Nekromanti Manlig spelare - kvinnlig RP

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Tja jag vidmakthåller att karaktären Xena är långt mera komplex än att bara vara den Stenhårda J-a Ascoola Bruden Som Kickar Ass Råfett men det märker man inte fören man har sett serien en del...


Mvh
/Bjorn

PS: Men visst, hon är en ascool brud som kickar ass råfett oxå... :)
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Till slut övertalar man sig själv att det är en komplex karaktär, för att inte bli galen vid vetskapen att man suttit och tittat på 400 avsnitt, _utan_ att något utvecklades.

/RipperDoc - min morsa har varit med vid inspelningen av ett Xena-avsnitt

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Tja, som en vis man en gång sa:
I don't know much, but i know what I like.

Jag njuter/underhålls av att titta på Xena:WP, sen får "kulturexpertisen" tycka vad de vill. Dessutom har jag inte tittat på 400 avsnitt då det inte finns så många (bara ca 130-140 tror jag, varav ca 100 har visats i Sverige och av dessa har jag säkert missat 5-6 stycken... Snyft, snyft.)

Däremot till Star Trek där det finns lite fler serier/säsonger/avsnitt att vraka bland, där har man ju lyckats se sisådär 500 episoder. (There's always been Star Trek, there is just more series now.)

Lyllos din morsa för övrigt, syns hon möjligen som statist eller så, och i så fall i vilket avsnitt???
:)


/Bjorn
 

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
Xena [OT]

Ni som har sett så mycket på denna ibland ganska underhållande serie kanske kan upplysa mig om varför Xena i ett avsnitt av Hercules som jag råkade se i helgen var en riktigt ond skurk?

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Jag vet inte om programmet visats, men på en show på Universal Studios, Florida, där det visades hur Xena spelades in, fick min morsa tillsammans med någon annan lägga slagsmålseffekter till en strid.

/RipperDoc - det är faktiskt sant!

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Karlsson

Veteran
Joined
24 May 2000
Messages
56
Location
Mariestad, gissa
2 gånger blev det svåra missfall men RPn överlevde i båda fallen. tredje gången födde hon barnet och tog med sig det, det dödades vid 2 års ålder av en annan RP som ställde sig och hoppade på det

"When God created light,
the first shadow was born"
 

Ridijeck

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
358
Location
Örebro
Sensmoralen

Sensmoralen är denna:
Ställ inte för många frågor. Du kanske inte gillar svaren.

Ridijeck
som anser att barnamord är ett av de förkastligaste brott som finns - även när det gäller en SLP
 

Karlsson

Veteran
Joined
24 May 2000
Messages
56
Location
Mariestad, gissa
Re: Xena [OT]

Från början är hon flickvän med Ares eller vad f*n han heter, krigsguden alltså. Hon var hans främste general och hade flera hundra oskyldiga offers blod på sina händer. Sen en dag vaknade hon upp och blev god så dom skulle kunna spela in en serie utan blod och vrålkassa strider så dom skulle kunna visa den på eftermiddagen och inte kvällen. Striderna i serien suger fett men vissa avsnitt har hyffsad handling så jag ser på den för att hämta inspiration till äventyr, och det har blivit fyra hittils. Om möjligt suger striderna i Herkules ännu mer eftersom han aldrig använder svär och alltid duckar tre hugg per strid som går i s-l-o-w-m-o-t-i-o-n. I alla fall uppträder hon i vissa herkules äventyr som hon var innan hon fick sitt mirakulösa "uppvaknande".

"When God created light,
the first shadow was born"
 

Karlsson

Veteran
Joined
24 May 2000
Messages
56
Location
Mariestad, gissa
Re: Sensmoralen

Jag håller med. Han spelade en gûrd som blev sur för att hon klådde upp honom när han försökte sno hennes pengar./images/icons/frown.gif

"When God created light,
the first shadow was born"
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: Xena [OT]

"Striderna i serien suger fett men vissa avsnitt har hyffsad handling så jag ser på den för att hämta inspiration till äventyr, och det har blivit fyra hittils."

Intressant idé. Håller självklart med om striderna; Xena är en av de serier där man vet att de som slåss är ruttna på det. Om man säger så - skulle Xena någonsin stöta på den medeltida ekvivalenten av en 3 dan Kenjutsuka (jo, det heter tydligen faktiskt så), skulle det förvåna mig om hon hann ens höja svärdet för att utdela ett av de där löjliga rotationshuggen...

Om möjligt suger striderna i Herkules ännu mer eftersom han aldrig använder svär och alltid duckar tre hugg per strid som går i s-l-o-w-m-o-t-i-o-n.

Du menar att Matrix är bättre på den punkten, va? ;-)

I alla fall uppträder hon i vissa herkules äventyr som hon var innan hon fick sitt mirakulösa "uppvaknande".

Personligen tycker jag att hela serien är väldigt underlig, i det att hela befolkningens mentalitet verkar vara samma som hos dagens amerikanska medelklass. Det känns verkligen som om människorna hyser någon slags förtäckt egalitetskänsla trots att detta är i gamla Grekland - någon annan orsak till att någon respekterar "krigarprinsessan" Xena kan jag inte finna. =)

--
Björn

"That's unsportsmanlike. You can't just let the other guy win, can you?"
 

raphael

Veteran
Joined
23 Dec 2000
Messages
3
Re: Xena [OT]

3 dan i kenjutsu?

Jag är 6 kyu i Aikido, och med de ringa kunskaper i kenjutsu det medför skulle jag slå henne i huvudet tre gånger med flatsidan, och hinna stiga åt sidan innan hon ens höjt svärdet.

/images/icons/wink.gif
 
Top