Varulv [Mäster Ulv] - Game over!

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
"Äre Martin elle Sidd vi ska dränka i gödselstacken!?" ropte nån. "Ja vete kattsingen! Hur blev de?" svarte byäldsten. "Men hugg nån bara! Så länge en ä ulv så!"

Men serrni. Inte spelade de nån roll. För i villan och vallan klev så Rasmus fram, med Konrad Konvalj i släptåg. Å i ögenen deras kunde alla byborna se ulveriet. Ack å ve! Å så var den byn tilländalupen för Mäster Ulvs hand...


Ulvarna vinner! De var: RasmusL (Mäster Ulv), Konrad Konvalj och Basenanji.

Nu leder ulveriet Mäster Ulv med 2 - 1!

Bra spelat allihop! Ulvarna var riktigt bra den här omgången, men det fanns några bollar som kunde studsat byns väg (t.ex. var Xyas millimeter från att sno ett nattmord från ulvarna). Jag tyckte byns första runda var rätt stark, men därefter kändes det som att ulvarna höll i taktpinnen.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Jag tror egentligen att byn hade haft en chans va? Om någon varit mer F5-flitig än jag hade de kunnat ta första rösten och vunnit right?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Mycket kul spel Vimes, fantastiskt kul upplägg och sjukt läskigt. Som MU hade jag inte alls tänkt hela vägen kring vart en massoutning i R1 skulle leda till men som tur var blev det ingen megakatastrof.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jag tror egentligen att byn hade haft en chans va? Om någon varit mer F5-flitig än jag hade de kunnat ta första rösten och vunnit right?
Ja... Det har du ju rätt i (hade för mig att ert vinstvillkor var att vinna vid lika!) :) Hrm! känns dock som ett omöjligt läge i praktiken.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Tacka alla! Riktigt bra spelat hela vägen runt, kändes verkligen inte givet ens på slutet, byn är vass!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,613
Location
Göteborg
Hade det inte varit för Empis briljanta siande så hade det varit helt ensidigt. Byn hade inte en suck denna gång. Kanske dags att sluta säga "Byn är stark på wrnu"? Otroligt väl spelat av ulvarna och en värdig vinst. Grattis!
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Då var jag rätt ute på KK iaf.
Fantastiskt spelat RasmusL! Jag hittade inget i mina gräv. Jag jobbade mycket med att hitta något på dig och Korpa men fann inget. Var det KKs förmåga som var sista 2-poängaren?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Här är mina val:

1. (2p) - 1 extra ulv, slumpas vem det blir
2. (2p) - 1 extra ulv, slumpas vem det blir
5. (1p) – Ulvlaget får genomföra nattmord under jämna rundor (natten R2, natten R4, o.s.v.)
6. (1p) – Ulvlaget får genomföra nattmord under ojämna rundor (natten R1, natten R3, o.s.v.)
9. (2p) - Miller i ulvlaget (ulv som sias som bybo), slumpas eller väljs av dig. Öppen, förstås.


Totalt 8 poäng



Rörande vilken information som ska delas vill jag att följande ovalda förmågor ska delas:

  1. (2p) - 1 extra ulv, slumpas vem det blir
Vald
  • (2p) - 1 extra ulv, slumpas vem det blir
Vald
  • (3p) - 1 extra ulv, slumpas vem det blir
Delges bybo
  • (1p) - Du får välja vilka spelare du värvar med 1-3 istället för att de slumpas
Delges bybo
  • (1p) – Ulvlaget får genomföra nattmord under jämna rundor (natten R2, natten R4, o.s.v.
Vald
  • (1p) – Ulvlaget får genomföra nattmord under ojämna rundor (natten R1, natten R3, o.s.v.)
Vald
  • (1p) - Miller (bybo som sias som ulv) i byn. Öppen, millern själv får alltså veta att hen fått just denna roll.
Delges bybo
  • (2p) - Miller (bybo som sias som ulv) i byn. Dold, millern själv får inte veta att hen fått denna roll.
Delges ulv
  • (2p) - Miller i ulvlaget (ulv som sias som bybo), slumpas eller väljs av dig. Öppen, förstås.
Vald
  • (2p) - Förmågeblockerare i ulvlaget. En av ulvarna (ditt val vem) har förmågan att blockera aktiva byboförmågor (d.v.s. sieri och väktande) som en förmåga att använda på natten.
Delges bybo
  • (4p) – Naiv siare. Siaren siar alla som bybor. Siaren själv vet inte att hen har denna egenskap, utan kommer få det vanliga siar-PM:et.
Delges ulv
  • (3p) - Paranoid siare. Siaren siar alla som ulvar. Siaren själv vet inte att hen har denna egenskap, utan kommer få det vanliga siar-PM:et.
Delges bybo
  • (5p) - Ingen siare finns i byn.
Delges varulv
  • (2p) - Galen siare. Siaren siar bybor som ulvar, och ulvar som bybor. (OBS! Den galne siaren siar förstås millers tvärt om också: en miller i byn sias alltså som bybo, och en miller i ulvlaget sias som ulv.) Siaren själv vet inte att hen har denna egenskap, utan kommer få det vanliga siar-PM:et.
Delges bybo
  • (1p) - Sniffer i ulvlaget. En av ulvarna (ditt val vem) har förmågan att upptäcka aktiva byboförmågor (d.v.s. sieri och väktande) som en förmåga att använda på natten. Förmågan fungerar som ett siande (d.v.s. ett namn skickas in och om den spelaren använder en förmåga får sinffern veta det.)
Delges bybo
  • (2p) - Väktaren kan aldrig väkta samma person. Väktaren själv vet inte att hen har denna egenskap, utan kommer få det vanliga väktar-PM:et (som alltså anger att samma person kan väktas, bara inte två rundor i rad).
Delges bybo
  • (2p) – Oväktningsbar bybo. En bybo kan inte väktas från nattmord.
Delges bybo


KK var miller!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Stort tack alla deltagare och bra anordnat Vimes.
Grattis Varulvarna.
Visst jag hade Basse och KK på radarn men Rasmus👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
Haha du hade nästan övertalat mig till att gå all out på KK där ett tag @RasmusL
Blev väldigt suspekt när KK inte röstade på mig.
Surt att jag inte hann in tidigare än 2045...

Tar med mig mycket lärdom från denna runda.
Tack för gott spel!

Ni får nog tyvärr leva med att jag konstant är förvirrad dock...

@Vimes tack för bra arr!
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Jag tror inte vi hade hittat Rasmus även om KK blivit utröstad.

@Korpa: du och jag får ta en teoridiskussion ommintanka med mitt inlägg. Känns som att det störde ut dig totalt 😂
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Stort tack alla deltagare och bra anordnat Vimes.
Grattis Varulvarna.
Visst jag hade Basse och KK på radarn men Rasmus👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Vi fick kämpa HÅRT för att hänga dig trots att du haft uppförsbacke från R1. Jag trodde att det skulle vara enkelt efter att både Impetigo och Genesis pekade ut dig i R1 men icke, du bet dig fast i spelet som en giftig geting-igel och det hade verkligen kunnat gå hur som helst sista rundan. Bra spelat!
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Haha du hade nästan övertalat mig till att gå all out på KK där ett tag @RasmusL
Blev väldigt suspekt när KK inte röstade på mig.
Surt att jag inte hann in tidigare än 2045...

Tar med mig mycket lärdom från denna runda.
Tack för gott spel!

Ni får nog tyvärr leva med att jag konstant är förvirrad dock...

@Vimes tack för bra arr!
Nu får du sluta förfölja mig som en tok 😂
Du var som förblindad av att jag var skum i ett spel jag spelat EN gång.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Haha du hade nästan övertalat mig till att gå all out på KK där ett tag @RasmusL
Blev väldigt suspekt när KK inte röstade på mig.
Surt att jag inte hann in tidigare än 2045...

Tar med mig mycket lärdom från denna runda.
Tack för gott spel!

Ni får nog tyvärr leva med att jag konstant är förvirrad dock...

@Vimes tack för bra arr!
Ja, hade ni vänt drevet mot KK lite tidigare så hade det varit svårt, ni var ju flera som var där och sniffade.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Vi fick kämpa HÅRT för att hänga dig trots att du haft uppförsbacke från R1. Jag trodde att det skulle vara enkelt efter att både Impetigo och Genesis pekade ut dig i R1 men icke, du bet dig fast i spelet som en giftig geting-igel och det hade verkligen kunnat gå hur som helst sista rundan. Bra spelat!
Tack.
Fick jobba hårt denna gång, det ända jag hade på dig var att jag var lite lack över att du inte hjälpte mig bättre.
Även fast du tom röstade på mig slog det mig aldrig att du skulle vara MU.
Riktigt imponerande. Hatten av.
 
Top