Varulv Mörkret Mellan Stjärnorna [R6] Sjätte rundan

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Bra spaning på statistiken om antal Megakorpar: kan ju vara så eftersom ulven vet att det är så.
Frågar du sen om det kanske finns DTF (i din fundering om Xyas och engångsskydd) ?
Njäe, jag tänker mer att ulvarna kanske tänkt något sådant om de har en förmåga som skyddar mot nattjour.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Mycket sus med nattjour @Empiricus ;)
HEY! Jag gillar nattjourer, det är då alla knasiga och bananas sjukdomsfall kommer :)

Halloj! Jag inser att jag ska iväg ikväll och styra upp Elysium. Stopptiden gäller ändå (kl. 21.00), men den rafflande fortsättningen kanske dröjer tills senare än 22!

/Basenanji
Det här är ju suspekt, säkerligen så är Basse den siste ulven :)


Nu skall jag jobba och kommer kanske kunna posta lite från mobilen på lunchen. Annars är jag åter efter jobbet kring 17-snåret. Diskutera i gruppen utförligt och nyanserat vilka alternativ vi har denna runda :)
Tack för diskussion, då antar jag att alternativen vi har denna runda är... mig? :(
Jag kommer inte ge mig utan sprattel iallafall. En genomläsning av tidiga rundor är på gång för att ta span på Genesis interaktioner innan strålkastarljuset hamnar på honom.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
Om du är villig så jag gärna din skarpa analys om vem av Sidd och Hellzon som är Mörkret ifall du inte skulle vara det.

Känner inte att jag fått det som alternativt och jag kommer ju knappast rösta på mig själv ;)
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Runda 1: Sen take på spelarna
Hellzon, Sidd och Fjodor är alla gröna, Empi är gul (och som G kan tänka sig ulv-Empi spela)

Just nu känner jag inte att jag tjänar jättemycket på att avslöja det. Men jag kan väl säga som Empi att jag spenderade 100 kR. Denna runda kommer jag att expandera och bygga handelshus, och kan tänka mig att betala för min röst. Just nu ligger vi med en röst på Xyas (Rasmus), en på Biobunker (Empi), en på Fjodor (Impe) och en på mig (Fjodor). Pakten säger väl att vi ska rösta på någon som inte följer pakten, vilket då innebär Fjodor eller Xyas. Av dessa har jag som sagt Fjodor som rätt grön och Xyas som rätt röd, så:

RÖST: XYAS
Fjodor är grön.
Take på spelare, runda 2
Hellzon går inte att läsa, Fjodor är grön, Empi är gul för att han är grön för det Genesis är röd för (?), Sidd är gul
Okej, så du rödar honom av exakt samma anledningar som jag grönar honom. Antingen resonerar vi på helt olika sätt eller så har du börjat med slutsatsen. Varför pingar det rött att sitta i förarsätet ekonomiskt? Alla kan ju se det och alla vet att om Fjodor har mest pengar i slutet så förlorar de. Jag kan inte fatta hur detta kan vara en sund ulvstrategi.

Däremot kan jag tänka mig att vi röstar ut Fjodor just eftersom han är paktbrytare och leder. Om vi inte känner att vi har en ulv på kornet någon annanstans så kan vi ju lika gärna rösta ut honom. Men jag tror att han är grön.
Fjodor är grön
Du fattar fortfarande inte, eller så vill du inte fatta. Fjodor grönas inte av att han gjorde det oväntade. Han grönas av att han gjorde något som får oss att vilja rösta ut honom ÄVEN OM VI TROR ATT HAN ÄR KORP. Hans drag är rakt av dumt om han är ulv, vilket illustreras av att han just nu har två röster på sig, varav den ena uttalat sagt att han röstar på Fjodor trots att han tror att Fjodor är grön.
Fjodor är grön
Sedan är det ju som vanligt att det är lätt att snöa in på motiverade resonemang när man beslutat sig för att någon är röd. Egenligen kanske jag borde rösta på Fjodor istället, för där vet jag att det gör någon nytta (döda rikingen).
Döda Fjodor, han är rik MegaKorp

Runda 3:

Jag tycker att Hellzon generellt spelar grönt, men att han har ett par varningssignaler. Jag reagerade på när han skrev hur "Hallå, vi kanske inte ens kan nå en gemensam vinst!", vilket kändes lite som ett försök att bryta upp samarbetet. Hans felrapporterade inkomst som han korrigerade och skyllde på Basse är också en liten flagga att han kanske strulat sina offentliga finanser. Det är ju svårare för mörkret att hålla koll på räkenskaperna eftersom de är påhittade. Men han är inte högst på min rödlista. Där finner vi fortfarande Rasmus och Martin. Jag skulle nog till och med sätta Empi före Hellzon. Och kanske dig också. :gremgrin:
Hellzon är grön - Dock så har Genesis i runda 3 inte kommit med någon utförlig åsiktslista

Postar det här så länge.
Genesis spenderar ganska många poster i R2 med att gröna dig, @fjodorsenuba - du är säker på att du inte är Genesis kumpan som han velat ta avstånd från tidigt?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag tror att Ulv #2 är Fjodor och så här tänker jag:

Jag köpte bara ett labb och har nu 525 kR i börsen. Detta för att kunna sia enligt pakten men inte hamna alltför efter i pengaklubben.

Det verkar stå mellan Sidd och Fjodor? Jag håller med om att Fjodor är rödare än Hellzon. Både Martin3 och Biobunker tyckte att han var röd, men jag ville inte lyssna. Kanske dags att omvärdera detta? Jag har hela tiden tänkt att han är grön för att han expanderade i R1, men vafan, det kanske bara var ett ballsy ulvmove? Jag har ju uppenbarligen haft väldigt fel hittills. Kan någon summera caset mot Fjodor? Han siade Impetigo, vilket var ganska lämpligt. Jag har som sagt dåligt med tid, så kan inte gräva ordentligt, men det vore ju intressant om någon orkade kolla igenom kandidaternas historik för att hitta ledtrådar.

När det gäller Sidd vet jag inte. Jag vill ju instinktivt gilla honom för att han grönar mig, men det kan ju vara en ulv som vill smöra. Saker jag kan komma på mot Sidd, då:
  • I R1 minns jag hur han uttalade sig med lite antaganden om hur mörkret fungerar. Jag tror att vi har två mörker, och det var precis vad han antog. Lätt att säga sådant som ulv eftersom man glömmer bort att de andra inte vet vad man själv vet.
  • Avgörandet mot Rasmus.
  • Överhuvudtaget smartare och mer fokuserat spel än han brukar. Sidd "känns" lite annorlunda, tycker jag.
  • Rasmus var mycket inne på att få ut Sidd, redan i R2.
  • Något mer?
Det är inte mycket, och mest indicier. Frågan är om inte Fjodor är ulvigare ändå. Jag lägger rösten där sålänge, men jag är öppen för att ändra mig. Ska försöka titta in igen runt 17 eller så, i alla fall. Kanske någon instickare däremellan på fikarasten.

RÖST: FJODORSENUBA
Den här posten.
När den postas så är röstläget:
Fjodor med 3 röster (Empiricus, Xyas, Sidd)
Empiricus med 1 röst (Hellzon)
Ej röstat: Genesis, Fjodor

Klockan är 13.05 R4, det är 8 timmar till deadline. Team ulv vet att det finns skydd mot utröstning, bägge har det antagligen, och de behöver bara att någon annan än en ulv röstas ut efter Fjodor. Genesis borde ju rimligtvis kunna snacka sig ur utröstning rundan efter det att Fjodor slutgiltigt hängs, men behöver vara med och hänga honom för att det inte skall verka weird. Han planterar redan här misstankar mot Sidd i förberedelse för att para ihop Sidd och Fjodor när Fjodor visar sig vara röd.

Röstläget blir:
Fjodor med 4 röster (Empiricus, Xyas, Sidd, Genesis)
Empiricus med 1 röst (Hellzon)

Xyas byter röst(er) till Genesis, Fjodor följer på och det står 4 mot 2. Hellzon och Sidd följer efter och Genesis hängs (första gången).
Röstfloden mot Genesis kommer med start 18.13 och Genesis svarar med en post "från spårvagnen". Genesis har tidigare flaggat för sin frånvaro när röstmajoritet legat på Fjodor, och det är inte orimligt att G talat sanning och hoppats på att kunna komma in rundan därpå med ett "oj, ja se där, då var visst Fjodor ulv, nu hänger vi honom och sedan hans kumpan Sidd". Men så vände tåget och Fjodor behövde hänga på tidigt för att ta sig ett alibi.

Deras plan funkar fortfarande, positionera sig från varandra, och så länge någon hängs innan den andre misstänks så vinner de på att 7 rundor passerat.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Det verkar inte funka riktigt att sprattla om ingen ger nån respons. 48 minuter kvar tills jag dinglar och mörkret vinner.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Jag tror att Ulv #2 är Fjodor och så här tänker jag:



Den här posten.
När den postas så är röstläget:
Fjodor med 3 röster (Empiricus, Xyas, Sidd)
Empiricus med 1 röst (Hellzon)
Ej röstat: Genesis, Fjodor

Klockan är 13.05 R4, det är 8 timmar till deadline. Team ulv vet att det finns skydd mot utröstning, bägge har det antagligen, och de behöver bara att någon annan än en ulv röstas ut efter Fjodor. Genesis borde ju rimligtvis kunna snacka sig ur utröstning rundan efter det att Fjodor slutgiltigt hängs, men behöver vara med och hänga honom för att det inte skall verka weird. Han planterar redan här misstankar mot Sidd i förberedelse för att para ihop Sidd och Fjodor när Fjodor visar sig vara röd.

Röstläget blir:
Fjodor med 4 röster (Empiricus, Xyas, Sidd, Genesis)
Empiricus med 1 röst (Hellzon)

Xyas byter röst(er) till Genesis, Fjodor följer på och det står 4 mot 2. Hellzon och Sidd följer efter och Genesis hängs (första gången).
Röstfloden mot Genesis kommer med start 18.13 och Genesis svarar med en post "från spårvagnen". Genesis har tidigare flaggat för sin frånvaro när röstmajoritet legat på Fjodor, och det är inte orimligt att G talat sanning och hoppats på att kunna komma in rundan därpå med ett "oj, ja se där, då var visst Fjodor ulv, nu hänger vi honom och sedan hans kumpan Sidd". Men så vände tåget och Fjodor behövde hänga på tidigt för att ta sig ett alibi.

Deras plan funkar fortfarande, positionera sig från varandra, och så länge någon hängs innan den andre misstänks så vinner de på att 7 rundor passerat.
Ja Empi. För mig så är det svårt läge.
Jag vill förstås hitta det sista mörkerväsendet men jag har verkligen svårt att veta vad jag ska tro.

Hela den här genomgången gröna bara fjodor och mig mer tycker jag.
Jag har skummat igenom lite hur Genesis rör sig i förhållande till mig i diskussioner och röstning och ser ju att denne leker med mig och gör mig till lags, riktigt smart och bra spelat. Det var när jag tog mig tid och kollade tillbaka som jag undrade vad jag höll på med och vände tillbaka mot Genesis.
Jag tycker han kört samma race mot Fjodor.
Dock är det väl förvånansvärt lång distans till Hellzon?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Ja Empi. För mig så är det svårt läge.
Jag vill förstås hitta det sista mörkerväsendet men jag har verkligen svårt att veta vad jag ska tro.

Hela den här genomgången gröna bara fjodor och mig mer tycker jag.
Jag har skummat igenom lite hur Genesis rör sig i förhållande till mig i diskussioner och röstning och ser ju att denne leker med mig och gör mig till lags, riktigt smart och bra spelat. Det var när jag tog mig tid och kollade tillbaka som jag undrade vad jag höll på med och vände tillbaka mot Genesis.
Jag tycker han kört samma race mot Fjodor.
Dock är det väl förvånansvärt lång distans till Hellzon?
Jag tror inte heller Hellzon är ulv, men iom att jag vet att jag är grön och att nån av er tre är ulv så måste jag ju försöka dra i alla trådar jag hittar.
Och när jag drar i de trådarna så är det ändå Fjodor som ramlar ut som trolig ulv. Jag tror inte Basse hade gjort att ulvarna kunde fluffgröna sig själva, och du skulle kunna vara ulv men jag tycker det är mindre troligt än att Fjodor är det med tanke på hur Genesis spelat mot Fjodor.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Men jag har förlikat mig med att dingla, good game y'all. Det är inte en chans att både du och Hellzon skulle få för er att byta röst såsom tystnaden varit i dag, och det skulle inte förvåna mig om team ulv också hade förmågan att negera en röst. :)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Snabbscrollade igenom beröringspunkterna Empi-Genesis.
Nada snustorrt
Nån kort enkel fråga, Genesis ger tummen upp för Empis statistik annars är det inget intresse om varandra på hela spelet.

Är inte det konstigt på så många rundor?
 
Top