Många svenska fantasyrollspel

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
3,998
För mig spelar det ingen roll huruvida spelet är aktivt eller inte och listan blir bara inkomplett om gamla svårhittade spel exkluderas...
 

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,613
Tre D&D-kloner:
Monster och Magi (D&D Basic) finns. Kan köpas på Bokus eller laddas ner utan bilder som PDF gratis, senast jag kollade.
Dunder och Drakar (D&D 4e tror jag) - finns på Bokus.
Standardregler (Arild Hööks AD&D-klon)

Ensamma Vargen finns som "rollspelsbox", SF-bokhandeln.
 
Last edited:

runequester

Swordsman
Joined
29 Apr 2018
Messages
474
Ensamma Vargen is definitely a legit RPG and still for sale. I got my copy earlier this year direct from the publisher.
It's a translation / adaptation of the older Mongoose Lone Wolf game, but with brand new art.
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,623
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Sägen och Legend är båda fantasyspel (ala Harry Potter och Magicians snarare än Conan och Sagan om Ringen).

Travellers on a Red Road och Blood and Bronze är ju båda prima fantasyspel gjorda av svenskar, men de kanske inte gills då de bara finns på engelska?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Sägen och Legend är båda fantasyspel (ala Harry Potter och Magicians snarare än Conan och Sagan om Ringen).
Kuf faller väl nära den stilen också, vi kanske kan stoppa dem i facket "urban fantasy".
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,643
Location
Värnhem, Malmö
Sägen och Legend är båda fantasyspel (ala Harry Potter och Magicians snarare än Conan och Sagan om Ringen).

Travellers on a Red Road och Blood and Bronze är ju båda prima fantasyspel gjorda av svenskar, men de kanske inte gills då de bara finns på engelska?
Det var specificerat att det skulle vara på svenska, så jag tror inte de räknas.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Knape - Är den svenska versionen av Knave. Det är en extremt strömlinjeformad OSR motor som inte gör några avkall på något man vill ha. Typ Red Box hack har kapat för många grejer för att ge hela OSR upplevelsen men Knape har inte gjort det men är lika litet och strömlinjeformat.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Västmark.

Gratisspelet zhoria som fanns att ladda ned online för herrans massa år sedan.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,181
  • Mörk borg
  • Järn
  • Fantasy!
  • Saga
  • Svärdets sång
  • Symbaroum
  • Eon
  • Kopparhavets hjältar
  • Hjältarnas tid
  • Vindsjäl
  • Drakar och Demoner Retro/Ereb Altor
  • Svärd och svartkonst
  • Ödesväktarna
  • Dimmor & Borgar
  • Zanguina
  • Sagospelet Äventyr
  • Gondica
  • Pompedia
  • Monster och Magi
  • Dunder och Drakar
  • Standardregler
  • Grottor & Gravkummel
  • Ensamma vargen
  • Knape
  • (Ganska) Läskig Grotta
  • Västmark
Sägen och Legend känns som gränsfall om jag ska vara ärlig, liksom Kuf. Då skulle tex även Väsen kunna räknas in.
 
Last edited:

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
3,998
(Ganska) Läskig Grotta. OSR för barn (och för all del vuxna som vill ha enkla regler).
Tack (även om jag nog hoppades på en större internetnärvaro än en nerladdningslänk och lite låst facebooksnack...)
 
Top