Nekromanti Mål med skapandet

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Jag skrev mitt senaste spel för att jag, till skillnad från de andra i spelgruppen, var askass på att spelleda roliga Oneshots. Nu har jag ett verktyg som gör att jag kan vara med och leka! Och börjar också mer och mer tappa drivkraften att skriva rent det och att jobba för att andra ska läsa det. Mest lyckade projektet hittills!
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Jag har varit fantasifull redan sedan barnsben, och saker som Kentaurer i skogen bakom våran gård, alver bosatta i trädgården, eller rymdskepp som landade på ängen ett par hundra meter bort, var min vardag. Fantasi måste utforskas, annars blir vi (ve och fasa) vuxna.

Jag började rollspela för ungeffär 6-9 månader sedan, först för att jag var intresserad a spel, men när jag insåg hur mycket mmer det fanns till rollspelandet än tärningsslag och XP började min gamla fantasi sätta igång igen.

för ungeffär fyra fem månader sen, nånting sånt, fick jag id´en om "Avgrunds stjärnan", vilken till slut blev "the abyssal star", för mina engelstalande rollspelsvänner. Det här var en id´e jag hade i huvudet, och i enlighet med min tes som ungdom (då var jag 8, nu är jag 18, beter mig som 80) bestämde jag mig för att utförska, leka, och göra någonting konkret av min fantasi.

Tack vare att jag gjorde ett rollspel av det har den lilla id´en om ett astronomiskt fenomen blivit en levande värld av under. Jag kan nästan se de murknade trähusen i Karragas förorter, eller känna lukten av gräs och växtlighet i ˆOlma skogar, eller känna den sträva, torra luften i eldfolkens öknar när jag berättar om dem.

Min värld är mitt lilla utopia. mitt lilla hem. Det är målet med mitt rollspels skapande.

Detta är förståss bara en åsikt av en enkel gammal man.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Jag vill slå ett slag för oss Aspies och säga att Aspergers stavas med P och inte med B och att jag och de två kompisar jag har som också har diagnosen vanligtvis kan förstå skillnader mellan effekterna av olika uttryck.

Med detta sagt tänkte jag gå on topic och säga att jag skapar rollspel för att jag vill ha system som passar till världarna som jag har byggt i mitt huvud sedan jag var liten palt. Numer kan det till och med vara så att jag skapar ett system först för att jag börjar förstå vilken känsla som förmedlas av olika system och därför inser åt vilket håll världen kommer att utvecklas.

Vilket år som helst skriver jag färdigt något så att det faktiskt går att publicera.
 

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
Du menar när som helst så går vi igenom de 30 pärmar vi har hemma och tar ut vad du tycker var vettigast? Cool...

Jag skapar för att jag inte kan låta bli. Är man kreativ så är man. Har skrivit sagor sedan jag kunde skriva, så när man plötsligt hade polare som spelade rollspel så kunde man inte låta bli att skriva till dem också. Målet med det är väl för att man skall få ut alla de där trollen och drakarna ur huvudet och ner på papper. Och att det förhoppningsvis är halvvettigt skrivet, så man kan använda sig av det någotsånär iallafall. :gremsmile:
 
Top