Magisk julönskning för rollspel

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,149
Nu har jag visserligen inga yngre barn längre, den yngsta är tonåring, men ett My Little Pony-rollspel på svenska vore inte så dumt. En översättning av Tails of Equestria duger fint.

Tillägg: Ett välgjort Pokemon-rollspel får också plats på önskelistan.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,122
Necromunda som rollspel. Försök få ditt gäng att överleva i en hård underhive - få ut pengar ur spelhålor, corpse starch-raffinaderier, barer och annat skumrask. Vinn strider mot andra gäng utan att få dina underhuggare sönderskjutna. Hyr in opålitliga råskinn i brist på muskelkraft som inte har knivskador. Dröm om att nå toppen och sitta med glassiga kontrakt och massor av pengar. Dö i en skitig gränd med plasmabrännmärken över hela käften.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,444
Svenil i maffig engelsk översättning, designat av Stockholm Kartell
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,886
Location
Marjura
Skulle även vilja se följande till DoD23:
DoD "Havets Vargar", en "riktig" vikingavärld, med option på mytisk variant där gudarna/vanerna etc finns på riktigt, sejdmagi etc funkar.
DoD "Bland Tomtar & Troll" folksagoregler, där man spelar i en nordisk sagomiljö, dvs ett nedtonat Trudvang utan vikingar, men Bauereskt. Mer åt Väsenhållet, där man är föräldralösa, bortbytingar, prinsar och prinsessor, osv i en sagoskimrande men farlig värld. EDIT ev trycka in Astrid Lindgren-fantasyn här också.
 
Last edited:

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,886
Location
Marjura
”Karl-Bertil. Rollspelet.” Jag är på!

För några år sen funderade jag på ett brädspel baserat på Karl-Bertil. Ett slags anti-Monopol där man skulle ge bort så mycket pengar/saker som möjligt för att vinna.
Cool idé - ser framför mig ett kortspel med illustrationer som tändstickstavlan av Bodens fästning, gengastaxin som gör det möjligt att dumpa saker snabbare, taxeringskalenderkort för att hitta rika personer osv.
 

LegoIvar

Inte veteran
Joined
10 Jun 2022
Messages
196
Tillägg: Ett välgjort Pokemon-rollspel får också plats på önskelistan.
Beroende på vad du gillar kan det finnas ett. Pokémon Tabletop United: TUNGT. Många klasser, förmågor och regler.
Pokérole: Betydligt lättare, men har ändå substans.
Powered by Pokémon: PbtA-pokémon.

Det finns betydligt fler, så leta runt lite.
 
Top