Nekromanti Magnamunds avstängning

Status
Not open for further replies.

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,330
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Ok, jag förstår att man inte skall uppmana till olagligheter då det dels är just olagligt och att det står i forumsreglerna. Dock har jag sett folk talat om att ladda ned både det ena och det andra från omdiskuterade källor och aldrig fått en avstängning. Jag kan inte annat än att tro och tycka mig se att varningen samt den påföljande avstängningen är färgad av Krilles syn och uppfattning av Magnamund som person.

Jag vet att en total rättvisa för alla är omöjlig då moderatorerna är människor, men det blir nästan övertydligt i jämförelse med andra trådar jag läst. Det upplevs för mig som om Magnamund mest blev avstängd för att han är just Magnamund. Om någon annan gjort samma sak så tror jag först och främst att det inte skulle resultera i en varning och definitivt inte en påföljande avstängning i en hel vecka.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Det var inte på grund av uppmaningen till piratkopieringen som Magnamund stängdes av. Han fick bara en varning för det. Hade han nöjt sig med det så hade det stannat där.

Magnamund stängdes av för att han hobbymodererade, protesterade i tråden, skräpade ner tråden, kapade tråden från dess ursprungliga syfte och uppträdde som en rövhatt, och gjorde allt detta mindre än tre timmar efter varningen.

Piratkopieringsuppmaningar har lett till både varningar och avstängningar förut.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,330
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Krille: Jag tänker inte debattera då jag garanterat inte läst lika många inlägg som du, men de inlägg jag läst som har talat om piratkopiering har inte resulterat i någon varning. Eller så minns jag helt enkelt selektivt.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Minimoni;n191837 said:
RasmusL: Ok, jag fattar inte riktigt vad du vill säga med din meme. Men oavsett så har jag i alla fall inte hävdat att någon skulle agerat som en fascist eller liknande.

Nej då, jag menar inte att någon agerat som en fascist, jag syftar på den påstådda särbehandlingen :)
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,330
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
RasmusL: Oavsett om det finns en särbehandling eller inte så går jag inte så långt som att det skulle finnas fascistoida tendenser i den, tror särbehandlingen sker på betydligt mindre ondskefulla anledningar än så. ;-)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Minimoni;n191843 said:
RasmusL: Oavsett om det finns en särbehandling eller inte så går jag inte så långt som att det skulle finnas fascistoida tendenser i den, tror särbehandlingen sker på betydligt mindre ondskefulla anledningar än så. ;-)

Ja, det var magstarkt, plockade bort posten :)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Minimoni;n191840 said:
Krille: Jag tänker inte debattera då jag garanterat inte läst lika många inlägg som du, men de inlägg jag läst som har talat om piratkopiering har inte resulterat i någon varning. Eller så minns jag helt enkelt selektivt.
Jag tycker dock det är en ganska stor skillnad på att prata om att man laddar ner och att uppmana andra att göra det.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,959
Location
Ludvika
Minimoni;n191840 said:
men de inlägg jag läst som har talat om piratkopiering har inte resulterat i någon varning.
Har du anmält dem? En del inlägg som kanske borde modererats har kanske slunkit under radarn.

Sen är det ju också skillnad på att säga att "jag bröt mot lagen en gång" och att säga "du borde bryta lite mot lagen". Sen ska man visst vara försiktig med att påpeka att nån bryter mot lagen också.

Det kan vara lite förvirrande ibland.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,330
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Lukas: Kanske, kanske inte. Jag vet personligen inte vilket som är värst då ett erkännande om olaglig aktivitet självklart kan fungera som uppmuntrande till andra att göra samma sak.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Oavsett hur mycket jag hänger på wrnu blir jag alltid så förvånad över sådana här trådar. Var hålls alla dessa infekterade diskussioner? Var blir folk avstängda? Är det för att jag inte hänger på OT-forumet? Folk säger "Den här och den där forumiten har vid upprepade tillfällen betett sig såhär" och jag ba' "Va? När då? Var då?". Jag har ingen aning om vad den här tråden handlar om eller vad Magnamund blev avstängd för. Jag undrar ibland hur jag lyckas undgå alla dessa hemska, infekterade diskussioner som alla klagar på. Jag kommer hit och diskuterar rollspel, och tycker att alla är snälla och artiga mot varandra och sedan plötsligt ser jag trådar om hur folk har blivit avstängda.

Jag har ingen poäng här, jag är bara lite förvånad. Antar att det har något att göra med att jag inte läser dessa trådar, men man hade kunnat tro att det skulle spilla över i de trådar jag faktiskt läser. Nåväl.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,330
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Genesis: Folk är överlag artiga och trevliga mot varandra. Sen så överreagerar någon och jag är inte på något sätt oskyldig till detta genom åren. När någon sen överreagerar så blir det en brant backe utför och sen står tråden i brand. Det brukar aldrig vara en skyldig utan snarare blir det en mobb av folk som helt enkelt spårar ur.

Annars brukar allt vara lugnt och fint.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Genesis;n191858 said:
Är det för att jag inte hänger på OT-forumet?
I allmänhet skulle jag säga det, ja. Överlag sköter det forumet sitt jobb rätt bra; det händer ytterst sällan att grälen där spiller över på andra delar av siten utan i allmänhet föds de och dör där.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,330
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Håller med Krank, men vill också sägs att mycket man, i alla fall jag skriver i text ofta blir och uppfattas värre av mottagaren än vad jag själv avsett. Jag tror att detsamma är högst sannolikt när jag själv är mottagare också.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,573
Minimoni;n191867 said:
...mycket man [...] skriver i text ofta [...] uppfattas värre av mottagaren än [...] avsett.
Det här har jag också reflekterat över. Ett märkligt fenomen.
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,036
Location
Carapalea
Nu är jag lite skadeglad... Men jag tycker det är lite komiskt att han dissade Amanda för att hon sökte ett gammalt supplement och hon bara nån timme efter att han härjade sig själv bannad får napp på den.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,573
IcarusDream;n191921 said:
...jag tycker det är lite komiskt att han dissade Amanda...
På tal om att läsa saker värre än dom är menade. Där du ser en diss ser jag bara ett vänligt menat tips.
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,036
Location
Carapalea
luddwig;n191938 said:
På tal om att läsa saker värre än dom är menade. Där du ser en diss ser jag bara ett vänligt menat tips.
Sicken tur att vi får har olika åsikter då ;)
 

MandaWall

Veteran
Joined
6 Jul 2016
Messages
184
IcarusDream;n191921 said:
Nu är jag lite skadeglad... Men jag tycker det är lite komiskt att han dissade Amanda för att hon sökte ett gammalt supplement och hon bara nån timme efter att han härja sig själv bannad får napp på den.

<3
 
Status
Not open for further replies.
Top