Nekromanti Måste få klarhet i FTL frågan

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
pointlessness

Vilken bedövande okunnighet, objektivitet erhålls via reproducerbarhetskriteriet som innebär att vem som helst skall kunna upprepa ett experiment och få samma resultat.

hmm... jag orkar inte förklara det en gång till... Du får leva kvar i din enkla verklighet där det finns tydliga svar på allt.

have fun...
 

RJ19LM

Veteran
Joined
25 Aug 2000
Messages
92
Location
Solna
Re: pointlessness

Så avfärdas alltså det vetenskapliga tänkandet av en som tror på tomtar och troll. Det är ju också kännetecknande att vi aldrig såg något prov på någon djupare kunskap, som det talades om. Elementära logiska begrepp visade sig helt okända.


Mvh
Jens G
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
ROTFL

Så avfärdas alltså det vetenskapliga tänkandet av en som tror på tomtar och troll. Det är ju också kännetecknande att vi aldrig såg något prov på någon djupare kunskap, som det talades om. Elementära logiska begrepp visade sig helt okända.

Hahaha /images/icons/smile.gif

Man kan inte missförstå så där mycket utan att allvarligt försöka... så jag antar att du skämtar /images/icons/smile.gif
 

RJ19LM

Veteran
Joined
25 Aug 2000
Messages
92
Location
Solna
Re: ROTFL

Är det allt? Saklig argumentation är ju inte din starka sida har jag märkt. Kom igen när du har ett enda hållbart argument, och inte en följd oupplysta och vaga antydningar om att världen inte är helt enkel. Sånt är bara slöseri med utrymme, liksom att kopiera in hela det föregående inlägget i sitt eget. Den sunda reaktionen borde ju vara att dela upp frågeställningen och att föra ett konstruktivt resonemang om delproblemen. Inget av detta har du klarat, inläggen är varken konstruktiva eller analytiska. Orsaken verkar vara bristfälliga kunskaper, utan egentlig ambition till nya insikter. Däremot verkar du ganska lättstött, gäsp. Det är lite trist.


Mvh
Jens G
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Grattulerar

Ni (och förhoppningsvis vet "ni" vilka "ni" är, det gäller säkert inte alla som har deltagit i tråden) har nu lyckats få denna "tråd" att ta rekordet i messerschmidt-koncentration.
:)

ENOUGH ALREADY!

/Bjorn
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
Re: ROTFL

Däremot verkar du ganska lättstött, gäsp. Det är lite trist

Efter att ha läst hela den här diskussionen så ställer jag mig frågan vem det egentligen är som är lättstött. Det är en person här som i det närmaste konstant legat på gränsen (och ibland gått över den) till personangrepp, och det är inte Vindhand...

Orsaken verkar vara bristfälliga kunskaper, utan egentlig ambition till nya insikter

Återigen kan man fråga sig om detta kommer från rätt person. Vad jag har sett hittills så har du styvnackat vägrat att ens försöka sätta dig in i det mer filosofiskt lagda tankesätt Vindhand tillämpar.

/Tobbelobbe
 

RJ19LM

Veteran
Joined
25 Aug 2000
Messages
92
Location
Solna
Re: ROTFL

Tobbelobbe, Vindhand konstaterar ju bara att det är en svår fråga. Det är inte precis vad jag kallar ett filosofiskt tillämpat tankesätt.

Mvh
Jens G
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
385
Location
Oslo
Om v överstiger c så får vi ta roten ur ett negativt tal, vilket leder att t får ett negativt imaginärt värde, och hur det skulle funka har jag ingen aning om.

Roten ur ett imaginärt tal går att lösa via en speciell metod. (fungerar ungefär som ett vanligt ekvationssystem där svaret kan både ha en real del samt en imaginär del.)

Don Kennetho
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
385
Location
Oslo
Re: Kvasivetenskaplig förklaring :)

Om universum omfattar allt som existerar kan det ju inte finnas andra universum som existerar, eller hur? Fundera på om en tidsresa är ett brott mot energiprincipen istället.

Om universum expanderar så vad expanderar det i?! I sådana fall är det ju knappast troligt att universum innefattar allt som existerar.


Don Kennetho
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
385
Location
Oslo
Re: Irriterad!

Det finns ingen entydig mittpunkt ens i det observerbara universum som universum expanderar ut från.
I övrigt förstår jag vad du menar.

Det behöver inte expandera från en mittpunkt och inte heller linjärt 3D.

Don Kennetho
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
385
Location
Oslo
Re: Och härmed lämnar jag diskussionen.

I olika geometriksa figurer så kan det finnas mer än en mittpunkt. För det mesta brukar det vara två.

Ett underrum tillhör alltid ett rum och kan därför INTE ha definitionen parallel- eller hyper- . Däremot så kan ett underrum vara parallelt eller med ett annat underrum i en annat parallet rum.

Don Kennetho
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
385
Location
Oslo
Re: Den Slutliga Sanningen

Ojojoj... bara för att du har läst några poäng matte och fysik på universitet så behöver du ju inte vara så jävla dryg. Har ödmjukheten blivit överskattad?? Idiot...

OBS! Detta är inte Don Khennetho utan hans polare som han delar sin lya med!

Don Kennetho
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
385
Location
Oslo
Re: Den Slutliga Sanningen

Verkar som om herr B.S. har överträtt sina befogenheter genom att sno min användare.

Don Kennetho
 
Top