Varulv [Mäster Ulv] - Runda 4

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
@Korpa det känns som de flesta har dig som mest grön (mig själv inkluderat). Vad tror du? Hur ser din lista över kandidater ut? Vad är de största sakerna som sticker ut?
Det som sticker ut mycket för mig är att jag är grönad av många. Jag känner inte att min insats det här spelet hittills har gjort mig förtjänt av det. Som RasmusL påpekade tidigare i tråden så har jag mest analyserat spelupplägget och knappt spelare (pga att jag älskar pussel och gåtor, så det har inte gått att stå emot att fundera mycket i de banorna).

Sen är jag tämligen övertygad om att det är två ulvar kvar i spel, vilket gör den här rundan minst lika avgörande som förra.

Det ulvpar jag är mest inne på just nu är fortfarande Martin3 och fjodorsenuba.

Det här :
Tråkigt med Larsson men jag vidhåller att vi måste rösta bort inaktiva generellt för att inte gynna en passiv ulvkultur. Jag hade med informationen vid tillfället bytt till Larsson om drevet hade vänt ifrån honom.

empi lär 100% vara grön. Scenariot att han och rasmus är ulvar är borta iom att dubbla nattmord skullekosta 9 poäng.

En fundering som jag vill bolla är detta. Förra gången avstod ulvarna från att försöka knäppa powerroller men den här gången gjorde dom det. Varför? Började dom bli oroliga för något att det var värt en chansning eller, valde dom att förmågeblockera xyas och sen knäppa honom blockerat den här gången och hoppas på att alla antog att dom gjorde en chansning? Varför gjorde dom isf inte det första gången, tänkte dom inte på det eller har empis undanhållande av information burit frukt och gjort dom mer desperata att bli av med honom?
Plus det här:
Det var inte en uppmaning den här rundan, så det kan ha blivit lite misstolkat. Det var en generell sak.

Angående förmågeblockerandet är jag fullt medveten att fjodor försvarar dess avsaknad och jag kanske skulle varit tydligare med att det var en misstanke mot honom men i mitt huvud hade alla redan koll på det så jag skrev aldrig ut det.
Så var har de för interaktioner med varandra då?

Fjodorsenuba har Martin3 högst upp på sin rödlista, men driver det aldrig och kommer med en tunn motivering i R2.

Det här är Martin3:s första, och enda, misstanke mot fjodor från R1:
Övriga som jag håller ett extra öga på:
Fjodorsenuba - Har attackerat mig från början, han kanske inte vill favorisera en IRL-vän och han vet att jag inte skulle ta illa upp av att han pekar på mig utan tar det snarare som en fjäder i hatten att han tycker jag är bra på sådana här typer av spel. Ska jag analysera hans spel så det mesta som stämmer överens om med hans vanligaste spelstil är väl att han ganska snabbt bildar sig en uppfattning och sen håller sig till den och snarare letar efter att bekräfta den än att dementera den.
I R2 har de sporadiskt lite med varandra att göra. Det är inte jättetydligt att det finns en misstanke direkt.

Basse är dock väldigt inne på att det ska finnas en ulv i gruppen Sidd, Martin3 och fjodorsenuba, vilket är det enda som talar mot det här (men inte så mycket då Basse drev stenhårt mot Sidd). Basse som siad försöker också smutskasta Empi och Martin3 vilket snarare blir rödande för Martin3.

Att bara ha någon på sin rödlista, men aldrig på allvar försöka driva det är misstänkt. Basse var också högt upp på bådas listor, utan att det drevs aktivt.

Röst: Martin3

Min rödgrön-lista ser för övrigt ut såhär:

Gröna
Korpa
Empiricus (siare, dödad R3)
Xyas (väktare, dödad R2)
LJSLarsson (Hängd R2)
Genesis (Dödad R1, bybo)
Impetigo (Hängd R1, bybo)

Gula
RasmusL
Konrad Konvalj
Sidd

Röda (2-3 ulvar)
Fjodorsenuba
Martin3
Basenanji (Ulv, hängd R3)

Om @Sidd och andra tittar ut genom fönstret nu så kan man se grisar flyga. Jag brukar inte försvara byboigheten, snarare tvärtom. ;)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Du tycker Basse var på mig stenhårt.
Snälla säg det till de andra.
För det minskar misstankar mot mig.

Tror du verkligen Fjodor skulle jaga Martin så mkt om båda är ulvar? (Obs! Om 1 av de kanske är det vet jag ej) men tveksamt båda)
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Fjodor har inte jagat alls mer än att sätta Martin3 högst och sporadiskt rösta på honom.

Sidd, ett ulvspelartips från mig till dig. Fokusera på vad du tycker om andra hellre än vad andra tycker om dig. Din målsättning ska inte vara att misstankarna mot dig minskar utan att misstankarna ökar mot den du tror är ulv. Jag tror att det är från den inställningen mycket av ditt brus kommer från. :)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Röstläget (fyll i om jag missat):

Vem har röstatPå vem
KKSidd
RasmusLSidd
SiddKK
fjodorsenubaMartin3
KorpaMartin3
Inte röstatMartin3
Sidd:2 röster
KK1 röster
Martin32 röster
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Håller med i allt.

(Dock ej genomgången av mig:
- jag har visst ifrågasatt Martins %-upplägg med presis samma önskan som du att han ska förklara vad som ligger bakom siffrorna, jag har ju en önskan att det ska stämma för det verkar fria mig
- övriga anklagelser: Rasmus tror du jag skulle FÅ spela så här spretigt för de andra ulvarna? Nej de skulle coachat mig till att knipa igen och ge mig tips osv)

Du radar bla upp alla som är kvar och du tvekar på alla.
Mitt spel går dock ärligt att analysera för jag vågar ge info.
Ni övriga säger egentligen knappt heppilehepp hepp.
Det om något borde göra er mer misstänksamma på de andra.
(Faktum är att detta inte ger oss mkt mer)

Jag gör en variant på Vimes upptåg från början av året -

Jag bjuder ALLA på en stor stark kall skummande om det visar sig att jag är varulv!
Vadå "får"? Det är väl inte som att någon spelar spelet åt dig?

Okej, jag vet att jag är benägen till confirmation bias (som förra matchen där jag röstade Basse av fel anledning men i slutändan hade rätt :p ) så visst, visa för mig:

-var är Basse stenhårt på och försöker få dig utröstad? Som är faktiskt försök till drev som inte överges efter fem min? Förra rundan räknas såklart inte efter empis siar-out.

Du röstar KK, kan du visa på scumm i hans spel? Eller är det spelmekanik du lutar dig på?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Nu har jag äntligen lite tid att läsa och skriva.
Det här blev ju ett jobbigt läge.
Jag vet att korpa varit inne på mig förut men trodde nog att det var bara just då.
Det inlägg jag gjorde (som hon triggade på) hade nog passat bättre i en ulvspelsteori-tråd än mitt i ett varulvsspel men då vi inte får prata om spelet utanför trådarna så tog jag upp det där och då. Ledsen för det. Jag skulle ha hållt mig till efter att vi spelat klart.
Jag kan inte se att jag kan rösta på någon annan än Sidd, för att ha en chans att hålla byn vid liv.
Jag försöker nu spela upp de sista rundorna UR MITT perspektiv.

Alt. 1: Sidd åker ut som ulv.
=> Då kommer Rasmus bli nattmördad och jag bli utröstad (eftersom fjodde och korpa hakat upp sig på mig). Byn förlorar.

Alt 2. Sidd åker ut som bybo. Det finns 3 ulvar. => Byn förlorar.

Alt 3: Sidd åker ut som bybo. Det finns 2 ulvar.
=> Rasmus blir nattmördad. KK blir utröstad och med väldigt stor sannolikhet vinner byn.

Jag försöker hitta ett sätt att inte låta Alt 1 inträffa utan istället få den att bli ett scenario där byn vinner. Jag är ju garanterat kvar till nästa runda (om jag inte blir utröstad) eftersom det verkar som totalt hjärnsläpp för ulvarna att nattmörda en bybo som andra icke-ulvar vill rösta ut.

Jag kommer inte lägga någon värdering på vad Basse sa efter att han blev totalt outad. Hans enda mål är att splittra byn med dom meddelandena.

Röst: Sidd
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
Fjodor har inte jagat alls mer än att sätta Martin3 högst och sporadiskt rösta på honom.

Sidd, ett ulvspelartips från mig till dig. Fokusera på vad du tycker om andra hellre än vad andra tycker om dig. Din målsättning ska inte vara att misstankarna mot dig minskar utan att misstankarna ökar mot den du tror är ulv. Jag tror att det är från den inställningen mycket av ditt brus kommer från. :)
Har ju inget att gräva i så inte mycket att göra då. Dock har martin3 postat nu och ur det kan jag bara lösa att han i princip gett upp att byn kan vinna om vi röstar på martin3. Det är ingen skillnad mellan mig, martin3 eller Sidd i detta läge!

Att jag rösta sporadiskt på martin3 skulle jag säga är väl magstarkt från dig @Korpa :)
Jag hade röst på martin3 i R1 som jag bytte till Impetigo efter bydrev, kände inte att jag kunde få med byn på att hänga martin3, skulle jag här stannat kvar på martin3 enligt wrnu sätt att spela?
I R2 står jag kvar på martin3. Intressant här är att Basenanji viftar vilt att jag, martin3 och Sidd behöver grävas i mer men bara Sidd och jag blir grävda på. Jag fortsätter att rösta på martin3 på inrådan av Basenanji menar på att bybor inte ska flängra runt samt för att martin3 påpekar att det är min vanliga spelstil.
I R3 så röstar jag på martin3 tills Empiricus säger att Basenanji är ulv och jag har inga tveksamheter på att Empiricus är grön så självklart byter jag till Basenanji för att minska risken för att ulvarna ska undvika yxan.

Ulvarna har nu hela spelplanen när vi är splittrade så vad har ni andra för förslag?
Jag kan hjälpa till med att sänka Sidd men jag tror Sidd är mindre röd än martin3, men som Konrad Konvalj säger så röstar jag hellre ut Sidd än mig själv.

Varför ställer du inte om att rösta till mig iställer för Sidd undrar jag @Martin3 ? Eller Konrad Konvalj?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Vadå "får"? Det är väl inte som att någon spelar spelet åt dig?

Okej, jag vet att jag är benägen till confirmation bias (som förra matchen där jag röstade Basse av fel anledning men i slutändan hade rätt :p ) så visst, visa för mig:

-var är Basse stenhårt på och försöker få dig utröstad? Som är faktiskt försök till drev som inte överges efter fem min? Förra rundan räknas såklart inte efter empis siar-out.

Du röstar KK, kan du visa på scumm i hans spel? Eller är det spelmekanik du lutar dig på?
Korpa tycker jag pratar för mkt om mig själv men svara på frågor kan jag väl få göra:
- Jag använde Korpas formulering ”stenhårt” om Basses spel (som jag tycker var överdrivet).
Jag håller med dig om att det var ingen fara vad gäller Basses tryck på mig men det fanns.
- KK: jag har inte så mkt på KK förutom att han var väldigt sent in i matchen detta spel, kanske väntade ut alla aka lågflög tills folk började fråga om det, han radar upp infolistor med färg, säger att han inte kan försvara sig ang MO visst det kan stämma men vad har vi egentligen mer att läsa in i det här?
- Martin gjorde ett upplägg där KK hamna högt på misstanke-listan om det vore 2 ulvar: det är det ända riktigt konkreta jag tycker vi kan gå på: om nu Martins förslag håller vilket jag bad övriga kika på.
-därav mistankar på KK
- är jag fel ute i detta?
- vad tycker du om detta?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Har ju inget att gräva i så inte mycket att göra då. Dock har martin3 postat nu och ur det kan jag bara lösa att han i princip gett upp att byn kan vinna om vi röstar på martin3. Det är ingen skillnad mellan mig, martin3 eller Sidd i detta läge!

Att jag rösta sporadiskt på martin3 skulle jag säga är väl magstarkt från dig @Korpa :)
Jag hade röst på martin3 i R1 som jag bytte till Impetigo efter bydrev, kände inte att jag kunde få med byn på att hänga martin3, skulle jag här stannat kvar på martin3 enligt wrnu sätt att spela?
I R2 står jag kvar på martin3. Intressant här är att Basenanji viftar vilt att jag, martin3 och Sidd behöver grävas i mer men bara Sidd och jag blir grävda på. Jag fortsätter att rösta på martin3 på inrådan av Basenanji menar på att bybor inte ska flängra runt samt för att martin3 påpekar att det är min vanliga spelstil.
I R3 så röstar jag på martin3 tills Empiricus säger att Basenanji är ulv och jag har inga tveksamheter på att Empiricus är grön så självklart byter jag till Basenanji för att minska risken för att ulvarna ska undvika yxan.

Ulvarna har nu hela spelplanen när vi är splittrade så vad har ni andra för förslag?
Jag kan hjälpa till med att sänka Sidd men jag tror Sidd är mindre röd än martin3, men som Konrad Konvalj säger så röstar jag hellre ut Sidd än mig själv.

Varför ställer du inte om att rösta till mig iställer för Sidd undrar jag @Martin3 ? Eller Konrad Konvalj?
Om vi ska lyssna på Martin3:s recension av dig som person så kanske du också (som jag ibland) är benägen till confirmation bias och börjar leta bevis för att stödja din åsikt snarare än titta objektivt på helheten och omvärdera i varje steg.

Jag säger inte att du har fel men det skulle vara kanon om du kunde ge oss konkreta anledningar till din misstanke, annars är det svårt att ta ställning för oss andra.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Nu har jag äntligen lite tid att läsa och skriva.
Det här blev ju ett jobbigt läge.
Jag vet att korpa varit inne på mig förut men trodde nog att det var bara just då.
Det inlägg jag gjorde (som hon triggade på) hade nog passat bättre i en ulvspelsteori-tråd än mitt i ett varulvsspel men då vi inte får prata om spelet utanför trådarna så tog jag upp det där och då. Ledsen för det. Jag skulle ha hållt mig till efter att vi spelat klart.
Jag kan inte se att jag kan rösta på någon annan än Sidd, för att ha en chans att hålla byn vid liv.
Jag försöker nu spela upp de sista rundorna UR MITT perspektiv.

Alt. 1: Sidd åker ut som ulv.
=> Då kommer Rasmus bli nattmördad och jag bli utröstad (eftersom fjodde och korpa hakat upp sig på mig). Byn förlorar.

Alt 2. Sidd åker ut som bybo. Det finns 3 ulvar. => Byn förlorar.

Alt 3: Sidd åker ut som bybo. Det finns 2 ulvar.
=> Rasmus blir nattmördad. KK blir utröstad och med väldigt stor sannolikhet vinner byn.

Jag försöker hitta ett sätt att inte låta Alt 1 inträffa utan istället få den att bli ett scenario där byn vinner. Jag är ju garanterat kvar till nästa runda (om jag inte blir utröstad) eftersom det verkar som totalt hjärnsläpp för ulvarna att nattmörda en bybo som andra icke-ulvar vill rösta ut.

Jag kommer inte lägga någon värdering på vad Basse sa efter att han blev totalt outad. Hans enda mål är att splittra byn med dom meddelandena.

Röst: Sidd
Jag väntade på den Martin och på ett sätt är det självmål.

Inlägget ger dock inget motiv eller gräv på nåt sätt till varför du vill riska att rösta ut en möjlig bybo.
Förståeligt att vi måste rösta för att inte själva åka ut.
Men alternativen gäller oss alla i olika kombinationer.

Mitt tänk just nu vad gäller totalt 2-3 ulvar är att det tyvärr lutar åt 3 nu då
- det är för splittrat vilket indikerar på fler än 1 som vilseleder oss
- rösttågen i R1 och R2 gick så dåligt eftersom det är fler som kan hjälpa till och dreva fel
- Siaren prickade rätt direkt (efter att kollat sin status på Xyas) indikerar att chansen var större att lyckas (det var ju typ bara jag som snackat Basse) alltså fler ulvar
Alltså lutar dessa tankar mot att det är 3 ulvar.

Med ditt resonemang anser jag att det är alt2 som kommer ske: Sidd åker ut-3 ulvar-Byn förlorar.

Självmålet då:
- Du la själv upp en post med KK i blickfånget som jag fastnat för och står bakom MEN du följer den inte själv med röst på KK!
- I stället är du nöd tvungen att klämma ut denna post som ska rädda dig kvar och din möjliga kompanjon (kanske KK eller nån annan).

Vad gäller ditt resonemang ang nattmord: Blir du inte nattmördad och som du skrev ”garanterat kvar” nästa runda eftersom du är ulv kanske?

Spelet står verkligen och väger:
Om vi ska komma undan denna rävsax måste jag rösta Martin och nån till förslagsvis Rasmus byta till Martin.
Jag är ju som ni märker mkt tveksam till KK status (och denne har ju praktiskt aviserat frånvaro så vi lär ju inte få så mkt mer från denne)

Vad har jag då på Martin:
- om ni kollar tillbaka så är han direkt uppe på min rödlista,
- det har varit väldigt lågflygande, vad vill han?,
- Fjodor känner honom tydligen och tycker det är så suspekt att han röstar hela tiden på honom och jag tror inte en ulvfjodor hade stått på sig så ensamt och kört sitt eget spel utan mer tryggt hänga på andras resonemang altså är Fjodorsenuba mer grön.

Rasmus hjälp byn här nu.

Grattis Rasmus: matchen är din att avgöra detta!
Det är inte så ofta en spelare får den chansen så välj genomtänkt och klokt.

Röst: Martin3

- Jag anar att om vi inte får en ulv utröstad denna runda så är det ridå för byn.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Varför ställer du inte om att rösta till mig iställer för Sidd undrar jag @Martin3 ? Eller Konrad Konvalj?
Vad skulle målet med det vara? Om en enda person försvinner från Sidd och jag åker vinner ulvarna garanterat om de är 3.
Jag vill verkligen inte skjuta en bybo men iom att jag själv vet att jag är bybo behöver jag ta bort någon som kan vara ulv.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Det står alltså 3-3 med KKs första snajpröst som avgör,

Jag hoppas ju nu på Rasmus men
- KK din röst är ju verkligen avgörande nu ikväll så tänk över ditt beslut ordentligt om du nu skulle vara grön.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Jag väntade på den Martin och på ett sätt är det självmål.

Inlägget ger dock inget motiv eller gräv på nåt sätt till varför du vill riska att rösta ut en möjlig bybo.
Förståeligt att vi måste rösta för att inte själva åka ut.
Men alternativen gäller oss alla i olika kombinationer.

Mitt tänk just nu vad gäller totalt 2-3 ulvar är att det tyvärr lutar åt 3 nu då
- det är för splittrat vilket indikerar på fler än 1 som vilseleder oss
- rösttågen i R1 och R2 gick så dåligt eftersom det är fler som kan hjälpa till och dreva fel
- Siaren prickade rätt direkt (efter att kollat sin status på Xyas) indikerar att chansen var större att lyckas (det var ju typ bara jag som snackat Basse) alltså fler ulvar
Alltså lutar dessa tankar mot att det är 3 ulvar.

Med ditt resonemang anser jag att det är alt2 som kommer ske: Sidd åker ut-3 ulvar-Byn förlorar.

Självmålet då:
- Du la själv upp en post med KK i blickfånget som jag fastnat för och står bakom MEN du följer den inte själv med röst på KK!
- I stället är du nöd tvungen att klämma ut denna post som ska rädda dig kvar och din möjliga kompanjon (kanske KK eller nån annan).

Vad gäller ditt resonemang ang nattmord: Blir du inte nattmördad och som du skrev ”garanterat kvar” nästa runda eftersom du är ulv kanske?

Spelet står verkligen och väger:
Om vi ska komma undan denna rävsax måste jag rösta Martin och nån till förslagsvis Rasmus byta till Martin.
Jag är ju som ni märker mkt tveksam till KK status (och denne har ju praktiskt aviserat frånvaro så vi lär ju inte få så mkt mer från denne)

Vad har jag då på Martin:
- om ni kollar tillbaka så är han direkt uppe på min rödlista,
- det har varit väldigt lågflygande, vad vill han?,
- Fjodor känner honom tydligen och tycker det är så suspekt att han röstar hela tiden på honom och jag tror inte en ulvfjodor hade stått på sig så ensamt och kört sitt eget spel utan mer tryggt hänga på andras resonemang altså är Fjodorsenuba mer grön.

Rasmus hjälp byn här nu.

Grattis Rasmus: matchen är din att avgöra detta!
Det är inte så ofta en spelare får den chansen så välj genomtänkt och klokt.

Röst: Martin3

- Jag anar att om vi inte får en ulv utröstad denna runda så är det ridå för byn.
Jag måste säga att jag återigen inte förstår ditt resonemang. Jag tycker jag försvarar samtliga av mina val. KK är inte på något sätt avskriven från min lista men hans spel gör att han är mindre misstänkt än vad du är om läget är 3 ulvar vilket de flesta verkar tro just nu. Tror folk på 2 ulvar kan dom tex inte rösta på mig. Det är hjärnsläpp.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Det hör med snajpröstandet är verkligen inte grönande när jag nu tittar på det igen.
Snacka om ulvigt förberett beteende.
Ja jag vet att han snackade om det i R2 men det känns faktiskt att det är precis som detta är hur en ulv som ligger steget före i planeringen skulle agera.
Vad tror ni Rasmus, Korpa, Fjodor?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Jag är nervös inför slutet på den här rundan. Med två ulvar kvar räcker det att en bybo är på fel spår och att det felspåret har den tidigaste rösten.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Ja, problemet är ju också att om sidd är ulv kan hans polare om hen röstar på Sidd snipea mig i sista sekund så enda möjligheten för oss att vinna med 3 ulvar är att ulven redan röstar på mig. Det är viktig information inför slutrundan.

Är alla på det klara med vad som gäller om vi har två ulvar?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
Vad skulle målet med det vara? Om en enda person försvinner från Sidd och jag åker vinner ulvarna garanterat om de är 3.
Jag vill verkligen inte skjuta en bybo men iom att jag själv vet att jag är bybo behöver jag ta bort någon som kan vara ulv.
Ja men det samma gäller ju Sidd och mig och Konrad Konvalj. @Martin3 var tänker du kring Konrad Konvalj då?

Ja, problemet är ju också att om sidd är ulv kan hans polare om hen röstar på Sidd snipea mig i sista sekund så enda möjligheten för oss att vinna med 3 ulvar är att ulven redan röstar på mig. Det är viktig information inför slutrundan.

Är alla på det klara med vad som gäller om vi har två ulvar?
Vad blir skillnaden tycker du med 2 ulvar istället för 3? För byborna så känns risken värre med tre än två.

Det hör med snajpröstandet är verkligen inte grönande när jag nu tittar på det igen.
Snacka om ulvigt förberett beteende.
Ja jag vet att han snackade om det i R2 men det känns faktiskt att det är precis som detta är hur en ulv som ligger steget före i planeringen skulle agera.
Vad tror ni Rasmus, Korpa, Fjodor?
Nej jag gillar verkligen inte läget just nu. Konrad Konvalj har seglat upp mer på misstänktskalan.

Om vi ska lyssna på Martin3:s recension av dig som person så kanske du också (som jag ibland) är benägen till confirmation bias och börjar leta bevis för att stödja din åsikt snarare än titta objektivt på helheten och omvärdera i varje steg.

Jag säger inte att du har fel men det skulle vara kanon om du kunde ge oss konkreta anledningar till din misstanke, annars är det svårt att ta ställning för oss andra.
Självklart har jag confirmation bias i det här fallet det kommer jag inte sticka under stolen med. Jag har inte mer än magkänslan :(
Men då återstår bara för mig att rösta på Konrad Konvalj vilket iofs bryter dödläget men i princip är en röst på Sidd.
@RasmusL @Korpa tips på hur jag ska tänka här motages varmt.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Du ska rösta på den du tror är ulv. I nuläget så ryker Sidd, men vi är i underläge. Ulvarna kan snipa i slutet och ta hem en seger om en bybo röstas ut.
 
Top