Varulv [Mäster Ulv] - Game over!

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,600
Location
Stockholm
Missförstå mig rätt men oh så glad jag är att jag inte var med. Hade inte haft en chans att hänga med i diskussionerna. Men det har varit kul att titta på!


För att säga det uppenbara: Siarens tro på sina sianden hänger förstås på att infon om eventuella siarnerfs kommer ut innan spelet är slut. Det är ju inte givet att siaren är superstar och prickar in en ulv i R2. Här fanns det fyra direkta siarnerfs på menyn, plus millers och blocker. Den infon hade ju inte hunnit ut med ett menyval per natt.
Och så blev det ju något att prata om i R1. Frågan är om det är för mycket no-brainer att dumpa all info i R1?


Det här vore ju en fet counter till massoutning förstås.
Ja :) En skulle ju också kunna ha Mäster-dragen öppna men starkare, så att byn vet precis vad de står inför men att det är högre problemnivå.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,351
På tal om idéer för framtida spel: det är lördag och jag fick just en jättebra/-dålig idé på en varulvsspelsmekanik. Ska suga på den lite och se om det kan vara något att lansera (om inte annat som en delmekanik i min redan över-bloatade Varulvar på ett flygplan-design).
 
Top