Robert Jonsson
Nothing is True. Everything is Permitted.
P.S. Robert jag håller just nu på att lyssna på en av dina poddar - Altors Vidder![]()
Vad roligt att höra! Hoppas att du har en trevlig lyssning!

P.S. Robert jag håller just nu på att lyssna på en av dina poddar - Altors Vidder![]()
Man tänker kanske inte på det så mycket som spelare
Vad har det då för betydelse?
Det beror väl mycket på hur man definierar post-apokalyps. Jag skulle inte kalla ett spel som i sin lore någon gång i historien har med nån sorts apokalyptisk händelse post-apokalyptiskt (typ alla fantasy-spel). Jag menar, jag tycker inte att vi lever i en post-apokalyps trots att den sena bronsålderskollapsen tekniskt sett gör att vi borde det.
Början av kampanjen handlar om att man överger sitt forna land - som gått under - och reser in i Symbaroum-området.Jag håller helt med, och hade inte tagit upp Symbaroum om de apokalyptiska händelserna låg så långt bakåt i tiden eller var irrelevanta i spelet. Men ja, det är ju mycket en definitionsfråga som du säger.
Då TDH och jag arbetade med det som skulle blivit Splatter 2 så var planet att ha med tre faser av Zombiekalypsen: innan, under och efter. Om jag minns rätt så skulle vi ha med den första fasen i grundreglerna och hinta om de andra, för att följa upp det med fler böcker. Jag hann dock bara skriva ett av äventyren i kampanjen som skulle följt med.