Varulv [Mäster Ulv] - Runda 2

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nu har jag kommit hem efter dagens göromål och skall försöka spotta in några inlägg under em och kvällen/natten :)


Genesis gjorde denna sammanställning förra rundan när alla outat, och jag moddar den lite smått nu:

(2p) - 1 extra ulv, slumpas vem det blir
(2p) - 1 extra ulv, slumpas vem det blir
Genesis(3p) - 1 extra ulv, slumpas vem det blir
Xyas (Väktare)(1p) - Du får välja vilka spelare du värvar med 1-3 istället för att de slumpas
(1p) – Ulvlaget får genomföra nattmord under jämna rundor (natten R2, natten R4, o.s.v.)
(1p) – Ulvlaget får genomföra nattmord under ojämna rundor (natten R1, natten R3, o.s.v.)
Sidd(1p) - Miller (bybo som sias som ulv) i byn. Öppen, millern själv får alltså veta att hen fått just denna roll.
Basenanji(2p) - Miller (bybo som sias som ulv) i byn. Dold, millern själv får inte veta att hen fått denna roll.
Konrad Konvalj(2p) - Miller i ulvlaget (ulv som sias som bybo), slumpas eller väljs av dig. Öppen, förstås.
fjodorsenuba(2p) - Förmågeblockerare i ulvlaget. En av ulvarna (ditt val vem) har förmågan att blockera aktiva byboförmågor (d.v.s. sieri och väktande) som en förmåga att använda på natten.
(4p) – Naiv siare. Siaren siar alla som bybor. Siaren själv vet inte att hen har denna egenskap, utan kommer få det vanliga siar-PM:et.
Impetigo(3p) - Paranoid siare. Siaren siar alla som ulvar. Siaren själv vet inte att hen har denna egenskap, utan kommer få det vanliga siar-PM:et.
RasmusL(5p) - Ingen siare finns i byn.
Martin3(2p) - Galen siare. Siaren siar bybor som ulvar, och ulvar som bybor. (OBS! Den galne siaren siar förstås millers tvärt om också: en miller i byn sias alltså som bybo, och en miller i ulvlaget sias som ulv.) Siaren själv vet inte att hen har denna egenskap, utan kommer få det vanliga siar-PM:et.
Korpa(1p) - Sniffer i ulvlaget. En av ulvarna (ditt val vem) har förmågan att upptäcka aktiva byboförmågor (d.v.s. sieri och väktande) som en förmåga att använda på natten. Förmågan fungerar som ett siande (d.v.s. ett namn skickas in och om den spelaren använder en förmåga får sinffern veta det.)
LJSLarsson(2p) - Väktaren kan aldrig väkta samma person. Väktaren själv vet inte att hen har denna egenskap, utan kommer få det vanliga väktar-PM:et (som alltså anger att samma person kan väktas, bara inte två rundor i rad).
Empiricus (Siare)(2p) – Oväktningsbar bybo. En bybo kan inte väktas från nattmord.

De icke claimade menyvalen uppgår alltså till totalt 10 poäng. 2 poäng för mycket. Vi vet endast att ett nattmord har skett i natt (vilket bekräftar nattmord udda rundor), och vi har bara facit på att de två trepoängsclaim som finns är sanna. Xyas talar sanning om väktarskap, och därför sanning om att valda medulvar inte är taget. Jag utgår också från att MU om möjligt köper upp alla sina poäng, med det går kanske att möjligen misstänka någon form av lureriteknik där MU inte spenderar alla poäng.

Vi vet att det finns som mest tre ulvar. Så det finns som mest tre valda förmågor som kan gömmas för oss.
Om MU köper två till ulvar, nattmord varje runda och en valfri tvåpoängare så är det 5 förmågor av 17, vilket ger 12 kvar som MU ej valt. 9 av dessa utdelas på oss och tre på ulvarna vilket innebär att alla tre har alibi-outningar.

Iallafall, den enklaste förklaringen i mina ögon till att det finns 10 poäng förmågor som ej är köpt för är att MU inte köpt naiv siare, och istället köpt någon av de tvåpoängsförmågor som nån har outat. Alltså finns det en lögnare bland Basse, KK, Fjodor, Martin och Larsson.
Okay, check på den Empis!
Har kommit ikapp skapligt i R2 nu och det finns alltså sådant som pekar på att Larsson mycket väl kan vara ulv enligt mattematiken. Har nog ögnat förbi det här några gånger tidigare och förstår att det är baserat på vad som är outat och vilka val som är bekräftade från R1. Det är ju en snygg mekanik att det går att jaga ulvar på det här viset.

Jag lägger till det på min lista på varför Larsson är ulv. Alltså, hans 2 poängsoutning är ulvklassad.

Övriga som kan vara ulvar per mattematik inklusive K.K skall alltså skärskådas också så vi har nått att jobba med.

Dock. Jag har inte på nått vis satt mig in i mattematiken på riktigt. Det är för invecklat. Jag måste jobba med att jaga sånt som luktar brunt. Jag vill ju hitta scumtells och sådant som händer i tråden också för att det skall kännas bra i magen och kan inte helt falla tillbaka på mattematiken.

Några öppna frågor till byn:
(kanske har alla redan sagt sitt i det hela? Om så är fallet skicka bara en kort notis med hur ni ser på det)
- Kan vi lita blint på att det med hjälp av mattematik går att fånga ulvar? Enligt mattematiken har vi 5 att välja bland. Om vi hänger fel 4 gånger känns det rätt kört så det är rätt viktigt att vi vet att vi kan lite på det hela och det är nog rätt bra läge att jobba utifrån detta.
- Har ulvarna räknat bort sig och lämnat spår som kan undvikas vi alternativa val, lögner, eller på nått annat vis misslyckats vinkla det, eller är det uppbyggt via Vimes per default? Ja, ni hänger med på vad jag menar.
- Tvåpoängsförmågeoutarna: Basse-KK-Fjodor-Marin och Larsson. Vilken outning platsar bäst hos en ulv? Alltså, finns det någon av outningarna som är mer rimlig att en ulv valt att outa så att säga?

Om det per default är en ulv bland tvåpoängsförmågeoutarna så ligger Larsson fortfarande högst på min lista.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Upprepar min misstänktlista

1. martin3
2. LJSLarsson
3. Sidd/Basenanji
Yo!

Har du lite snabbt framför dig vad du har på martin3?
Jag har inte riktigt gett honom så mycket kärlek genom tråden så får jag ett snabbuppdatering blir jag glad. Annars får jag leta mig fram.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Upprepar min misstänktlista

1. martin3
2. LJSLarsson
3. Sidd/Basenanji
Yo!

Har du lite snabbt framför dig vad du har på martin3?
Jag har inte riktigt gett honom så mycket kärlek genom tråden så får jag ett snabbuppdatering blir jag glad. Annars får jag leta mig fram.
Har inget bra gräv tyvärr.

För mig är det en en kombination av det ovanliga svarandet, tydligt på regler och dylikt, avsaknad av analyser (men här har det kommit fler efter påtryckningar), och avsaknad av tydligt varför han röstar på den han röstar på.

Du får väldigt gärna göra en analys du med. Kanske är så att jag är biased.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Upprepar min misstänktlista

1. martin3
2. LJSLarsson
3. Sidd/Basenanji


Har inget bra gräv tyvärr.

För mig är det en en kombination av det ovanliga svarandet, tydligt på regler och dylikt, avsaknad av analyser (men här har det kommit fler efter påtryckningar), och avsaknad av tydligt varför han röstar på den han röstar på.

Du får väldigt gärna göra en analys du med. Kanske är så att jag är biased.
Du får själv gärna göra ett gräv på Martin3 då, iom att han toppar din lista så misstänker du väl rimligtvis Martin3 för att vara den ulvigaste av ulvar och då är väl ditt intresse att sälja den misstanken till oss andra så vi förstår varför han är mer misstänkt än både Larsson och Sidd.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Upprepar min misstänktlista

1. martin3
2. LJSLarsson
3. Sidd/Basenanji


Har inget bra gräv tyvärr.

För mig är det en en kombination av det ovanliga svarandet, tydligt på regler och dylikt, avsaknad av analyser (men här har det kommit fler efter påtryckningar), och avsaknad av tydligt varför han röstar på den han röstar på.

Du får väldigt gärna göra en analys du med. Kanske är så att jag är biased.
Okay, det var lite tunnt. Att Martin3 gillar regler och skit känns som att han är påläst vet inte om det är ulvigt.

Hur ser du på tvåpoängsoutnings-gate? Martin3 är ju med i det gänget men även Larsson och Basse (icke att förglömma KK) och du själv. Hur stärker det Martin3´s ulvposition mot de övriga?

Har hittat lite Empirester från R1 som känns legit.
  • MU + 2 ulvar, fulla nattmord, tvåpoängsförmåga
    • Outningslögnare bland: Basse, KK, Fjodor, Martin, Larsson, vilket kan ge:
      • Basse: Miller i byn (dold)
      • KK: Miller i ulvlaget
      • Fjodor: Förmågeblockerare i ulvlaget
      • Martin: Galen siare
      • Larsson: Väktaren kan aldrig väkta samma person
MU + 1 ulv, fulla nattmord, 4 poäng att köpa för
  • 2 outningslögnare bland: Basse, KK, Fjodor, Martin, Larsson
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Fjodor R1 said:
Som jag frågade @Basenanji så undrar jag vad mer som behövs? Jag försöker skapa drev mot @Martin3 men det dog av när han outade sig. Jag har lämnat informationen jag har och råkat ut för serverresetgate. Tror fortfarande att han normalt skarpa analyser av vad folk väljer avsaknas och det är det som gör att jag inte kan helgröna honom trots att han outat sig.

Min tanke just nu är varför det dröjer för de sista avslöja sig? Kom igen. Nu har i princip hela byn avslöjat sig så det är ingen ide att hålla inne med info.

Jag kommer vara frånvarande på jobbet imorgon mellan 08.00 och 1130 så kommer inte ha mycket tid att läsa ikapp så vore bra att veta om jag ska flytta min röst innan 08.00.

Oavsätt tror jag vi bybor nu går starkare in i R2 även om vi skulle bli av med siare/väktare men vi har 1-3 ulvar att rösta ut.
Empis said:
Alla har outat - se post #150 (som du också själv har gillat). Xyas är väktare, jag är siare, och i posten som Genesis gjort finns allas claims.
Kikar lite efter Martin3-shitz i R1 och snubblade över detta som inte är besvarat för fem öre.

Alltså, Empis fråga känns rimligt. Du @fjodorsenuba har varit in och gillat ett inlägg men du har uppenbarligen inte brytt dig om vad innehållet är.
Det du lägger fokus på i R1 är att hänga Martin3 men det går inte så värst bra. Du har dessutom den första rösten på Impedicus den gröne trots att du vill nacka Martin3 då och fortsatt nu på rätt lösa grunder.

Fjodde said:
Min lista på röd till grön ser ut som följande

1. Martin3
2. LJSLarsson
3. Impetigo
4. Genesis
5. Sidd
6. Xyas
7. Basse
8. RasmusL
9. Konrad
10. Korpa
11. Empiricus
12. Mig själv

Att jag inte byter röst för tillfället är för att jag tror fortfarande att det är störst sannolikhet att vi har träffat en ulv. Jag känner att vi kan riska en bybo och jag har ingen bra känsla för hur ni brukar bete er så jag har inte mycket att gå på.

Jag är sjukt misstänksam mot Martin3 men jag tror inte vi bybor kommer nå en majoritet mot honom i R1.
Martin3 är 1:a på listan i R1 men ingen vill hänga honom med dig. Sannolikheten att Impetigo är ulv är dock störst.

Fattar inte riktigt "vi kan riska en bybo" och "har ingen bra känsla för hur ni brukar bete er"

Menar du att vi kan riska att hänga en bybo i Impetiga och att det inte gör så mycket? Eller menar du att vi kan riska en bybo så som i att vi hänger Impetigo (som du tror är ulv) och kan riska att torska en bybo i nattmord? Äh, jag fattar inte.

Och. Ni är alltså övriga i byn. Vad är det för känsla? Eller vad är det du fruktar för beteende lixom? Va där det övriga bybor kan tänkas göra som skapar en dålig känsla?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Sidd från start har medfört en massa text, brus och en hel del osammanhängande. Det är från och till rätt dålig koll på upplägget och liknande men det kan jag jobba med lite senare. Jag kommer jobba från Sidds röst på Basse kort och gott.



Uppfattat. Du tycker att han betedde sig konstigt. Har du släppt det och kan gå vidare?



Du har en bunt på rödlistan. Dock är ju den bekräftat gröna Impetigo mest mot dig. Rimlig försvarsröst? Röstar du på mig så röstar jag på dig.. En bybo måste jobba för byn och skall ju inte hålla på med hämdröstande.



Just ja, du hade ett case mot Basse. Dock inte så mycket att komma med och rätt lätt släppt när det visar sig att det finns lättare snubbar att hänga. Larsson eller Impetigo. Ditt val vart Impetigo, det vet vi ju redan. Det är ju en så kallad hämdröst.

Dock vill du gärna ha plusspoäng här från Siaren. Det är bra cred att ligga på Siarens mer gröna sida.



Tillbakakaka. Det är ju som tidigare nämnt inte en bra bybo aktion.



Hämndrösten har viss bäring i att Sidd inte köper att Impetigo inte har okayat att xyas är grön i och med sin outning av väktare. Sen är han ju också en av två valbara och Larsson har ju inte sagt flaska så det är ju bättre att bli av med någon som aktivt försöker rädda sig själv och försöker visa sitt byboigaste jag.



Sidd säkrar upp lite och visar att det alternativa tåget på Larsson är legit och att Larsson behöver försvara sin ludna svans precis lika mycket som Impetigo. Erkänner ju också att han är en sån som blir desperat och hämdröstar.



I det här läget röstar alltså Genesis på Sidd och Impetigo är på väg mot galgen så det bara skriker om det. Sidd lyckas motstå frestelsen att hämdrösta på Genesis. Visserligen är han nu helt utom fara. Det ligger sjuka mängder med röster på Impetigo, men Sidd vill ha dit ett gäng till och trycker på hårt för att vända Korpa och Genesis.

Larsson måste ju vara oengagerade bybo eller ulv, men inte mer ulv än Impetigo så Sidd lär ju inte ha för avsikt att byta här, men visar ändå upp lite agg mot Larsson som fortfarande inte sagt flaska.

Larsson röster efter detta på Impetigo. Givet för att rädda sig själv, att ligga kvar på xyas är ju not so smart.



Sidd noterar att det är väldigt sent. Impetigo har dock för länge sen fattat galoppen att det är dumt att hänga väktaren och köpt läget om vi läser igenom hans poster.



Impetigo låg kvar alldeles för länge i diskussionen. Larsson låg kvar med sin röst på xyas till kvart i tre ragget gått hem och läser jag innantill så kan vi se att Sidd slarvat lite i sin genomläsning. Att byta röst till Larsson i det här läget finns det gott om tid för, men det görs ju inte och resultatet av det vet vi ju.



Nu är vi i R2. "Tänkte fel". Du tog chansen och släppte inte chansen att nacka en bybo.
"gå igenom (suck) R1-tråden och se om jag tänkte fel". Alltså, tiden mellan R1 och R2 är ju inte superlång och det är ju tydligt i text att du vet att du fattat "tänkt fel" och det är tydligt i tid att det fanns chans att byta fokus och skifta drev eller kanske till och med starta ett drev mot någon som du misstänker för ulveri. Typ Martin-Basse-K.K som alla är med på din ulvlista samt Larsson som ingår i det andra drevet.

Däremot fanns det bra med stöd i röstlistan. När Larsson vaknat upp sent som katten i R1 och flyttat sin röst till Impetigo så är det klappat och klart. Fjodde har äldsta rösten så oavsett om du bytt till Larsson eller ej hade Impetigo rykt. Däremot hade det funnits en möjlighet att fler skiftat drev till Larsson och det ligger inte på varken din eller Larssons agenda så därför stannade du kvar i ditt feltänk och låg kvar på Impetigo.



I och med att jag inte hunnit med att läsa hela R2 än så släpper jag det här spåret så länge.
Sidd är en av ulvarna och kollar jag mattematiken så bör det väl vara 3 ulvar. 1 MU och 2 minions.
Larsson hade jag dålig magkänsla av direkt och efter aggerandet ovan så är han också ulv.
Skall jag klassa in en tredje på stört så ligger Basse nära tillhands i och med beefandet med Sidd som inte lett någon vart direkt, men det har synts rejält i tråden.

Röst: Sidd
Ja så börjar KK röra på sig igen.
Det var ju uppenbart ett misstag att Impetigo blev utröstad men att det skulle vara jag som startade drevet eller avgjorde är ren nonsens. Det vet ni så försök i alla fall att kolla på andra där.
Du tjatar mest om att jag ska göra nåt eget genialt gräv i R1 och jag har sagt det i nån post nån stans redan att: jag mestadels får så mkt skit för att just ligga med egen agenda (vilket jag gjorde på Basse i R1 tex) och ni andra kritiserar mig för att ”slösa bort” en röst och inte ta ställning på nåt av de ”viktigare” tyngre dreven som går: så mitt självförtroende på det jag snappat upp är inte det bästa: så när jag fick just den frågan från jag tror det Genesis så resonerar jag lite om mina misstankar och landar på Impetigo som precis kritiserat mig hårt: så tänkte jag och så blev det. Jag tror du överskattar min förmåga att hela tiden dubbelkolla allt hit och dit.

En sak borde ni lärt er nu ni som spelat med mig ett par ggr är att när jag är ulv så anstränger jag mig mkt bättre för att framstå som bybo (och får handledning av medhjälpare) och
när jag är bybo så slarvar jag mer för jag utgår från nån självklarhet att jag är bybo och verkar missa att ni andra inte alls är så säkra.
Detta rör nog till det.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Jag tänkte försöka göra en röstsammanställning men sökfunktionen fungerar inte såklart... Gör en för hand då.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
- Tvåpoängsförmågeoutarna: Basse-KK-Fjodor-Marin och Larsson. Vilken outning platsar bäst hos en ulv? Alltså, finns det någon av outningarna som är mer rimlig att en ulv valt att outa så att säga?

Om det per default är en ulv bland tvåpoängsförmågeoutarna så ligger Larsson fortfarande högst på min lista.
Jag gjorde ju en ganska stor analys av det där i R1 och där rankade jag ju KK och mig själv på dom högsta platserna vilket också bidragit till att jaghar haft ett öga på dig KK (jag hade velat rösta ut dig redan i R1 eftersom jag såg dig som något mer ulvig än Impetigo då).

Jag har ännu inte släppt dig som ulvkandidat pga den fantastiska ulvförmågelögnen. Kanske inte den schysstaste anledningen men den tillsammans med lågflygning har varit anledning nog för mig att hålla dig högt. Däremot tycker jag larssons lågflygning är mycket värre. Inte ett inlägg i hela R2 och jag ligger nog mest kvar på dig efter kvällens analyser för att ha ett alternativ-drev (för vi är väl fortfarande två eller har det svängt igen, borde försöka få ihop en lista på röster igen men det är svårt på telefonen.
Jag vacklar dock lite mot Sidd också, mest för att jag inte får så mycket matnyttigt av honom utan mest brus och en hel del ogenomtänkta planer. Jag vill dock premiera hög aktivitet över lågflygning, jag tycker inte ulvar ska få komma undan genom att inte öppna munnen/fingrarna, får vi dom att prata kan vi fälla dom.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Stämmer det här då?

LJSLarsson: 5 röster (Korpa, Basenanji, Xyas, Sidd, Empiricus)
Sidd: 1 röst (Konrad Konvalj)
fjodorsenuba: 1 röst (RasmusL)
Konrad Konvalj: 1 röst (Martin3)
Martin3: 1 röst (fjodorsenuba)


...och Larsson har inte röstat.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
My good. Ta ställning Sidd.
Ingen annan skall väl göra det åt dig?
Den här anklagelsen fattar jag faktiskt inte.
Jag deltar ju i spelet i högsta grad!
Försöker skapa diskussioner och frågeställningar, letar info och följer upp med ”likes” och svarar på andras frågor hela tiden.
Prövar olika ideer och vänder ut och in på mig att få till nåt vettigt. Röstar och kräks ut poster som en vettvilling för att hitta ulvar och hjälpa byn.
Jag tar ställning hela tiden.
Så kommer du nu helt nyvaket och påstår att jag inte tar ställning, du som knappt gjort det alls?
En slappröst på Larsson och ngr poster i R1 hjälpte ju föga KK, kom igen nu.
Hitta nån bättre att rösta på för nu undrar jag vad du håller på med.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Okej, Larsson går mot galgen, finns fortfarande tid för honom att komma in och vända drevet imorgon. Är hans spel verkligen så rött? Eller är vi bara lata och ger oss på någon som inte är här och kan försvara sig?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ja så börjar KK röra på sig igen.
Det var ju uppenbart ett misstag att Impetigo blev utröstad men att det skulle vara jag som startade drevet eller avgjorde är ren nonsens. Det vet ni så försök i alla fall att kolla på andra där.
Du tjatar mest om att jag ska göra nåt eget genialt gräv i R1 och jag har sagt det i nån post nån stans redan att: jag mestadels får så mkt skit för att just ligga med egen agenda (vilket jag gjorde på Basse i R1 tex) och ni andra kritiserar mig för att ”slösa bort” en röst och inte ta ställning på nåt av de ”viktigare” tyngre dreven som går: så mitt självförtroende på det jag snappat upp är inte det bästa: så när jag fick just den frågan från jag tror det Genesis så resonerar jag lite om mina misstankar och landar på Impetigo som precis kritiserat mig hårt: så tänkte jag och så blev det. Jag tror du överskattar min förmåga att hela tiden dubbelkolla allt hit och dit.

En sak borde ni lärt er nu ni som spelat med mig ett par ggr är att när jag är ulv så anstränger jag mig mkt bättre för att framstå som bybo (och får handledning av medhjälpare) och
när jag är bybo så slarvar jag mer för jag utgår från nån självklarhet att jag är bybo och verkar missa att ni andra inte alls är så säkra.
Detta rör nog till det.
Jag säger inte att du startar drevet. Jag säger att du tar alla chanser att stanna kvar i drevet.
Trots att du uppenbarligen förstår att Impetigo greppat grejen med väktare xyas i R1 så måste du dubbelkolla hur fan det kunde blir så i upptakten på R2. Du vet ju mycket väl i R1 att det kanske inte är best practice att ligga kvar med en röst på Impetigo men du lägger inte rösten åt sidan ändå trots att det finns tid. Du röstar ju på honom på just dessa grunder. Att han har problem med väktare-xyas och att han misstänker och röstar på dig.

De två tyngre dreven stod mellan Impetigo och Larsson. Av dessa så visade Impetigo vart han stod och du fattade galoppen men bytte inte till Larsson. Det snackar jag om. Inte att du startade drevet. Det ligger andra bakom.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
...för alltså jag tycker INTE att han spelat så rött. Ska vi inte ens försöka ha lite konkurrerande drev? Som det är nu blir det väldigt lite att analysera i R3 och i och med lite action = ulvarna är nog nöjda...
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
OM LJSL är den självklara ulven så förstår iaf inte jag varför. Kan ni förtydliga?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Okej, Larsson går mot galgen, finns fortfarande tid för honom att komma in och vända drevet imorgon. Är hans spel verkligen så rött? Eller är vi bara lata och ger oss på någon som inte är här och kan försvara sig?
Hans spel är rätt obefintligt.
I R1 var det mest felaktigheter.
Sen att han är med och hänger Impetigo är ju rimligt.

Tror att jag läst mig till (troligen från Empis) att det redan var klart att Impetigo skulle dö oavsett Larssons rädda sig själv röst, men den cementerar ju det hela om någon vettig bybo ändrat uppfattning och skiftat drev hade det fortfarande varit kört för Impetigos del, men om någon till skiftat drev hade ju Larsson rykt i R1. Eller? Skall läsa den posten igen om inte annat.

Impetigo (6) Fjodorsenuba, Xyas, RasmusL, Martin3, Basenanji, LJSLarsson
LJSLarsson (6) Konrad Konvalj, Korpa, Impetigo, Empiricus, Genesis, Sidd

Hade Sidd skiftat drev som känns rimligt baserat på att han i R1 har koll på att Impetigo hamnat rätt i väktar-xyas-gate ryker Impetigo ändå. Men hade nån mer hakat på så hade Larsson rykt. Med det sagt så är det ju lite oklart hur ulvarna räknade i R1.

Om Larsson/Sidd hänger ihop som ulvar och inte har koll på rösträkningen så är det ju lägligt att cementera 7 mot 6 i röster. Att Larsson ger sig på Impetigo för att rädda sig själv är ju rimligt som sagt var. Däremot så hade det varit snyggt av Sidd att skifta drev och fortfarande fått samma resultat som det nu blev. Hade en ulv-Sidd haft koll på siffrorna så hade ju det varit det bästa draget. Låtit Larsson cementera och själv glidit över till säkerheten. Joråsåatte. Det går att dilla lite kring detta ser jag nu.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Den här anklagelsen fattar jag faktiskt inte.
Jag deltar ju i spelet i högsta grad!
Försöker skapa diskussioner och frågeställningar, letar info och följer upp med ”likes” och svarar på andras frågor hela tiden.
Prövar olika ideer och vänder ut och in på mig att få till nåt vettigt. Röstar och kräks ut poster som en vettvilling för att hitta ulvar och hjälpa byn.
Jag tar ställning hela tiden.
Så kommer du nu helt nyvaket och påstår att jag inte tar ställning, du som knappt gjort det alls?
En slappröst på Larsson och ngr poster i R1 hjälpte ju föga KK, kom igen nu.
Hitta nån bättre att rösta på för nu undrar jag vad du håller på med.
Det är ingen anklagelse mest en notering.
Att lägga över ditt röstande på xyas/empis är inte okay. Det är inte att ta ställning.

Sen, absolut så var det nyvaket. Efter detta har jag ju läst vidare i R2 och du ju bland annat riktat blicken mot Basse, Larsson och Maritin och det är inte pågrund av xyas eller empis. Min notering var mer riktad mot exakt det gällande att överlåta någon annan att rösta åt dig.

Min egen aktivitet kommer jag inte diskuttera. Jag vill inte ha en låg aktivitet. Jag vill delta. Jag vill vinna. Jag ogillar skarpt att jag har förpliktelser som måste gå före varulvsspelande. Jag kommer ha så god aktivitet som jag kan. För tillfället är den god, men den kommer dala framåt tisdagen igen. Det vet jag redan nu så jag letar scum för glatta livet fram tills dess.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
OM LJSL är den självklara ulven så förstår iaf inte jag varför. Kan ni förtydliga?
För åtminstone mig just nu så är Larssons totala frånvaro denna runda när det vankas drev på honom starkt rödande. En bybo hade ju i mina ögon fäktat mer eller åtminstone kommit med något, men nu är det radiotystnad.
Förra rundan så har Larsson 7 poster. Ingen av dessa poster är substans som går att använda för att analysera Larssons ställningstaganden mot andra spelare. Det är ett väldigt lätt fotavtryck.


Du skriver att du inte tycker Larsson har spelat så rött? Han har inte spelat så grönt heller, och har ju hamnat i skottlinjen nu förra och denna rundan.
Tittar man på hur Larssondrevet byggdes upp så var det på torsdag eftermiddag klockan 16.45 som Larsson lade sin sista post den kvällen. Då har Larsson 1 röst på sig från KK (14.10 samma dag) Därefter kommer massoutningarna verkligen i spel, vi får upp Genesis lista på samtligas outningar, och mer röda tankar går mot Larsson i form av Korpa (20.01). Genesis följer direkt på och vips så finns det tre röster på Larsson. Då är det alltså tre drev på gång:
Xyas med 3 röster (Martin3, RasmusL, Larsson)
Impetigo med 3 röster (Fjodorsenuba, Basenanji, Xyas)
Larsson med 3 röster (KK, Korpa, Genesis)
Genesis gör ett gäng skarpa poster här, som denna. Under kvällen seglar Larsson upp som ett toppnamn och de flesta har honom på sina rödlistor (n.b. inte Martin3. Eller Basse här och här)
En ny morgon gryr iaf efter en ganska postintensiv kväll och Larsson är i drevtävling mot gröna Impetigo. Här hade en bybo sprattlat mer i båten, och summa summarum av ovanstående lilla genomgång är att Larsson väljer att dra sig under jorden istället.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Hans spel är rätt obefintligt.
I R1 var det mest felaktigheter.
Sen att han är med och hänger Impetigo är ju rimligt.

Tror att jag läst mig till (troligen från Empis) att det redan var klart att Impetigo skulle dö oavsett Larssons rädda sig själv röst, men den cementerar ju det hela om någon vettig bybo ändrat uppfattning och skiftat drev hade det fortfarande varit kört för Impetigos del, men om någon till skiftat drev hade ju Larsson rykt i R1. Eller? Skall läsa den posten igen om inte annat.

Impetigo (6) Fjodorsenuba, Xyas, RasmusL, Martin3, Basenanji, LJSLarsson
LJSLarsson (6) Konrad Konvalj, Korpa, Impetigo, Empiricus, Genesis, Sidd

Hade Sidd skiftat drev som känns rimligt baserat på att han i R1 har koll på att Impetigo hamnat rätt i väktar-xyas-gate ryker Impetigo ändå. Men hade nån mer hakat på så hade Larsson rykt. Med det sagt så är det ju lite oklart hur ulvarna räknade i R1.

Om Larsson/Sidd hänger ihop som ulvar och inte har koll på rösträkningen så är det ju lägligt att cementera 7 mot 6 i röster. Att Larsson ger sig på Impetigo för att rädda sig själv är ju rimligt som sagt var. Däremot så hade det varit snyggt av Sidd att skifta drev och fortfarande fått samma resultat som det nu blev. Hade en ulv-Sidd haft koll på siffrorna så hade ju det varit det bästa draget. Låtit Larsson cementera och själv glidit över till säkerheten. Joråsåatte. Det går att dilla lite kring detta ser jag nu.
Jag försöker förklara igen-
Varför låg jag kvar på Impetigo: Jag tyckte han ifrågasatte Xyas som Väktare i det längsta när vi andra redan hade fattat att Xyas måste tala sanning.
(sen måste jag missat att han så tydligt tänkt om ang Xyas som du nu ser och bara jag får skit för)
Vidare ville han rösta ut mig på ogrundade antaganden vilket gjorde mig extra misstänksam att det skulle vara en ulv som försöker ”brunsmeta” mig. Flera röstade på Impetigo bla Xyas så då följde jag deras exempel tillslut för jag hoppades de var på rätt spår.
Jag hade verkligen ingen specialplan att göra nåt i exakt rätt tid eller nåt.
Så tänkte jag.
Varför försöker du sammanfläta mig med Larsson så djupt?
Tycker du jag kilar så stadigt med Larsson verkligen?
Kolla var jag röstar.
 
Top