Nekromanti Magibok Till Kult

Visste inte att det fanns magimoduler till Kult...
trodde förresten inte rollpersonerna kunde ha magi i den "nya" utgåvan :-)

/Micke

Mig veterligen finns det ingen magimodul till Kult... Ivf inte bland det materialet som kom ut på svenska.

Men den gamla box-upplagan innehöll ju lite ritualmagi å sånt...

/Daniel

Det gavs mig veterligen ut två magiböcker till Kult, men jag minns inte vad de hette... De var på engelska och innehöll inte så mycket mer än boxen. Men jag vet inte var man får tag på dem. Trad kanske har några gamla ex. Eller Bosses Hobby i Malmö.

/boddi

Nej men det kom ut ett antal engelska supplement.. Bland annat en bok om magi (och en om drömvärlden... tror jag)..
Dessa är doch tydligen väldigt svåra att få tag i..

Profeten från Norr

Jo det kom ut två böcker på enelska, Dream, Passion & Madness och Death, time & Space eller nåt sån heter de. Den en a är silver-färgat och den andra har nån form av bronsfärg på oslaget.

Vill haaaaaaa:) Kan ingen med lite pengar köpa licensen till kult och börja producera material igen! Kult är bäst.

Walk softly and carry a big stick.

Japp, det stämmer. Magiboken som skrevs av Petersen och Johnsson (har jag för mig, har inte mina Kult grejer här) utgavs på engelska i två böcker. Tyvärr så verkade Target mera intresserade av att leka layoutmässigt än att göra bra moduler. Ruskigt jobbigt att läsa. Och sedan inte särskilt användbart heller (om man inte låter sina spelare vara kunniga i magi, något jag inte föredrar). Kanske är därför som det enda jag saknar i Kult väg är en av de två böckerna (jag har inte heller något intresse av att införskaffa den).

Prova Legend Hobbyspel eller utländska butiker. Brukar funka.

/Andreas

Back