Många svenska fantasyrollspel

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,211
Reviderad lista efter lite sökningar.
  • Mörk borg
  • Fantasy!
  • Svärdets sång
  • Symbaroum
  • Eon
  • Kopparhavets hjältar
  • Hjältarnas tid
  • Vindsjäl
  • Svärd och svartkonst
  • Ödesväktarna
  • Dimmor & Borgar
  • Zanguina
  • Sagospelet Äventyr
  • Ensamma vargen
  • Knape
- Jag har strukit följande pga ålder (senaste nya grejen var 2016 eller längre tillbaka - rätta mig om jag har fel): Järn, Monster och Magi, Dunder och Drakar, Standardregler, Pompedia, Gondica, Saga, Grottor & Gravkummel, Västmark.

- Drakar och Demoner Retro/Ereb Altor ryker eftersom vi vet att det är nedlagt.

- (Ganska) Läskig Grotta vet jag inte hur jag ska förhålla mig till. Förutom länken hittar jag att det spelats som AP av Rollspelsfika. Att det finns och säkert spelas och uppskattas är ju inte samma sak som att det pågår aktiv utgivning? Eller?

- Kuest hittar jag ingen info alls. Länken i inlägget gick till Ganska) Läskig Grotta.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,211
Varför bara tryckt?
Jag vet inte, kanske en ålderdomlig syn från min sida? Något slags märke för ambitionsnivån? Någonstans är jag väl ute efter att ringa in de spel som aktivt supportas nu och i framtiden av utgivaren/konstruktören i någon slags ambition att få folk att spela dem. Men, nej rent objektivt behöver rimligen inte ett spel förekomma som fysisk produkt för att vara levande.
 

kaptendral

Warrior
Joined
30 Dec 2016
Messages
264
Det vore roligt att ha lite data på varje. Som vilket system, hur mycket regler, hur mycket världsbygge, mängd färdiga äventyr, typ av spel (äventyrare i grupp, drama, osr, hexcrawl…) osv så det skulle vara lättare att snabbt hitta nåt som passar ens smak. Gäller såklart även post-apo-tråden. Jag har tyvärr för dålig koll på (framförallt nya) svenska rollspel för att bidra speciellt mycket.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,211
  • Mörk borg
  • Fantasy!
  • Svärdets sång
  • Symbaroum
  • Eon
  • Kopparhavets hjältar
  • Hjältarnas tid
  • Vindsjäl
  • Svärd och svartkonst
  • Ödesväktarna
  • Dimmor & Borgar
  • Zanguina
  • Sagospelet Äventyr
  • Ensamma vargen
  • Knape
  • Dunder och Drakar
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
511
Tack (även om jag nog hoppades på en större internetnärvaro än en nerladdningslänk och lite låst facebooksnack...)
Jag eftersträvar så låg internetnärvaro som möjligt, och känner inga större behov av att basunera ut de här mindre projekten. Jag har ex sedan länge slutat posta om nya, mindre spel här. Skapar spel för mig själv (till och med MÖRK BORG var ett spel som jag + Johan skapade bara för att vi ville ha ett sådant spel) men det är såklart kul om någon testar systemet, så som Rollspelsfika gjorde med OSR-barnspelet (Ganska) Läskig Grotta.
 
Last edited:

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,287
Location
Göteborg, Lindome
Missade Brinnande himlen! - eller snarare kopplade jag inte ihop dem.
Jag kan ju hålla med om att utgivningen inte sker med någon större hastighet. Äventyrsspelet 2015, ett äventyr 2017 och ett 2019, är ju inte en fart som blåser av hatten, precis.
 
Top