Magisk julönskning för rollspel

Nu har jag visserligen inga yngre barn längre, den yngsta är tonåring, men ett My Little Pony-rollspel på svenska vore inte så dumt. En översättning av Tails of Equestria duger fint.

Tillägg: Ett välgjort Pokemon-rollspel får också plats på önskelistan.

Necromunda som rollspel. Försök få ditt gäng att överleva i en hård underhive - få ut pengar ur spelhålor, corpse starch-raffinaderier, barer och annat skumrask. Vinn strider mot andra gäng utan att få dina underhuggare sönderskjutna. Hyr in opålitliga råskinn i brist på muskelkraft som inte har knivskador. Dröm om att nå toppen och sitta med glassiga kontrakt och massor av pengar. Dö i en skitig gränd med plasmabrännmärken över hela käften.

Svenil i maffig engelsk översättning, designat av Stockholm Kartell

Skulle även vilja se följande till DoD23:
DoD "Havets Vargar", en "riktig" vikingavärld, med option på mytisk variant där gudarna/vanerna etc finns på riktigt, sejdmagi etc funkar.
DoD "Bland Tomtar & Troll" folksagoregler, där man spelar i en nordisk sagomiljö, dvs ett nedtonat Trudvang utan vikingar, men Bauereskt. Mer åt Väsenhållet, där man är föräldralösa, bortbytingar, prinsar och prinsessor, osv i en sagoskimrande men farlig värld. EDIT ev trycka in Astrid Lindgren-fantasyn här också.

Last edited:
”Karl-Bertil. Rollspelet.” Jag är på!

För några år sen funderade jag på ett brädspel baserat på Karl-Bertil. Ett slags anti-Monopol där man skulle ge bort så mycket pengar/saker som möjligt för att vinna.
Cool idé - ser framför mig ett kortspel med illustrationer som tändstickstavlan av Bodens fästning, gengastaxin som gör det möjligt att dumpa saker snabbare, taxeringskalenderkort för att hitta rika personer osv.

Tillägg: Ett välgjort Pokemon-rollspel får också plats på önskelistan.
Beroende på vad du gillar kan det finnas ett. Pokémon Tabletop United: TUNGT. Många klasser, förmågor och regler.
Pokérole: Betydligt lättare, men har ändå substans.