Nekromanti Magnamunds avstängning

Status
Not open for further replies.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,955
Location
Ludvika
luddwig;n191938 said:
På tal om att läsa saker värre än dom är menade. Där du ser en diss ser jag bara ett vänligt menat tips.
IcarusDream;n191941 said:
Sicken tur att vi får har olika åsikter då ;)
Pratar ni om samma inlägg?

Gissar att Icarus pratar om det andra inlägget, medan Luddwig pratar om det första?
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,036
Location
Carapalea
Rymdhamster;n191946 said:
Pratar ni om samma inlägg?

Gissar att Icarus pratar om det andra inlägget, medan Luddwig pratar om det första?


Jag tänker på det som jag parafraserar nu: "Höhö, lycka till att hitta en produkt som slutade göras för X år sen". Det tycker jag är en diss.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,573
Rymdhamster;n191946 said:
Gissar att Icarus pratar om det andra inlägget, medan Luddwig pratar om det första?
Du har rätt hamstern, jag syftade på det första inlägget. Det andra inlägget hade fallit ur mitt minne.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
IcarusDream;n191947 said:
Jag tänker på det som jag parafraserar nu: "Höhö, lycka till att hitta en produkt som slutade göras för X år sen". Det tycker jag är en diss.
Ah, nu hittade jag tråden! Jag tolkar det refererade inlägget som "Det kan bli svårt att få tag på boken utan att hänfalla till de olagligheter jag nämnde, då det inte längre är i tryck".
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,151
Location
Lund
luddwig;n191952 said:
Du har rätt hamstern, jag syftade på det första inlägget. Det andra inlägget hade fallit ur mitt minne.
Andra inlägget var mer en diss av moderatorn än något annat. Och det var ju också det han åkte ut på snarare än någon diss eller påhopp på annan forumit.

Att tolka det som en diss är knappast att läsa med "de snälla glasögonen" (som vi så ofta uppmanas att göra här på forumet). Det kostar på lite att inte övertolka saker och se oförrätter där de inte egentligen finns. Det är sånt, bland mycket annat skall också erkännas, som snabbt leder till risig stämning emm.

Cog.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,330
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jag personligen ser inte heller att Magnamund skulle ha dissat någon forumit, utan möjligen moderatorn då. Att dissa en moderator är ju inte bra det heller men här har vi ett ypperligt exempel på när vi här på forumet läser ett inlägg och ser helt olika saker.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,573
Efter en närmare titt på den andra inlägget får jag instämma med Genesis, Cogitare och Minimoni. Jag läser hela andra inlägget, inklusive den mening som innehåller ett syrligt "lycka till", som en del av argumentationen mot modereringen och inget annat.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,955
Location
Ludvika
IcarusDream;n191947 said:
Jag tänker på det som jag parafraserar nu: "Höhö, lycka till att hitta en produkt som slutade göras för X år sen". Det tycker jag är en diss.
luddwig;n191972 said:
Efter en närmare titt på den andra inlägget får jag instämma med Genesis, Cogitare och Minimoni. Jag läser hela andra inlägget, inklusive den mening som innehåller ett syrligt "lycka till", som en del av argumentationen mot modereringen och inget annat.
Alright, så ni håller fortfarande inte med varandra, men nu pratar ni i alla fall om samma inlägg =P
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Som jag läser det var det en diss riktad mot Moderatorn (Krille). Som Magnamund verkar känna sig en smula trött på. Det är min tolkning.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,955
Location
Ludvika
Asså... jag _tror_ också att det var frustration riktat mot moderaterna, men jag känner även att om jag hade varit den som letade efter ett gammalt out of print-äventyr hade jag nog kännt mig lite stött av det utalandet.

Jag skulle kalla kommentaren för en hagelsvärm snarare än en precisionkula, och det blev lite sidoskador.
 

Robert

Warrior
Joined
22 Feb 2014
Messages
246
Jag vet inte, som jag förstått det känner väl de flesta att man kan tjäna ihop till en banning, alternativt avstängning. Så även för permanent avstängning. Min uppfattning är att det är så moderatorerna jobbar.

På så sätt blir det meningslöst att analysera just den här aktuella tråden utan se till Magnas historik.

Sedan tycker inte heller jag att det var värt en banning och tycker det borde gå att hänvisa till nedladdningsbart material så länge det rör sig inom god smak. Det är självklart illa att hänvisa till t.ex. Järn eller Fantasy eftersom det är produkter som fortfarande finns i tryck. Vill någon ha ett gammalt Kultäventyr med tjugo år på nacken ser jag inga problem med det. Det är kulturbevarande handlingar. I det här fallet var det dessutom en oprecis hänvisning och inte mer än så.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,955
Location
Ludvika
Robert;n191992 said:
Sedan tycker inte heller jag att det var värt en banning och tycker det borde gå att hänvisa till nedladdningsbart material så länge det rör sig inom god smak. Det är självklart illa att hänvisa till t.ex. Järn eller Fantasy eftersom det är produkter som fortfarande finns i tryck. Vill någon ha ett gammalt Kultäventyr med tjugo år på nacken ser jag inga problem med det. Det är kulturbevarande handlingar. I det här fallet var det dessutom en oprecis hänvisning och inte mer än så.
Som Krille påpekad blev ju dock Magnamund inte avstängd när han modererades för "uppmaningen till lagrbrott". Allt som hände då var ju att Krille sa att man inte skulle uppmana till lagbrott på forumet.
 

Andrielnr

Veteran
Joined
29 Jul 2016
Messages
15
Verkar lite som att jag är en av få som tycker att moderatorn gjorde helt rätt här. Magnamund blev tillsagd att att in bryta mot en regel och svarade då med att bryta flera andra regler utöver att agera ovänligt mot moderatorn. Känns fullt normalt att det skulle resultera i en temporär ban.

Lite synd att det behövde gå så långt så klart men ibland blir det så när moderatorerna tidigare varit slappare, men utan effekt.
 
Status
Not open for further replies.
Top