Nekromanti Marcos förtroende för redaktionen

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,545
Location
Slätta
Re: Dimfrosts förtroende för Marco

Okej. Jag personligen anser det vara en farlig inställning, då det ger gnälliga personer alldeles för mycket inflytande.
Till stora delar håller jag med dig, men inte då det gäller skämt som involverar att luras eller annan möjlig förlust/skada. Så fort någon drabbas så anser jag att det är den "påskämtade" som avgör om det är roligt eller ej. Jag håller liksom inte med dig om att alla skämt luras. "Två tomater gick över vägen, en blev överkörd och den andre sa Kom ketchup så går vi" har liksom ingen drabbad. Fast jag antar att det kanske inte är sådana skämt du menar...

Dimfrost har bett om ursäkt för sitt skämt. Flera gånger.
Ja. Det är olyckligt att så stor fokus har hamnat på en sak som redan är utagerad, den enda anledning jag har haft att diskutera detta är att påpeka min syn på Marcos oskuld gentemot ett lite dåligt formullerat "avskedsbrev".

Och tittar man på de objektiva förhållandena så har jag visat hur Dimfrosts skämt ligger i linje med flertalet andra skämt som postats på forumet
...

Jag vet inte om jag vill vända på den här stenen i ett så här sent skede av diskussionen, men jag tycker inte att du har visat det vidare tydligt (såsom i alls egentligen)... Finns det några publicerade nyheter som har varit skämt, undantaget de som publicerats på första april, där det inte har varit uppenbart att det har varit ett skämt? Nyheter alltså, inte vanliga inlägg?

Så det enda som pekar på att Dimfrosts skämt skulle ha varit oacceptabelt är just det här "jamen mottagaren bestämmer villkoren!"-argumentet.
Njae. Jamenar, Dimfrost är moderator och forumredaktör och har faktiskt bett om ursäkt för det. Så inte det enda väl? =)

BTW, jag har för mig att jag läst att Welles radiosändning inte helt togs emot med blida ögon heller.

Tack för diskussionen.
Tack själv.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,479
Location
Stockholm
En parentes om War of the worlds

Vid framförandet av War of the worlds angavs i början att det var fråga om en pjäs, och detta upprepades flera gånger under sändningen, helt enligt plan.

Det var alltså inte meningen att vilseleda lyssnarna.

/M
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,564
Location
Fallen Umber
Re: En parentes om War of the worlds

Ja, jag vet att parallellen inte är perfekt. Det jag avsåg var att jag gillade hur fiktionen i det fallet påverkade verkligheten när folk kom in mitt i och trodde att det var allvar.


/Dimfrost
 
Top