Varulv Mörkret Mellan Stjärnorna [R4] Fjärde rundan

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Om du är bybo och vi ska ändra våra röster så skriv hur du tänkt varje runda och gjort för val så kanske vi tror dig.
Fridens
Det här.

Dina tankegångar är inte så lätta att följa fjodorsenuba.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Välkomna till min jobbiga hjärna :)

Jag har försökt spela med helt öppna kort till @Genesis förtret hela vägen. Jag har redovisat min tankegång i varje runda så jag tycker det är underligt att ni inte läst vad jag planerat att göra i varje fas. Många mothugg har kommit pga att jag annonserat var jag gör.

Så en summering då.

R1: Expanderade till Ionian för att att skaffa ekonomi för att inte vara handlingsförlamad resten av spelet, byggde handelshus och kom upp i 300kR inkomst. Röstade inte för hade inte råd.
R2: Byggde VR, MA och FL på Mixolydia för att nå siande, väktande och deflektion. Pressade initialt genesis för lite svar på vad som byggts. Fick bra svar och släppte genesis. Jobbade vidare med att förtydliga att jag inte är med i alliansen men inte har något mot den. Ser svårigheter i att använda en allianslösning då mörkret säkerligen deltar i det. BiobunkerVII hakar upp sig på att jag vill samarbeta med information men inte i allianssyfte. Röstar egoistiskt för att själv inte bli utröstad på BiobunkerVII. Både Hellzon och genesis grönar mig här för att jag expanderar.
R3: Försöker få till en diskussion kring vad alla har köpt för att kunna börja trycka på vad de har för information. Går uruselt så jag börjar skapa listor istället. Alliansen felaktigt anser att jag deltar i deras röstcirkel, vilket jag varit tydlig med att jag inte ville vara med i från början, och martin3 suckar eftersom jag i sista stund väljer att inte följa cirkeln som jag inte var med i. Jag siar Impetigo för att han varit lågflygande men jag hoppas på att han är grön. Jag räknar kallt med att mörkret ska försöka nacka mig för jag är paranoid. Bygger 2 VR rum för att undvika att kunna bli Mörkernackad senare samt att få nog med forskning för att se om vi har påverkans av mörkret på siarna.

Jag har tydligen en väldigt ulvig text personlighet och det tänker jag nog kan komma att märkas framåt i nästa omgångar också av eventuellt spelande.

Vad betyder den här korta posten?

Är den skriven till nån vän i fel tråd?
Se två poster innans då jag råkade skicka taggen till Xyas utan texten xD
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Well, jag känner mig inte alls säker på fjodrosenuba. Han har spratlat bra och bristen på aktivitet stressar mig lite. Sitter de lågtflygande ulvarna och skrattar åt oss nu liksom?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Röst: Genesis

Jag blev i en tidigare runda anklagad för att verka spela ett annat spel än alla andra. Men Genesis är ju den som inte spelar på en korp-vinst genom att inte expandera.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
bristen på aktivitet stressar mig lite. Sitter de lågtflygande ulvarna och skrattar åt oss nu liksom?
Ska jag ta åt mig? Jag har jobbat, hade tänkt göra en genomläsning av tidigare rundor med det vi vet i bakhuvudet.

Jag är inte lika glad i Fjodor som du, men jag har inte varit så stressad då jag tyckt att min röst på Empi låg rätt bra. Genesis är som sagt tänkbar också. Men det duger ju inte om vi sprider våra röster åt alla håll och Team Mörker kan välja vem de vill ha ut.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Jag sitter på spårvagnen på väg till krogen för kampanjplanering. Har läst igenom det som skrivits, men det har inte fått mig att ändra åsikt. Kanske hinner titta in innan rundans slut, men det är oklart. Än så länge ligger min röst kvar.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Jag får tack för att du ligger på mig Sidd. Upplever det som du genuint vill att jag inte ska vara mörker.

För att inte splitta megakorprösterna så flyttar jag mina röster från sidd till genesis.

RÖST: genesis (har två röster)
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
OK, tankar:

Genesis i R1 är vääldigt mycket snack om hur spelet och pakten funkar.

R2:28, Empi försöker starta nåt groll med Fjodor baserat på hur han expat (mot utkanten).
R2:32, Fjodor gruffar med Genesis med en röst och undrar om hans utbyggnad. De är ju inte ulvar ihop, eller?
R2:51, ett långt inlägg av Genesis som bottnar i varför han spelar otypiskt - vi vinner individuellt.
R2:59, Genesis pushar för att Fjodors expansion är oulvig.
R2:78, endast Empi, Xyas och Genesis bör få expa enligt Empi, annat är grund för utröstning. Rimligt men jag ser fan spöken överallt nu.

R3:51, Genesis rödar Martin och Rasmus och hoppar uttryckligen på "Rasmusdrevet".
R3:134, Genesis lägger ett case mot mig men jag är fortfarande grönare än Rasmus, Martin, Empi och "dig" (Sidd, om jag fattar rätt). Annars väldigt mycket spelteori från Genesis och Empiricus hittills i R3.

Totalt under R1-3: Mycket teoriinlägg från både Genesis och Empi som kan läsas som att de är för att dölja en ganska tunn output i övrigt. Jag får bättre vibbar av Sidd och Fjodor faktiskt, även om Fjodor teoretiserar mycket också.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Rösträkning:
Sidd (1): Empiricus (äldst)
Empiricus (1): Hellzon,
Fjodorsenuba (3): Sidd x2, Genesis
Genesis (3): Xyas x2, Fjodor
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Jag måste rätta mig i ledet så inte Mörkret får bestämma.

RÖST: Genesis
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Tillbaks från kvällsmöte.
Läser ikapp:
- Fjodor försvarsposter grönar i mina ögon.
- Xyas ändrar sig till Genesis och andra hänger på
- Hellzon post70 genomgång av Genesis gör en fundersam
- Jag tycker Genesis jobbat på och verkligen varit med i alla diskussioner: är det en skicklig hårdjobbande ulv alltså?
- Det som stör är att Genesis röstat ”fel” varje gång, visst det är ju inte lätt och även jag skjuter ju vilse mest jämt men jag ser ju liksom upp mot en storfräsare som borde hamna mer rätt än mig.

Xyas vad röstade du på senaste rundan?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Tillbaks från kvällsmöte.
Läser ikapp:
- Fjodor försvarsposter grönar i mina ögon.
- Xyas ändrar sig till Genesis och andra hänger på
- Hellzon post70 genomgång av Genesis gör en fundersam
- Jag tycker Genesis jobbat på och verkligen varit med i alla diskussioner: är det en skicklig hårdjobbande ulv alltså?
- Det som stör är att Genesis röstat ”fel” varje gång, visst det är ju inte lätt och även jag skjuter ju vilse mest jämt men jag ser ju liksom upp mot en storfräsare som borde hamna mer rätt än mig.

Xyas vad röstade du på senaste rundan?
Rasmus.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Kommer faktiskt inte riktigt på varför jag tydligen vänt och mer släppt Genesis

Tittar igenom mina anteckningar på denne och ser:
- dribblar om planetstorleken,
- trycker på att nattmord skulle vara lokalt,
-missar DTF (R1:61-62),
- sprider röstkaos (R1:63),
- försöker skydda Fjodor,
- #R1:181 texten han vill dölja sin ekonomi!

Är ju inte direkt till dennes fördel och Xyas din åsikt väger tungt nu.

Röst: Genesis
 
Top