Nekromanti Magiker Läser M&M!!!

Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Läs Drakväktaren

Det har jag gjort.
Den kvinnliga magikern har också studerat. Bara för att hon var smart och lättare kunde alstra så betyder det inte att hon inte behövde studera. För övrigt så gick det för det mesta fel när hon släppte lös sin magi. Och Anders Roman har ändrat lite på reglerna för att göra böckerna mer intressanta.

Hon var också ett underbarn och inget som dycker upp dagligen.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Grym som DEN

Men hon var grym som DEN. Alltså om det gick rätt när hon släppte lös sin magi då... ja man vill ju inte vara ovän med henne då. Dessutom så är det ruskigt coolt i slutet när hon...aj aj det kanske är vissa som ska läsa/läser den här. Jag håller munnen stängd.

Förövrigt så har jag inte läst M&M (vi har den inte) men så har jag inte tänkt att vara magiker heller.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Grym som DEN

Jag fattar inte varför drakväktarna såg henne som luft. Hon var ju mäktigare än vem som helst av dem.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
385
Location
Oslo
Ska man behöva plöja en 100-sidig bok bara för att få spela magiker? Då är det i min mening dags att antingen byta spel till något med ett smidigare magisystem, eller byta spelare till några som förstår bättre.

Don Kennetho
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
385
Location
Oslo
Då är du inte så hängiven

Nä.
Men det jag kom att tänka på var att om man var tvungen att läsa igenom en megibok så fort man vill spela magiker i ett rollspel så blir det bara en j-a massa läsande och lite spelande. Särskilt om man har många olika spel.

Don Kennetho
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
SL kan väl peka ut vilka kapitel man ska läsa. Det är ju varken bra för spelet eller speciellt kul att spela magiker om man inte vet vad man kan göra. Man behöver ju inte läsa hela boken eftersom man förmodligen inte kan allt. Det är nog till och med bättre att man inte läser exakt allt. Det är ju roligare och mer mystiskt om man inte vet exakt vad andra magiker kan göra.

C
 

Kullendorff

Warrior
Joined
27 Aug 2000
Messages
250
Location
Halmstad
Givetvis ...

... det är ju självklart.
Hur ska dom annars klara sig ute i den stora världen.
Om dom inte är pålästa.

MvH
Kullendorff

"För övrigt anser jag att NeoGames kan börja ge oss rimliga releasedatum"
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Läs Drakväktaren

"[...]Anders Roman[...]"

Andreas, inte Anders /images/icons/tongue.gif /images/icons/wink.gif.

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click


KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!
 
Top