Varulv [Mäster Ulv] - Game over!

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Hehe, får väl också erkänna att jag hade tappat bort rundans slut och var 3 minuter från att missa nattmordet i R3 :p
KK rapporterade in parallellt så det hade nog löst sig ändå men hade varit gaaaanska skamsen om jag tappat den bollen :p
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Tack alla och grymt bra spelat!

Tycker att vi var flera som ryckte upp oss i det här gejmet! Xyas drag i R1 var smart, Empiricus pricksäker som kall laser, Sidd &
De Nya feat. Korpa hade kanske kunnat vända det på slutet.

Om det inte vore för Rasmus grymma insats!

GRATTIS MÄSTER ULV! 🐺
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,616
Location
Göteborg
Jag tror inte vi hade hittat Rasmus även om KK blivit utröstad.
Nä, har man inte fått röster på sig som ulv till R3 så är man rätt säker som ulv, om man inte gör någon miss eller avslöjas av spelupplägget. Vid det laget har folk redan bestämt sig för vilka som är de suspekta och det handlar mest om ordningen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Nä, har man inte fått röster på sig som ulv till R3 så är man rätt säker som ulv, om man inte gör någon miss eller avslöjas av spelupplägget. Vid det laget har folk redan bestämt sig för vilka som är de suspekta och det handlar mest om ordningen.
Intressant tes! Jag kan tänka mig att den stämmer men skulle vilja kolla på det empiriskt. Om det är så innebär det ju att gott byboarbete i allra högsta grad handlar om att hålla fler alternativ öppna.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Vad säger ni rent speltekniskt nu så här i efterhand om MassOutning?
Är det bra för byn?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Det är beroende på situation. Jag känner att vi gynnades av det här. Utan den hade Basse lättare kunnat slingra sig.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Vimes, mycket smart regel med att det kostar powerrollerna att göra en MO. Vet inte om det är standard i MU men det kändes naturligt som en bra begränsning.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
@Konrad Konvalj ska också ha en enorm kudos. Han jobbade sig upp från huvudmisstänkt av mig till 50% grön med sina inlägg.

sen var det förstås tråkigt att vi behövde rösta bort @LJSLarsson mitt i spelet men livet händer tyvärr otajmat.

Jag får vänta ytterligare på första vinsten 😊
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Vad säger ni rent speltekniskt nu så här i efterhand om MassOutning?
Är det bra för byn?
Jag vet faktiskt inte. Som ulv var det väldigt skönt att ha koll på powerrollerna från början, men outning senare hade ju varit nästan värdelöst för byn och Empi hade inte kunnat lita på sig själv. Jag tror att vi hade lite tur med Xyas slantsingling, vi hade lika gärna kunnat missa ett nattmord där.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Tack för ett kul spel! Och sjukt bra spelat av ulvarna, RasmusL såg jag inte alls som Ulv. Och KK kom ju bara upp i mina tankar på slutet där när jag skrev om vilket upplägg jag själv hade valt. Vi hade nog egentligen ingen chans, och det stämmer nog till stor del att man tidigt skaffar sig en förutfattad bild - hur mycket man tror på att någon är ulv eller bybo som sedan är svår att skifta på under senare rundor. Exempelvis Fjodorsenubas envisa jakt på Martin3 ;)
Välkommen förresten @fjodorsenuba - hoppas du är med fler gånger!

Hur jag tänkte kring mitt siande var ju som det enda logiska, och jag visste ju direkt när jag siade basse att det inte fanns någon anledning för ulvarna att låta mig leva en natt till.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Tack alla och grymt bra spelat!

Tycker att vi var flera som ryckte upp oss i det här gejmet! Xyas drag i R1 var smart, Empiricus pricksäker som kall laser, Sidd &
De Nya feat. Korpa hade kanske kunnat vända det på slutet.

Om det inte vore för Rasmus grymma insats!

GRATTIS MÄSTER ULV! 🐺
Basse! Ulv igen!
Som Empi sa: Hur känns det?
Du måste skärpa dig annars plockar jag dig!

Tänkte att nästa Varulvsspel ska spelledaren skriva in att Basse antingen måste vara ulv eller inte kan bli det alls.
Vilket tycker ni?
 
Top