Nekromanti Magibok Till Kult

Micke H

Veteran
Joined
7 Oct 2000
Messages
132
Location
Uddevalla
Visste inte att det fanns magimoduler till Kult...
trodde förresten inte rollpersonerna kunde ha magi i den "nya" utgåvan :)

/Micke
 

Liner

Warrior
Joined
12 May 2000
Messages
274
Location
Ronneby
Mig veterligen finns det ingen magimodul till Kult... Ivf inte bland det materialet som kom ut på svenska.

Men den gamla box-upplagan innehöll ju lite ritualmagi å sånt...

/Daniel
 

Boadicea

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
185
Location
Malmö
Det gavs mig veterligen ut två magiböcker till Kult, men jag minns inte vad de hette... De var på engelska och innehöll inte så mycket mer än boxen. Men jag vet inte var man får tag på dem. Trad kanske har några gamla ex. Eller Bosses Hobby i Malmö.

/boddi
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Nej men det kom ut ett antal engelska supplement.. Bland annat en bok om magi (och en om drömvärlden... tror jag)..
Dessa är doch tydligen väldigt svåra att få tag i..

Profeten från Norr
 

Wolfmaster

Warrior
Joined
22 Oct 2000
Messages
209
Location
Karlskrona, Blekinge, Sweden
Jo det kom ut två böcker på enelska, Dream, Passion & Madness och Death, time & Space eller nåt sån heter de. Den en a är silver-färgat och den andra har nån form av bronsfärg på oslaget.
 

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
Vill haaaaaaa:) Kan ingen med lite pengar köpa licensen till kult och börja producera material igen! Kult är bäst.

Walk softly and carry a big stick.
 

Bosse_UBBT

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
429
Location
Stockholm
Japp, det stämmer. Magiboken som skrevs av Petersen och Johnsson (har jag för mig, har inte mina Kult grejer här) utgavs på engelska i två böcker. Tyvärr så verkade Target mera intresserade av att leka layoutmässigt än att göra bra moduler. Ruskigt jobbigt att läsa. Och sedan inte särskilt användbart heller (om man inte låter sina spelare vara kunniga i magi, något jag inte föredrar). Kanske är därför som det enda jag saknar i Kult väg är en av de två böckerna (jag har inte heller något intresse av att införskaffa den).

Prova Legend Hobbyspel eller utländska butiker. Brukar funka.

/Andreas
 
Top