filmen. Det ser också ut som om alla huvudkaraktärerna kommer återvända (dom flesta skådisar som signar med Marvel gör så för multipla filmer, det är därför många tror at Phonix drog sig ur Dr Strange, för han ville inte bli låst till 6-7+ filmer). Där har även varit snack om att där kanske är möjliga Avengers crossovers (men att sådant kan ändras väldigt snabbt också). Och slutligen att där kommer antagligen vara ytterligare en karaktär, som är medlem av GotG gänget i serietidningarna, som kommer vara med i 2an.




28 Juli:

Thor: Ragnarok


Filmen kommer ta vid där Thor lämnades efter Avengers: Age of Ultron slutar. Kevin Feige: "This is a very important movie for us in Phase 3. We plan on taking Thor to another level. It picks up where we leave Thor in 'Avengers: Age of Ultron' and impacts everything that comes after." Och exakt vad filmen kommer handla om är ju osäkert... åtminstone utanför ju då Ragnarok vilket vi alla antagligen kan gissa oss till vad det borde innebära (sen hur filmen hanterar detta kan ju variera rejält). Det är antaget att Tom Hiddleston kommer återvända för att spela Loki, bl.a för att det är mer eller mindre officielt att stenen i Lokis stav är en av Infinity stenarna (för närvarande har 4 stenar visats i MCU's filmer, 2 sakans än så länge). Det skulle vara ett dåligt val att inte ha med honom i vilket fall som helst, med tanke på hur mycket fansen gillar honom.

Denna filmen, och alla andre nedan har än så länge inte fått några regisörer kopplad till sig än heller, så dom är fortfarende i någerlunda tidigt stadie i utvecklingen.




Fortsätter i nästa inlägg! Pga för många bilderper inlägg annars (max 10 per inlägg tydligen).
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Fortsättning på tidigare inlägg! :)

2017:

3 November:

Black Panther


Detta är en karaktär som väldigt många har snackat om att dom vill ha, på många olika grunders skull. Allt från att han är en badass karaktär som dom flesta gillar. Att karaktärens hem (Wakanda), där han är kung (Kung T'Challa), är området där materialet i Cap Am's sköld (Vibranium) kommer ifrån, och Black Panthers folk är dom som har kontroll och kunskap om hur man arbetar med metallen också. Till att man har velat ha en större variation bland etniciteterna i filmerna, än bara vita män som är en övervägande majoritet i alla dessa filmer. Skådespelaren för Black Panther har redan sedan några månader tillbaka valts, och han introducerades för första gången på press mötet i Tisdags. Black Panther kommer spelas av Chadwick Boseman (bl.a från - 42 (2013), Draft Day (2014), Get On Up (2014), och diverse annat innom film och tv-serier). Han kommer ju introduceras i Captain America: Civil War, så vad denna film kommer handla om är osäkert just nu. Men man kan väl gissa på att det kanske har något med Vibranium att göra.




2018:

4 Maj:

Avengers: Infinity War - Part 1


Detta är vad nästan alla MCU filmerna har arbetat mot under dom senaste antal åren, en plan som Marvel har haft med sina filmer sedan Nick Fury bröt sig in i Tony Starks hus och där sa till honom att han var en del av ett större universum. Där dom kommer få ta sig an deras största, och mest farliga hot, sedan det hela började... Thanos. Vi har ju redan fått se honom två gånger. Första gången i första Avengers filmen, efter eftertexterna, och andra gången i en scen under Guardians of the Galaxy där han snackade med huvud ondingen genom länk. Men med starten i A:IW Part 1, och fortsatt i Part 2, så kommer Thanos antagligen ha en mer aktiv roll än bara någon som sitter i bakgrunden och plottar och väver intriger, mm, för att försöka få tag på Infinity stenarna. Josh Brolin kommer ju, som i GotG (annan skådespelare i första Avengers filmen), spela Thanos.

Ut över det så vet vi inte så pass mycket mer, mer än att Avengers rostern kan ändras. Vilka som kommer vara del av Avengers är osäkert, har varit en del snack (även från officiella folk från Marvel) som har sagt att Avengers aktiva medlems-lista kan komma att förändras... antagligen både före och efter A:IW... och att vi kan förvänta oss att det händer så pass tidigt som nästa år, pga händelserna i Age of Ultron filmen.

Ska bli roligt att få see Thanos "in action"... har alltid gillat honom sedan jag läste den/de svenska MEGA Marvel tidning-en/-arna med honom på 90-talet. :)




6 July:

Captain Marvel


Där Black Panther kommer vara MCU's första filmen med en icke vit ledande karaktär/skådespelare i sig, så kommer Captain Marvel för en gångs skull vara den första MCU filmen vars ledande roll är en kvinna. Carol Danvers, aka Ms. Marvel, och sedan 2012 har hon tagit upp manteln som Captain Marvel (har dock använt namnet tidigare också). Andra karaktärer har varit Captain Marvel också, och till och med DC har en karaktär med det namnet... men som sagt, i detta fallet handlar det om Carol Danvers. Vem som kommer spela henne är osäkert just nu. Men en hel del personer, inklusive en del folk i film-nyhets industrin, säger att den som skulle passa karaktären bäst just nu är Katee Sackhoff, som verkar vara gjord för rollen. Katee Sackhoff är ju då känd från att ha spelar "Kara 'Starbuck' Thrace" från tv-serien Battlestar Galactica, Dana från 24, och nu senast från filmerna Riddick (2013) och Oculus (2014), bland en mängd andra tv-serier och filmer. Personligen håller jag med om att Sackhoff är nog den mest passande för rollen. Andra namn som har nämnts är Yvonne Strahovski ("I, Frankenstein", Chuck, Dexter, 24: Live Another Day, m.fl), och Emily Blunt (Looper (2012), Edge of Tomorrow (2014), bland mycket annat).

Den högra bilden nedan är på Carel Danvers som Ms Marvel (i backgrunden), och Captain Marvel (i förgrunden).




2 November:

Inhumans


Inhumans är en ras av supermänniskor som kom till när Kree experimenterade på människor för några miljoner år sedan. Dom har sedan dess utvecklats, som ett eget avsevärt mer technologiskt avancerat folk, parallellt med vanliga människor, dock oftast inte öppet bland människor, utan för sig själva (ibland på jorden, ibland på andra planeter, och även på månen). Dom är en annorlunda variant av mutanter i jämförelse med t.ex X-Men, en egen "gren" eller något. Dom har funnits i Marvels lore sedan 60-talet, och har alltid varit en rätt så omtyckt grupp bland läsarna. Antagligen den mest kända av dessa är deras kung, Black Bolt, vars röst kan rasera städer. Han har tränat sig mentalt till att kunna unvika att yttra ett ljud, inte ens när han sover, pga hur destruktiv hans krafter är. Cyclops har det lätt med sin kraft, jämfört med Black Bolt. XD Kevin Feige har sagt att med denna filmen kommer dom att introducera dussintals nya karaktärer till deras MCU, med massor av olika nya krafter, och en unik social struktur. Han är också övertygad om att Inhumans kan vara en helt egen franchise, eller serie av franchise's. Så kanske MCU kommer försöka skapa sin egen variant av X-Men filmerna, eftersom Fox har filmrättigheterna för X-Men just nu.

Bilden nedan till höger är på Black Bolt.




2019:

3 Maj:

Avengers: Infinity War - Part 2


Och nästan ett år efter Part 1 så kommer då avslutningen på A:IW. Vad detta kommer innebära för framtiden av Marvels MCU? Vem vet. Men det verkar också som om alla filmerna som dom visat för oss kommer kanske ha någon typ av koppling till Infinity War filmerna, där allt kommer leda upp till dessa två filmer. Så det är möjligt att vi kanske kommer få se både Captain Marvel och Inhumans i Part 2 t.ex... men det är ju mest spekulationer som det är just nu. Vi vet inte heller om denna film kommer vara avslutet på Phase Three... om där kommer komma en Phase Four, mm. Men, jag antar det är något vi inte behöver oroa oss över allt för mycket över just nu. Det är ju bortåt 5 år tills dess trots allt.


Så ja... detta är allt jag vet (och kommer ihåg) just nu om hur de kommande åren kommer se ut för Marvel Cinematic Universe... och jag måste säga att det ser riktigt bra ut, ser fram emot att få se alla dessa filmer... för att inte tala om alla dessa olika tv-serier som Marvel också kommer släppa under dom kommande åren (fortsättning av "Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D", de kommande "Marvel's Agent Carter" och "Marvel's Daredevil" nästa år, men även tänkta serier som "Jessica Jones", "Iron Fist", "Luke Cage", och "The Defenders"). Det är goda tider att vara en fantast av superhjälte grejer, specielt för oss som gillar Marvel, Kevin Feige är ett geni mer eller mindre ju. :D


Vi får se hur det går för DC (eller snarare Warner Bros, eftersom det är dom som äger alla film rättigheterna till DC's grejer), nu när dom har också börjat försöka göra samma grej som Marvel gör, med ett sammankopplat film universum (där WB nu då har sagt att Man of Steel (2013) kommer räknas som första filmen i deras film universum, och där den kommande "Batman v Superman: Dawn of Justice", med "Batfleck" som Batman, och där även Wonder Woman kommer vara med, kommer vara nästa film i "serien").

Någon sa att från nu till 2020 ser det ut som om det kommer komma bortåt en 30 superhjälte filmer! o_O
Jocke said:
attbropå Hawkguy: får medlemmarna i Avengers nån slags lön? Jag vet att det finns en mansion som de kan bo i om de vill (efter som den var med i ett nummer av hawkeye). men får de pröjs? ob? superhjälteförsäkringar?
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Jag hoppas att Thor: Ragnarok handlar om Ragnarok, kloncyborgen alltså.

I övrigt har jag en fråga angående Inhumans som kan spoila Agents of Shield kanske:
Jag såg någon säga att nyheten kring Inhumans var en spoiler angående Skye från tv-serien, och att vi nu alltså "vet" att hon är en inhuman. Jag kan alldeles för lite om inhumans, och har inte sett presskonferensen för att förstå varför vi "vet" det nu. Kan någon förklara?
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Förövrigt så ser jag nog fram emot alla de här filmerna. Även om Black Widow hade varit roligare än ytterligare en Cap-film. Särskilt när jag hellre hade haft "riktiga" Civil War som film. Å andra sidan var Cap2 jävligt bra, och med mycket Cap.

Att det inte kommer en egen Falcon-film är lite förvånande.

Önskedrömmen just nu är dock en Hawkguy(eye)-film baserad på Fractions serie. Jag vill ha Barton och Bishop som kallar varandra för Hawkeye samtidigt som de spöar ryssar i tracksuits som bara säger "Bro" och en hund som äter pizza och löser brott. Sen dyker Tony Stark upp och undrar om Barton behöver låna pengar...

(förövrigt tror jag att Captain Marvel är med i Guardians just nu, så Carol kanske är nyheten i film 2)


Att hon får tuppkam och röda ögon när hon har hjälm/masken på sig är det bästa designbeslutet Marvel tagit de senaste åren :D
God45 said:
Jag kommer vara tvungen att läsa den här serien nu bara för att Agent venom är med i den...
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,515
Varför gör de inte en Thunderbolts film?! Vad är fel på dem?
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
chrull;n47231 said:
Jag hoppas att Thor: Ragnarok handlar om Ragnarok, kloncyborgen alltså.

I övrigt har jag en fråga angående Inhumans som kan spoila Agents of Shield kanske:
Jag såg någon säga att nyheten kring Inhumans var en spoiler angående Skye från tv-serien, och att vi nu alltså "vet" att hon är en inhuman. Jag kan alldeles för lite om inhumans, och har inte sett presskonferensen för att förstå varför vi "vet" det nu. Kan någon förklara?
Inhumans är som sagt resultatet av genmanipulation på människor av Kree, ett folk av blåhudade rymdvarelser som figurerar en del i filmen Guardians of the Galaxy (Ronan och Nebula är Kree). Under loppet av säsong 1 av Agents of SHIELD framkommer det att anledningen till att Coulson lever är att han blev injicerad med ett serum utvunnet ur en död blå utomjording (eller eventuellt var den bara i stasis), med största sannolikhet en Kree, och för att hindra honom från att bli galen av kombinationen av att dö (eller i alla fall komma jävligt nära) och detta serum så hjärntvättades han så han glömde sin behandling. Sedan Coulson fick veta detta och fick sin hjärntvätt bruten har han blivit mer och mer instabil, och spenderar en hel del tid med att karva in underliga mönster på diverse ytor. En annan figur fick också en injektion av serumet mot slutet av säsongen, och blev spritt språngande galen nästan omedelbart.

Men även Skye har blivit injicerat med samma serum... och verkar inte visa några tecken på instabilitet, förutom att hon har en viss förståelse för de konstiga sakerna Coulson karvar. Vi har även fått se hennes far under säsongen, och han verkar ha någon form av förmågor (jag har inte sett veckans avsnitt än så jag vet inte om vi fått reda på mer om honom där).

Så jag skulle inte säga att Skye med hundraprocentig säkerhet är Inhuman, men det finns rätt många ledtrådar som pekar dit.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jocke;n47227 said:
attbropå Hawkguy: får medlemmarna i Avengers nån slags lön? Jag vet att det finns en mansion som de kan bo i om de vill (efter som den var med i ett nummer av hawkeye). men får de pröjs? ob? superhjälteförsäkringar?
Tidigare har Avengers varit avlönade via "The Maria Stark Foundation" eller något sådant, eller i vissa fall av staten och/eller FN, men jag tror de numera är ideellt baserade, sedan de lades ner i samband med Avengers Disassembled.

Jag minns ett av de första "New Avengers"-numren där Spider-Man erbjöds medlemskap och sa "Sure! Does that mean I get paid now?" och fick svaret att de inte gjorde det längre. Sedan finns det ju numera så pass många olika Avengers-varianter ("vanliga" Avengers, Mighty Avengers, Secret Avengers, Young Avengers, Avengers AI, o s v) att det är svårt att säga vad som är vad.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,515
Staffan;n47267 said:
Tidigare har Avengers varit avlönade via "The Maria Stark Foundation" eller något sådant, eller i vissa fall av staten och/eller FN, men jag tror de numera är ideellt baserade, sedan de lades ner i samband med Avengers Disassembled.

Jag minns ett av de första "New Avengers"-numren där Spider-Man erbjöds medlemskap och sa "Sure! Does that mean I get paid now?" och fick svaret att de inte gjorde det längre. Sedan finns det ju numera så pass många olika Avengers-varianter ("vanliga" Avengers, Mighty Avengers, Secret Avengers, Young Avengers, Avengers AI, o s v) att det är svårt att säga vad som är vad.
De har fått betalt igen av Stark sedan Heroic age (alltså efter Dark Reign). Dock inte Spider-man eftersom han inte vill avslöja sin identitet (igen) vilket gör hela grejen till med CW ännu mer bullshit.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Staffan;n47262 said:
Inhumans är som sagt resultatet av genmanipulation på människor av Kree, ett folk av blåhudade rymdvarelser som figurerar en del i filmen Guardians of the Galaxy (Ronan och Nebula är Kree). Under loppet av säsong 1 av Agents of SHIELD framkommer det att anledningen till att Coulson lever är att han blev injicerad med ett serum utvunnet ur en död blå utomjording (eller eventuellt var den bara i stasis), med största sannolikhet en Kree, och för att hindra honom från att bli galen av kombinationen av att dö (eller i alla fall komma jävligt nära) och detta serum så hjärntvättades han så han glömde sin behandling. Sedan Coulson fick veta detta och fick sin hjärntvätt bruten har han blivit mer och mer instabil, och spenderar en hel del tid med att karva in underliga mönster på diverse ytor. En annan figur fick också en injektion av serumet mot slutet av säsongen, och blev spritt språngande galen nästan omedelbart.

Men även Skye har blivit injicerat med samma serum... och verkar inte visa några tecken på instabilitet, förutom att hon har en viss förståelse för de konstiga sakerna Coulson karvar. Vi har även fått se hennes far under säsongen, och han verkar ha någon form av förmågor (jag har inte sett veckans avsnitt än så jag vet inte om vi fått reda på mer om honom där).

Så jag skulle inte säga att Skye med hundraprocentig säkerhet är Inhuman, men det finns rätt många ledtrådar som pekar dit.
Tack!
ah, jag kände inte till kopplingen mellan Kree och Inhumans och hade ingen aning om att den blå snubben var en (antagligen)Kree.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Staffan;n47267 said:
Jag minns ett av de första "New Avengers"-numren där Spider-Man erbjöds medlemskap och sa "Sure! Does that mean I get paid now?" och fick svaret att de inte gjorde det längre. Sedan finns det ju numera så pass många olika Avengers-varianter ("vanliga" Avengers, Mighty Avengers, Secret Avengers, Young Avengers, Avengers AI, o s v) att det är svårt att säga vad som är vad.
When called, they each came for different reasons.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,515
Och jag som trodde att de sålde nya Thunderbolts som "Selfish avengers":

 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Jag hatar när dem gör så här, det är ren jävla idioti!!!! Varför ska jag veta vilka filmer som kommer 2019 när det är 2014 nu?

Varför kan jag inte få Black Panther hintad om i Avengers 2 istället för att veta om det nu?!

Varför kan jag inte få se Avengers 2 utan att veta vad trean ska handla om?!

Idiotiskt!!!!!!!

Med det sagt så är det utan tvekan Civil War som jag ser mest fram emot, har till och med rollspelat igenom det. Civil War är enligt mig bästa storylinen. De kommer ju garanterat ha med Spiderman då också vilket känns skönt att han nu faller tillbaka till Marvel.

Men sen Inhumans... Zzzzzzzzz
Håller med God45 ge oss Thunderbolts!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,515
Anchorman;n47331 said:
Med det sagt så är det utan tvekan Civil War som jag ser mest fram emot, har till och med rollspelat igenom det. Civil War är enligt mig bästa storylinen. De kommer ju garanterat ha med Spiderman då också vilket känns skönt att han nu faller tillbaka till Marvel.
En rejäl Civil war film hade varit cool. Undrar hur de gör med Iron man som förespråkare för pro-registration sidan bara, han har ju varit väldigt anti regerings kontroll i filmerna. Iron Man 2 är ju mer eller mindre Atlas shrugged med Tony Stark som John Galt. De kanske vänder på det så att Cap är för registrering nu?
Hellzon said:
Som nån sa, så SVÅRT det kommer att bli för Cap, Black Widow, Hawkeye och Nick Fury att jobba för staten. Fast 1) Cap 2 grundade att åtminstone Cap inte är så glad i statlig kontroll längre och 2) Filmen kommer att vara ganska löst baserad på Civil War.
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Kul att tråden återstartades. Hade tänkt göra det själv med "Marvelfilmerna 2.0". Men med tanke på hur instabilt forumet är...

Om man ska lita på timelinen så är det glädjande att det blir Thanos och the infinity stones i Avengers 3, läste lite på internet där det ryktades att ploten i 3:an skulle flyttas fram till en fjärde film istället - med en ny fas emellan där Avengers 3 skulle handla om Civil War-storyn. Där Cap. America leder en anti-statlig falang av the avengers, medan Tony Stark leder den andra halva av avengers bestående av massa nya karaktärer(som ant-man, strange etc). Således skulle allt avslutas med Thanos i den fjärde avengers-filmen. Dock: Captain Marvel och Inhumans kommer att ha premiär mellan och efter Avengers 3(1+2) - så kanske en till fas är på gång.

Dom ska tydligen ha planer för nya filmer till år 2027.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,907
Location
The Culture
Jag hoppas att Marvel är lika sura som jag över att de sålt filmrättigheterna till Fantastic Four. Det är den Marvel-serie som jag alltid tyckt bäst om och helst skulle vilja se en bra filmversion av. De filmer som gjorts om gruppen hittills har tyvärr varit helt värdelösa. Fantastic Four kräver nog, ännu mer än andra superhjältar, en hög budget: de ska hamna i främmande väldar och möta utomjordingar med rymdskepp stora som planeter, inte slåss med Doctor Doom på en parkeringsplats.

/tobias
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
God45;n47235 said:
Varför gör de inte en Thunderbolts film?! Vad är fel på dem?
Det kommer säket tillslut. Tills dess får du väl kanske nöja dig med WB/DC's Suicide Squad film som ska komma 2016... jag vet... inte samma... och inte Marvel (jag personligen föredrar allt Marvel över något DC)... men så är det för närvarande.

Anchorman;n47331 said:
Med det sagt så är det utan tvekan Civil War som jag ser mest fram emot, har till och med rollspelat igenom det. Civil War är enligt mig bästa storylinen. De kommer ju garanterat ha med Spiderman då också vilket känns skönt att han nu faller tillbaka till Marvel.
Nja... som det ser ut nu så kommer Spider-Man inte vara med i Civil War. Sony äger fortfarande filmrättigheterna till Spidde ju. Med det sagt, det är ju inte omöjligt att Marvel lyckas övertyga Sony att låta Spider-Man vara med i Cap Am's Civil War film... men med tanke på hur filmbolag brukar vara, så är det lite långsökt att det skulle hända.

Just nu ryktas det mer om att Black Panther kanske kommer ha Spiddes roll i Civil War. Dessutom, som jag skrev i orginal inläggen, Mavels filmvärld har ju inte igentligen några karaktärer med "hemliga identiteter", så att använda den biten som orsak varför där är ett civil krig funkar ju inte... det kommer ju nog mer vara "vem arbetar dom för, måste dom arbeta för regeringen, eller får dom arbeta för sig själva?" mm.

God45;n47366 said:
En rejäl Civil war film hade varit cool. Undrar hur de gör med Iron man som förespråkare för pro-registration sidan bara, han har ju varit väldigt anti regerings kontroll i filmerna. Iron Man 2 är ju mer eller mindre Atlas shrugged med Tony Stark som John Galt. De kanske vänder på det så att Cap är för registrering nu?
Jag personligen tror att Avengers: Age of Ultron filmen kommer vara den film som i slutändan gör att Iron Man och Cap Am hamnar på var sin sida om denna debatt. Cap Am har ju redan börjat ha en del anti-regerings-kontroll tankar, och har redan slagits mot dem och "gone rogue", vilket vi såg i Winter Soldier filmen.

Och eftersom det är Tony Stark som ligger bakom Ultron i MCU (från vad dom har sagt), så orsaken till mycket av det som händer i A:AoU... så tror jag han kommer antagligen ha en hel del skuldkänslor från det. Och pga det får jag en känsla av att han antagligen kommer förlora en hel del av sin "måste få arbeta friständigt från regerings kontroll" inställning. Men det är ju till större delen bara mina egna spekulationer om det. Vi kommer ju inte veta helt förän filmerna är faktiskt tillgänglig att tittas på.

Kärlekscraft;n47453 said:
Kul att tråden återstartades. Hade tänkt göra det själv med "Marvelfilmerna 2.0". Men med tanke på hur instabilt forumet är...

Om man ska lita på timelinen så är det glädjande att det blir Thanos och the infinity stones i Avengers 3, läste lite på internet där det ryktades att ploten i 3:an skulle flyttas fram till en fjärde film istället - med en ny fas emellan där Avengers 3 skulle handla om Civil War-storyn. Där Cap. America leder en anti-statlig falang av the avengers, medan Tony Stark leder den andra halva av avengers bestående av massa nya karaktärer(som ant-man, strange etc). Således skulle allt avslutas med Thanos i den fjärde avengers-filmen. Dock: Captain Marvel och Inhumans kommer att ha premiär mellan och efter Avengers 3(1+2) - så kanske en till fas är på gång.

Dom ska tydligen ha planer för nya filmer till år 2027.
Njää... det senaste om Avengers 3 och 4 är ju kopplade till varandra, Infinity War storylinen var tydligen alltid planerade som 2 filmer. Det är det officiella som Marvel har sagt. Captain America 3 är ju filmen som kommer hantera Civil War grejen.

De två filmerna, mellan A:IW P1 och P2, kommer ju antagligen ha någon typ av koppling till A:IW P1 och P2. Men det är ju så pass långt bort än så länge att det är mest spekulationer.

Gurgeh;n47655 said:
Jag hoppas att Marvel är lika sura som jag över att de sålt filmrättigheterna till Fantastic Four. Det är den Marvel-serie som jag alltid tyckt bäst om och helst skulle vilja se en bra filmversion av. De filmer som gjorts om gruppen hittills har tyvärr varit helt värdelösa. Fantastic Four kräver nog, ännu mer än andra superhjältar, en hög budget: de ska hamna i främmande väldar och möta utomjordingar med rymdskepp stora som planeter, inte slåss med Doctor Doom på en parkeringsplats.
/tobias
Jag vet inte hur sura dom är igentligen (dom vill nog ha tillbaka allt deras material, men det är inte särkilt lätt att åstakomma)... med tanke på att FF's serietidning kommer avslutat nästa år. Hur länge dom kommer vara borta vet jag inte, dom kommer tydligen komma tillbaka. Men från och med 2015 kommer Fantastic Four serietidningen vara på en hiatus på okänd tid. Det kan vara några månader... det kan vara år. Vi får se.

Med det sagt... nästa år (i Augusti) kommer ju Fox's reboot av Fantastic Four filmerna. Så vi får ju se hur det går med den biten. Vissa är ju oroliga över att den nya upsättningen av skådespelare som ska spela karaktärerna är kanske lite för ung. Men vem vet, det är kanske vad som behövs. Igen, vi får se hur det går.


Själv har jag aldrig riktigt varit intresserad av FF tidningarna... var inte heller särskilt intresserad av Avengers tidningar heller, eller de karaktärer som var kopplade till dom i vanliga fall, när der gäller Marvel. Min stora grej med Marvel var alltid X-Men, Spider-Man och Death's Head (I och II, III har jag inte läst än... II är orsaken till att jag började läsa Marvel serietidningar till att börja med). Med det sagt... filmerna har jag inte haft något emot alls, många av dom är riktigt bra, i toppen mer eller mindre... resten är åtminstone ok om inte bra, och tycker inte jag slösade min tid på dom.

Death's Head filmer skulle vara gött att få se... DH II skulle ju i så fall vara delvis kopplad till FF, efter som det var Reed Richards som hjälpte DH personligheten att bli den dominanta personligheten i cyborgen Minion (och pga det räddade Reed sitt eget liv också)... för Minion hade skickats till jorden/"nutid" för att "införskaffa" Reed Richards pesonlighet/minnen/kunskap (eller "Instinct Assimilation", som dom kallar det)... för tyvärr så överlevde aldrig de personer vars personlighet/minnen/kunskap blev "införskaffad"... XD
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Gurgeh;n47655 said:
Jag hoppas att Marvel är lika sura som jag över att de sålt filmrättigheterna till Fantastic Four. Det är den Marvel-serie som jag alltid tyckt bäst om och helst skulle vilja se en bra filmversion av. De filmer som gjorts om gruppen hittills har tyvärr varit helt värdelösa. Fantastic Four kräver nog, ännu mer än andra superhjältar, en hög budget: de ska hamna i främmande väldar och möta utomjordingar med rymdskepp stora som planeter, inte slåss med Doctor Doom på en parkeringsplats.

/tobias
Det kommer en reboot. http://www.imdb.com/title/tt1502712/ http://en.wikipedia.org/wiki/The_Fan...282015_film%29
Är väl inte så mycket att gråta över kanske? Varken Spider-Man, X-Men eller fantastiska fyran delar ju universum med Avengers-karaktärerna. Dock har jag läst ett rykte att de kommer att reboota Amazing Spider-Man(redan - folk är inte så förtjusta) för att sedan kanske föra in Spider-Man i Avengers-världen.

(Oj, såg nu att det nämndes tidigare)
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Rhodryn;n47781 said:
Njää... det senaste om Avengers 3 och 4 är ju kopplade till varandra, Infinity War storylinen var tydligen alltid planerade som 2 filmer. Det är det officiella som Marvel har sagt. Captain America 3 är ju filmen som kommer hantera Civil War grejen.

De två filmerna, mellan A:IW P1 och P2, kommer ju antagligen ha någon typ av koppling till A:IW P1 och P2. Men det är ju så pass långt bort än så länge att det är mest spekulationer.

[/URL][/U]... XD
Nej, menade att ryktet sa att det totalt skulle komma 5 Avengers-filmer med avslutning Avengers: Infinity War - Part 1+2. Avengers 3: Civil War med en helt ny fas emellan - men det verkar inte stämma pga den presenterade time-linen.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Kärlekscraft;n47787 said:
Nej, menade att ryktet sa att det totalt skulle komma 5 Avengers-filmer med avslutning Avengers: Infinity War - Part 1+2. Avengers 3: Civil War med en helt ny fas emellan - men det verkar inte stämma pga den presenterade time-linen.
Ah ok. Ja vem vet igentligen. Mycket kan hända på bara ett eller 2 år ju.

Ant-Man till exempel, den ska ju komma ut den 17 Juli 2015... men dom började inte spela in något till filmen förrän den 18 Augusti 2014. Vilket betyder att dom har 11 månader på sig att bli klara.

Visst, det tar ju tid att få allt annat runt omkring att bli klart och funka och passa ihop ju, manus, skådisar, regisörer, alla andra som behövs, kostar massor av pengar också ju... mm. Men jag tror att om dom verkligen ville, så skulle dom nog kunna klämma in någon ny film mitt i allt.

Det är något som jag har fått en känsla av Marvel med deras egna filmer... dom verkar ha en ovanligt snabb inspelnings takt. Men det är kanske bara jag som misstar mig... och att andra filmer är minst lika snabb inspelnings tid.
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Rhodryn;n47789 said:
Ah ok. Ja vem vet igentligen. Mycket kan hända på bara ett eller 2 år ju.

Ant-Man till exempel, den ska ju komma ut den 17 Juli 2015... men dom började inte spela in något till filmen förrän den 18 Augusti 2014. Vilket betyder att dom har 11 månader på sig att bli klara.

Visst, det tar ju tid att få allt annat runt omkring att bli klart och funka och passa ihop ju, manus, skådisar, regisörer, alla andra som behövs, kostar massor av pengar också ju... mm. Men jag tror att om dom verkligen ville, så skulle dom nog kunna klämma in någon ny film mitt i allt.

Det är något som jag har fått en känsla av Marvel med deras egna filmer... dom verkar ha en ovanligt snabb inspelnings takt. Men det är kanske bara jag som misstar mig... och att andra filmer är minst lika snabb inspelnings tid.
Precis, dom annonserar då en "change of plans", efter Age of Ultron blir det en till fas innan Infinity War med Thanos, typ Avengers 3: Civil War innan allt avslutas med Avengers 4: Infinity War Part 1 & 2. Men nu verkar det bli att vi får se Avengers med Thanos iallafall. Såvida de inte börjar släppa Prequels och Midquels. Ant-Man äger ju rum innan nutidsfilmerna(Howard Stark är med).

Kan tänka mig att de släpper en triologi till: Avengers - Origins likt X-men eller Star Wars som båda fick 3 filmer till. Är annars vanligt att de totalt släpper 4 filmer - 3 som följer varandra + en prolog. Som Underworld, Avatar och X-men(fast 3 st filmer med Wolverine!)
 
Top