Varulv Mörkret Mellan Stjärnorna [R4] Fjärde rundan

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Alltså, tidig på att komma med "fakta" om antalet korpar, och iskall trots tvåa i utröstningståget efter Rasmus. Det rimmar illa med Sidd som jag sett honom som bybo. Och hade inte Sidd kommit med det där fyndet på RasmusL förra rundan så hade jag propsat på Sidd just för det obyboSiddiga spelet.
Godmorgon
Igår natt snabbläste jag bara vilka som åkt ut.
Såg då att två var markerade som Megakorp innom parantes.
Rasmus hade inte denna info om att denne var Megakorp.
Ser nu i starttexten att Rasmus alltså var grön. Sorry Rasmus-jag var alltså fel ute men din miss ang MA hjälpte inte alls.

Xyas ser jag nu som Grön.

Vad gäller min iskallhet över att jag har röster på mig så ser väl alla som läser R3 att jag ju jobbar hårt för att få ut en annan.
Letar ju fel hos Rasmus som bara den, kanske ska kolla vem som hänger på och avgör det tåget än fastna på mig som la första rösten.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Ah vänta, det är ju förmodligen så att nattmord inte är en förmåga som låses upp utan snarare något som kostar en fast penningsumma (kanske billigare om mörkret delar planet med den som ska mördas). Så två nattmord säger inte nödvändigtvis om hur många scum vi har.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Ah vänta, det är ju förmodligen så att nattmord inte är en förmåga som låses upp utan snarare något som kostar en fast penningsumma (kanske billigare om mörkret delar planet med den som ska mördas). Så två nattmord säger inte nödvändigtvis om hur många scum vi har.
Kanske är allt mörkret kan göra så. Att det är inte upplåsning som gäller utan fasta kostnader från start. Ni som låste upp hur många korpar det är förra rundan, tolkar jag det rätt att ni fick en ny siffra denna rundan som skiljde sig från den förra rundan? För i så fall kanske naivivitet-siandet fungerar likadant, att man får veta varje runda om det förekommit naivt siande den rundan, dvs om mörkret betalat för det (vilket gissningsvis sker per spelare?).

Fast även om detta stämmer så kan jag inte riktigt se hur det skulle hjälpa oss då det känns lite för sent :(

Skulle inte pakten hålla på och cirkelsia och sånt nu? Får vi höra resultaten?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Jag kommer för övrigt ha svårt att delta den här rundan. Håller kurs halva dagen, och på kvällen är det kampanjplanering i Gårdagruppen, så mellan typ 17:30 till rundans slut är jag AFK, men kanske kan hoppa in mot slutet och se om jag kan bilda mig en uppfattning och lägga en motiverad röst.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Kanske är allt mörkret kan göra så. Att det är inte upplåsning som gäller utan fasta kostnader från start. Ni som låste upp hur många korpar det är förra rundan, tolkar jag det rätt att ni fick en ny siffra denna rundan som skiljde sig från den förra rundan? För i så fall kanske naivivitet-siandet fungerar likadant, att man får veta varje runda om det förekommit naivt siande den rundan, dvs om mörkret betalat för det (vilket gissningsvis sker per spelare?).

Fast även om detta stämmer så kan jag inte riktigt se hur det skulle hjälpa oss då det känns lite för sent :(

Skulle inte pakten hålla på och cirkelsia och sånt nu? Får vi höra resultaten?
Ja jag har ju fått olika resultat.
Varför vet jag inte.
Nu delar jag ju planet med flera: ni som är där har ni fått samma info som jag?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Ah vänta, det är ju förmodligen så att nattmord inte är en förmåga som låses upp utan snarare något som kostar en fast penningsumma (kanske billigare om mörkret delar planet med den som ska mördas). Så två nattmord säger inte nödvändigtvis om hur många scum vi har.
Kan vi se om nån inte redovisat krediterna som de ska?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
För gemensam vinst Mot Mörkret!

Jag har nu enligt Basse 325 kR på fickan.

Kom igen nu och dela med er av infon ärligt så kanske vi kan nå gemensam vinst.

Empi kan du fila på Kredit-tabell vore strålande och
även presentera lite mer för det räcker inte med att mest bara göra köra statistik Genom hela spelet.
Vad tycker du om Hellzonc å Fjodor?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Fjooodor.
Tystnaden är ju inte grönande alls och jag börjar fundera på om Empi gjort så mycket mer än analyser. Tror vi har två bra kandidater till hängning där.

Snart jobb.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
När jag tittar på Genesis planetkarta ser vi ju att ingen av er verkar så värst rädda för nån forma av överdriven planetförintar-förmåga.
Är alltså inte ett problem.
Vem/vilka kom på det och skrev/ försökte skrämma bort de andra därifrån?

Impetigo hade bara närvaro med mig och Xyas och Rasmus.
Rasmus var god. (Jag har extrakollat med bigboss med stort B)
Impetigo blev nattmördad. Fakta. God.
Xyas är grön. (jag måste landa där även fast det tar emot 😍)
Eftersom att jag anser mig grön så för mig är Nattmordsförmågan ej platsberoende.
Förstår att ni inte kan lita på mig men -

- jag kommer resten av spelet tänka så vad gäller nattmord.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Fjooodor.
Tystnaden är ju inte grönande alls och jag börjar fundera på om Empi gjort så mycket mer än analyser. Tror vi har två bra kandidater till hängning där.

Snart jobb.
Ja Hellzon: jag har ju satt Xyas och Genesis på lag grön.
Så då återstår ni tre övriga:
- Fjodor var snabb på att boosta ekonomi men där är ju ni andra på jätteplaneten allihopa nu. Behövde Fjodor stålarna till sina ulvmoves? Eller var det bara nybörjaroförsiktighet? Han lär ju vinna med mest krediter om vi hittar mörkret.
- Empi: totalt lågflygare (förutom statistikredovisning) väljer i början att inte dra på sig stora inkomster men är ju med senaste etableringen väl ikapp. Lågflygeri är ju det ulvarna håller på med mest.

Kanske båda.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
God morgon galaxen!
Tack för bra spel @Martin3 @RasmusL och @Impetigo
Ja morgnens inaktivitet beror på små barn och ingen tid på jobbet.

Den jag siade gick tyvärr och blev uppäten av mörkret och de var Impetigo. Jag var ute efter att gröna honom.

Nu har jag fått att det är 5 megaKorpar i spel vilket känns underligt då vi tappat 3 och jag hade 6 förra gången. Känns som Mörkret har något wierd på gång och har rubbat vår möjlighet att se antalet megaKorpar.

Jag har expanderat och tyvärr följt martin3s förslag på att inte bygga handelshus och därmed kappat min ekonomi till 300 BioBucks denna runda och inga besparingar.

Glad att ha en känd megakorp förutom sig själv @Xyas

Jag tror inte att Empiricus är mörker utan lutar mer åt Sidd och Hellzon. Jag borde definitivt synat Genesis mer i sömmarna men jag har upplevt att du spelat megakorpigt om än ickekapetalistiskt.

Mörker till megakorp lista:
Sidd
Hellzon
Genesis
Empiricus
Xyas (grön)
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Så lämpligt att alla siade Impetigo 🙄 Du får gärna motoivera det där lite bättre fjodorsenuba, för det genrerar en del rödfärg. Vad hände tex med cirkelsiandet, och varför hade du ett behov av att gröna just impetigo?

Röst: fjodorsenuba
(min röst räknas som två)
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Ja det var surt att jag inte hann vara först ut med att jag siat. Jag gick på ren magkänsla att jag ville veta mer om Impetigo.
Jag har aldrig sagt att jag var med på cirkelsiandet. Jag har varit tydlig med att jag tycker att de som vill vara med kan göra det.

Vilka sianden har vi kvar då?

RÖST: Sidd
 
Top