Vi får köra ett greenstuffgille och komplettera varandraIntressant. jag upplever raka motsatsen, kappor och liknande är gôrlätt, päls är ett aber...

Vi får köra ett greenstuffgille och komplettera varandraIntressant. jag upplever raka motsatsen, kappor och liknande är gôrlätt, päls är ett aber...
Som generell tumregel, så antar jag alltid att figurerna behöver primer (måste inte vara spray, det finns primer som man penslar på också). T.ex. Wizkids är ett undantag i att de har primer på sig när man köper dem, och jag vill minnas att de också skriver det på förpackningen, men även då tycker jag ofta att det är bättre att prima om dem.Behöver figurerna i War of the ring samt Heroquest förberedas med vit primer-spray eller kan de målas direkt? Hur avgör man vilka figurer som behöver primer och vilka som inte behöver det?
Behöver figurerna i War of the ring samt Heroquest förberedas med vit primer-spray eller kan de målas direkt? Hur avgör man vilka figurer som behöver primer och vilka som inte behöver det?
Den här diskussionen är väl egentligen off topic (bryta ut till egen diskussion, kanske?) men Eons of Battle gjorde en bra video på temat nyligen:Det här beror helt på vad man menar med "dyrt". En bekant brukade säga att "god öl är inte dyr, men den kostar mycket pengar" och jag skulle definitivt slänga in figurspel i samma kategori. När du har dina penslar, färg, hobbykniv, greenstuff, ensidestång, en hög med potential, och senaste utgåvan av ditt favoritspel så är det inte dyrt att fylla på med färg och någon figg ibland. Men om du just kommit in i hobbyn, inte har något av det, och vill sätta ihop och måla en armé för 40k eller sigmar att spela med... då blir det mycket pengar på ett bräde. Huruvida man skulle kalla det "dyrt" eller inte är subjektivt.
Ytterligare en anledning att spela skirmish-spel med 5-15 figurer per lag.Den här diskussionen är väl egentligen off topic (bryta ut till egen diskussion, kanske?) men Eons of Battle gjorde en bra video på temat nyligen:
Man måste ju ha så det räcker till en kompis också, och de har ju olika smak såatte... ¯\_(ツ)_/¯Sen att jag råkat samla på mig mer än ett dussin olika lag hör inte hit...
Bygga terräng är ju också superkulHar byggt lite terräng den senaste veckan, riktigt kul som omväxling.
View attachment 24238
Om någon vill använda dem så är det fritt fram men säg gärna till så jag kan känna mig gladNågra färg kombinations experiment:
View attachment 24253
Gjorde ett sigmarinelag till warcry för ett tag sen inspirerat av judgement set i wowView attachment 24273