Varulv [Mäster Ulv] - Runda 3

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Å sen, sen så tog di Larsson, han låg å sov bak gödselstacken. "Han ä ulven!" ropte di, hela byalaget. Men si Larsson, han sprattla å levde om, "Djävlar! Vafan!" sa han, sanna min ord. Men inte hjälpte de inte, nejnej, di tog han och å släpa ner han till ån, där di dränkte'n som vore han en katta. Men ack o ack, i byen låg Xyas, alldeles uppäten med hull å hår, o ve o ve!

LJSLarsson röstas ut. Han var bybo.
Xyas nattmördas.

Denna runda slutar på måndag 21:00!

Deltagare:
Basenanji
Empiricus
LJSLarsson
Sidd
Konrad Konvalj
Korpa
Genesis
fjodorsenuba
RasmusL
Xyas
Impetigo

Martin3
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
But why, Larsson?! Why you no sprattla? :(
Tack för spel iallafall, Larsson och Xyas!

Med 8 spelare kvar och som mest tre ulvar så kan det bli tack och godnatt efter denna runda om vi har otur. Med Larsson som bybo (vilket då Ulvteamet visste om) så lär det ju finnas ulvar i det tåget, medvetna om att när det vankas hängning så kommer Larssons färg bli tydlig. Troligt är då att vi har ulvar bland tveksamma röster i Larssondrevet tänker jag spontant.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Suck! Nu är jag som en jävla papegoja men inaktivitet =/= ulv.

Genesis och Impetigo hade två misstänkta gemensamt utöver Larsson: Basse och Sidd.

Röst: Sidd.

Nu måste vi skärpa oss!

Jag ska göra en analys ar R2 imorgon, återkommer med vad jag sett och vad min känsla är.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
But why, Larsson?! Why you no sprattla? :(
Tack för spel iallafall, Larsson och Xyas!

Med 8 spelare kvar och som mest tre ulvar så kan det bli tack och godnatt efter denna runda om vi har otur. Med Larsson som bybo (vilket då Ulvteamet visste om) så lär det ju finnas ulvar i det tåget, medvetna om att när det vankas hängning så kommer Larssons färg bli tydlig. Troligt är då att vi har ulvar bland tveksamma röster i Larssondrevet tänker jag spontant.
Ja, det är en jättebra plats att börja på.

Vår väktare är död, hoppas att du har en bra idé om när du ska berätta vad du siat.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Suck! Nu är jag som en jävla papegoja men inaktivitet =/= ulv.
Näe, men ingen aktivitet på en runda efter att nästan blivit utröstad var ju inte orimligt en ulv som inte ville kasta ljus på kamrater

Anyhow, jag har ju två sianden nu att jämföra med varandra och kasta in i ringen. Så jag skall släppa på mitt siande rätt snart. Antingen i kväll eller i morgon bitti, jag ser gärna att folk skriver lite först och har lite åsikter (dun dun DUUUN!).
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Kan vara relevant i upptakten så här på R3.

xyas = Väktare
Empis = Siare

  1. (2p) - 1 extra ulv, slumpas vem det blir
  2. (2p) - 1 extra ulv, slumpas vem det blir
  3. (3p) - 1 extra ulv, slumpas vem det blir / Genesis = Utesluter 4 ulvar.
  4. (1p) - Du får välja vilka spelare du värvar med 1-3 istället för att de slumpas / xyas = Det är ett slumpat ulvlag ellre ensamulv
  5. (1p) – Ulvlaget får genomföra nattmord under jämna rundor (natten R2, natten R4, o.s.v.) / Bekräftat
  6. (1p) – Ulvlaget får genomföra nattmord under ojämna rundor (natten R1, natten R3, o.s.v.) / Bekräftat
  7. (1p) - Miller (bybo som sias som ulv) i byn. Öppen, millern själv får alltså veta att hen fått just denna roll. / Sidd
  8. (2p) - Miller (bybo som sias som ulv) i byn. Dold, millern själv får inte veta att hen fått denna roll. / Basse
  9. (2p) - Miller i ulvlaget (ulv som sias som bybo), slumpas eller väljs av dig. Öppen, förstås. / KK
  10. (2p) - Förmågeblockerare i ulvlaget. En av ulvarna (ditt val vem) har förmågan att blockera aktiva byboförmågor (d.v.s. sieri och väktande) som en förmåga att använda på natten. / Fjodorsenuba
  11. (4p) – Naiv siare. Siaren siar alla som bybor. Siaren själv vet inte att hen har denna egenskap, utan kommer få det vanliga siar-PM:et.
  12. (3p) - Paranoid siare. Siaren siar alla som ulvar. Siaren själv vet inte att hen har denna egenskap, utan kommer få det vanliga siar-PM:et. / Impetigo = Siaren är inte paranoid
  13. (5p) - Ingen siare finns i byn. / Rasmus
  14. (2p) - Galen siare. Siaren siar bybor som ulvar, och ulvar som bybor. (OBS! Den galne siaren siar förstås millers tvärt om också: en miller i byn sias alltså som bybo, och en miller i ulvlaget sias som ulv.) Siaren själv vet inte att hen har denna egenskap, utan kommer få det vanliga siar-PM:et. / Martin3
  15. (1p) - Sniffer i ulvlaget. En av ulvarna (ditt val vem) har förmågan att upptäcka aktiva byboförmågor (d.v.s. sieri och väktande) som en förmåga att använda på natten. Förmågan fungerar som ett siande (d.v.s. ett namn skickas in och om den spelaren använder en förmåga får sinffern veta det.) / Korpa
  16. (2p) - Väktaren kan aldrig väkta samma person. Väktaren själv vet inte att hen har denna egenskap, utan kommer få det vanliga väktar-PM:et (som alltså anger att samma person kan väktas, bara inte två rundor i rad). / Larsson = xyas väktade troligen Empis i R1
  17. (2p) – Oväktningsbar bybo. En bybo kan inte väktas från nattmord. / Empis
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Näe, men ingen aktivitet på en runda efter att nästan blivit utröstad var ju inte orimligt en ulv som inte ville kasta ljus på kamrater

Anyhow, jag har ju två sianden nu att jämföra med varandra och kasta in i ringen. Så jag skall släppa på mitt siande rätt snart. Antingen i kväll eller i morgon bitti, jag ser gärna att folk skriver lite först och har lite åsikter (dun dun DUUUN!).
Snyggt!
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Just nu tycker jag iallafall Fjodorsenuba blir en intressant röst. Du var ju utanför dreven förra rundan och hängde på Martin3 och du hade en del underliga feltänk som inte känns logiska med tanke på dina tidigare poster och likes under spelet. Hur ser dina misstänkta ut nu efter denna nattfas?
Röst: Fjodorsenuba
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Då uppdaterar vi då:
  • MUs val denne inte gjort:
#3 ej 4 ulvar i spel (Genesis) 3p

#4 slumpval av kompanjoner (Xyas) 1p

#5 nattmord jämna rundor (MU) 1p

#6 nattmord ojämna rundor (MU) 1p

#7 öppen miller (Sidd) 1p

#11 Siaren siar alla som bybor för dyr 4p (troligtvis)

#12 siar alla ulv (Impetigo) 3p

#16 ej väkta samma (Larsson) 2p

#17 oväktnigsbar bybo (Empi) 2p
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992

Länkar till den sista sammanställningen av röster som gjordes och såg inga omkastningar.

Jag avvaktar @Empiricus info innan jag uttalar mig mer.

Tack xyas för ett bra öppnade. Synd att tåget mot LJSLarsson var missriktat. Hoppas allt är okej i köttvärlden LJSLarsson.

Just nu tycker jag iallafall Fjodorsenuba blir en intressant röst. Du var ju utanför dreven förra rundan och hängde på Martin3 och du hade en del underliga feltänk som inte känns logiska med tanke på dina tidigare poster och likes under spelet. Hur ser dina misstänkta ut nu efter denna nattfas?
Röst: Fjodorsenuba
Jag ser fortfarande de misstänkta som är kvar mer martin3 i topp följt av sidd och Basenanji.

Kan lika gärna bli hängd med flaggan i topp så vi kör på :)

Röst: martin3
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Då uppdaterar vi mer då:

Teori: R1#54 Gjorde Empi det han beskriver?
Nej. Teorin sänkt Iom nattmord även i jämna rundor.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Då uppdaterar vi då:
  • MUs val denne inte gjort:
#3 ej 4 ulvar i spel (Genesis) 3p

#4 slumpval av kompanjoner (Xyas) 1p

#5 nattmord jämna rundor (MU) 1p

#6 nattmord ojämna rundor (MU) 1p

#7 öppen miller (Sidd) 1p

#11 Siaren siar alla som bybor för dyr 4p (troligtvis)

#12 siar alla ulv (Impetigo) 3p

#16 ej väkta samma (Larsson) 2p

#17 oväktnigsbar bybo (Empi) 2p
Förhoppningsvis kan Empi bekräfta att denna ej är i spel men iom vi inte träffat en ulv ännu känns det inte helt långsökt med två ulvar, två nattmord och den. Om det är tre ulvar i spel måste vi träffa rätt denna rundan så det är väl bra att tänka i de banorna men vi ska inte kalla teorier för fakta.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm

Länkar till den sista sammanställningen av röster som gjordes och såg inga omkastningar.

Jag avvaktar @Empiricus info innan jag uttalar mig mer.

Tack xyas för ett bra öppnade. Synd att tåget mot LJSLarsson var missriktat. Hoppas allt är okej i köttvärlden LJSLarsson.



Jag ser fortfarande de misstänkta som är kvar mer martin3 i topp följt av sidd och Basenanji.

Kan lika gärna bli hängd med flaggan i topp så vi kör på :)

Röst: martin3
Nej alltså, uttala dig mer. Vi vill ha så mycket info på bordet som möjligt innan Empi berättar.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Empis har två sianden i bakfickan. Dessa kommer vara otroligt viktiga för oss att använda oss av i sökandet efter ulvar.
Jag förutsätter att Empis är en helt vanlig Siare utan defekter.

K.K´s episka anteckningar said:
xyas väktade troligen Empis i R1
Njae, xyas väktade förmodligen sig själv i R1. Det öppnade upp för ulvarna att nacka honom i R2.

Hur som. Empis har outat Siare och ingen har ju emot satt sig detta så det är legit och han är grönast på plan. Enligt Vimes " Som standard finns både väktare och siare i byn ".

Rasmus påstår att mästerulf inte köpt bort Siaren. Om Rasmus är ulv och har köpt bort Siaren ur spel så är alltså Empis ulv också. Gissar att det var det jag läste från någon annan. Svindyr förmåga också. Skall vi ens fundera över att detta kan vara möjligt?

Rasmus är mästerulf som köper bort Siaren för 5 cash. Sen måste han köpa in en slumpad lirare i Empis för 2 cash samt ha möjligheten att dubbelnacka för 2 cash. Äh, det går inte. Empis är grön. Tack för det K.K att du lyckades få ihop det!
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Såhär har rundorna slutat:
Vem röstarNärFrån vemPå vem
Fjodorsenuba211007 08.25ImpetigoImpetigo
Xyas211008 07.42Impetigo Impetigo
RasmusL211007 20.51Martin3Impetigo
Sidd211007 21.59BasenanjiImpetigo
Martin3211007 22.51IngenImpetigo
Basenanji211008 08.59IngenImpetigo
LJSLarsson211008 11.03XyasImpetigo
Konrad Konvalj211007 14.10IngenLJSLarsson
Korpa211007 20.01IngenLJSLarsson
Impetigo211007 21.52SiddLJSLarsson
Empiricus211008 05.59BasenanjiLJSLarsson
Genesis211008 11.01SiddLJSLarsson

Vem röstarNärFrån vemPå vem
Empiricus211008 17.47IngenLJSLarsson
Sidd211008 22.41IngenLJSLarsson
Xyas211009 08.10SiddLJSLarsson
Basenanji211009 10.13Konrad KonvaljLJSLarsson
Korpa211009 21.32SiddLJSLarsson
Konrad Konvalj211009 22.13IngenSidd
Martin3211010 09.23Konrad KonvaljSidd
RasmusL211010 13.33FjodorsenubaSidd
Fjodorsenuba211009 07.24IngenMartin3
LJSLarsson
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
LJSLarsson: 5 röster (Korpa, Basenanji, Xyas, Sidd, Empiricus)
Sidd: 3 röster (Konrad Konvalj, Martin3, RasmusL)
Martin3: 1 röst (fjodorsenuba)


Litar på att detta är facit.

Larsson var "aktiv" på forumet. Förutsätter att han hade noll koll på om det fanns en möjlig chans att rädda sitt skinn eller inte. Han valde att inte rösta alls. Hade han valt att ninja in en röst på Sidd hade det inte hjälpt oss ändå.

Fjodors röst på Martin3 känns för mig lika intressant som övriga röster. Där har vi en vågmästareröst. Värt att kolla läget varför Fjodde inte tog ställning i de befintliga tågen.

Av de som är med och nackar Larsson är Empis och xyas gröna. Kvarstår gör Korpa, Basse och Sidd. Vad kan vi säga om dessa? Sidd har jag lite koll på sen tidigare genomkörare. Det finns lite att ta på mellan honom och Basse också. Men Korpa? Där har jag inte ett skit. Helt utanför min radar.
 
Top