Lite av grejen med Eon är ju att magiska föremål och sådant finns i väldigt begränsade mängder. På många sätt och viss så har det alltid känts som, för mig i alla fall, att magiska föremål i Eon är lite "allt eller inget" type av grejer. Och med det så menar jag att där finns igentligen inte särsklit mycket magiska föremål som inte är utav ärkemegaartefakt nivån, de flesta är kraftfulla artefakter.
Det är helt enkelt inte något som är så pass mundant, vanligt, etc, i Mundanas värld... som det är i t.ex Dungeons and Dragons världar.
Med det sagt så är där ju inget som hindrar en SL från att göra det till något mer vanligt i sin Eon värld. Men då tror jag att man måste antingen själv skapa en mängd olika effekter och nivåer av dessa effekterna, vad det kostar (om man vill att spelare ska kunna "köpa" dessa effekterna), etc. Och sedan lägga dessa på föremål vid behov. Snarare än att skriva ner några hundra olika typer av magiska föremål.
Blir lättare att skapa effekterna och sedan lägga dem på ett föremål som SL/Spelare vill ska vara magiskt. En annan grej man kan göra är ju att kolla magiska föremåls listor från andra spel, och sedan konvertera dem över till att funka i Eon.