Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
K.K said:
Kommer inte gå spökläge och dölja sin onlinestatus
@Anthrox - Ingen badwill här. Troligen mest ute på djupt vatten, och inte helt uppdaterad i hur det spelas varulvsspel nu för tiden.
@Impetigo - Asså, det finns exemepl då vi vunnit med hjälp av lurkande i forumets utkanter. Kan då förstå viss oro.

Sidd said:
KKs blaj om ombud är ju konstigt brus som inte hjälper byn.
Kan tycka att det räcker med att jag förklarar ombudsspelandet en gång. Att du hugger på det i din sammanställning här är att gapa efter mycket. En röst behagar du att slänga på mig ur tommorna också. "Sprid ljus över det här bruset med ombud tack". Svag motivering. Du vill gärna ha någonting att rösta på och det är svårt att hitta "tunga tells" i R1 så du tar vad du har pså att psääga.

K.K #45 said:
Kondrad Konkels deltagande via ombud är på tapeten enligt nedan.

Hade Vimes gett mig tillåtelse hade jag använt mig av ett ombud i spel. Problemet är ju att Vimes är skapare av [Mäster Ulv 5] så det blir helt omöjligt att använda sig av honom som ombud. Då hade spelet redan varit över.

Jag har egentligen inte tid att vara med men vill vara med så då hade det passat bra med ett ombud. Hoppas så klart att ombuds-osäkerheten har skapat något i spel.

Hägerstrand said:
@Konrad Konvalj Du skriver att du helst spelar med ombud, vilket jag tolkar som att du inte vill skriva själv utan lockas av att teoretisera och ”lösa spelet”. Trots det verkar du tycka att det är SUPERROLIGT att slänga runt kryptiskt blaj. Flera har frågat vad du sysslar med, nu också jag. Vad tjänar byn på kryptiska kommentarer?
Har förklarat mitt blaj (inlägg #45) och vidhåller fortfarande att det ger något. Tillräckligt många har någon form av åsikt för att det skall gå att kokaulv på en spik. @Hägerstrand kan du snälla plocka fram lite kryptiskt blaj som jag spridit ikring mig?

Skarpskytten said:
Lite halvsugen på @Konrad Konvalj drevet också, men hade hellre sett att vi ställde KK mot någon annan. Ex @BiobunkerVII eller @Hägerstrand.
Jag förstår dig och ställer gärna upp i ett drev mot någon som är rimligen misstänkt för ulveri. Brynolf är ju uppenbarligen inte med i matchen så att dreva mot honom är ju katastrofdåligt. Har lite dålig koll på vem som leder det här drevet mot K.K också men jag tror det är Basse vid det här läget.

Hägerstand said:
Konrad Konvalj: Den här rödningen är lagd via ombud.
One more time. Röd via ombud. Svagt @Hägerstrand

Anthrox said:
@Konrad Konvalj var inne tidigt och skrev massa oförklarliga saker,
Typ vad? @Anthrox

Fjodde said:
Konrad Konvalj - PM gate och det generella påhåppandet när jag gick på andersson. Inte egentligen släppt det men verkar ha beröringskräck till andersson.
@fjodorsenuba, jag har ingen åsikt om Andersson. Du röstade på Andersson

Brynte said:
För det första HEJ! För det andra... Spela via ombud? Det är nåt av det knausigaste jag varit med om i ett varulvsspel samtliga kategorier. Förtäljj!
Hej @Brynolf ! Kul att ses. Läs ovan. Reaktion känns rimlig Brynte. Inte alls den samma som andras.

Andersson said:
Däremot kanske man borde kolla KK lite mer noggrant. Han dyker upp, fyrar av några rätt vaga inlägg,varav ett par direkt kaosiga om inställningarna på forumet och försvinner sedan resten av dagen.
Vag är mitt tredje namn @Andersson men om det är drevningsbart vettefan.

Anthrox said:
Jag flyttar också tillbaka till Röst: @Konrad Konvalj
Som sagt är caset mit Sidd papperstunt. KK å andra sidan spelar scumt, skumt och frånvarande. Fick heat i eftermiddags och försvann sen helt, förutom en liten like på ett inlägg vid 20-tiden. Helt obegripligt och inte på något sätt hjälpsamt för byn.
Känns som att vid det här tillfället 22:27 igår kväll så var drevet i full gång. Har snart läst ikapp hela tråden och ser ingen direkt heat på mig. Vet inte vad som skiljer mig från andra spelare som har mindre aktivitet och spelare som dykt upp i spel senare än mig? Alltså, fattar inte riktigt att det är okay för vissa att spela när de har tid och andra inte.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
Skarpskytten tex hade mig som grön på sin fantastiska lista och ett par timmar senare röstar på mig för att jag gnällde på Impetigo om hans omitiverade hejjarop ang listan.
Tycker jag är ett rätt svajjigt beteende av Skarpskytten då denne inte har nån bra motivering.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
797
Hägern - Måste läsa igenom alla inlägg igen, det är nåt som skaver men jag kan inte sätta fingret på det. För mig en ny bekantskap så det kan såklart vara det som är svaret.
Det välkomnas och uppmuntras. Ha gärna lite koll på Skarpskyttens och Impetigos kommentarer samtidigt.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
@Anthrox - Ingen badwill här. Troligen mest ute på djupt vatten, och inte helt uppdaterad i hur det spelas varulvsspel nu för tiden.
@Impetigo - Asså, det finns exemepl då vi vunnit med hjälp av lurkande i forumets utkanter. Kan då förstå viss oro.



Kan tycka att det räcker med att jag förklarar ombudsspelandet en gång. Att du hugger på det i din sammanställning här är att gapa efter mycket. En röst behagar du att slänga på mig ur tommorna också. "Sprid ljus över det här bruset med ombud tack". Svag motivering. Du vill gärna ha någonting att rösta på och det är svårt att hitta "tunga tells" i R1 så du tar vad du har pså att psääga.




Har förklarat mitt blaj (inlägg #45) och vidhåller fortfarande att det ger något. Tillräckligt många har någon form av åsikt för att det skall gå att kokaulv på en spik. @Hägerstrand kan du snälla plocka fram lite kryptiskt blaj som jag spridit ikring mig?



Jag förstår dig och ställer gärna upp i ett drev mot någon som är rimligen misstänkt för ulveri. Brynolf är ju uppenbarligen inte med i matchen så att dreva mot honom är ju katastrofdåligt. Har lite dålig koll på vem som leder det här drevet mot K.K också men jag tror det är Basse vid det här läget.


One more time. Röd via ombud. Svagt @Hägerstrand


Typ vad? @Anthrox


@fjodorsenuba, jag har ingen åsikt om Andersson. Du röstade på Andersson



Hej @Brynolf ! Kul att ses. Läs ovan. Reaktion känns rimlig Brynte. Inte alls den samma som andras.



Vag är mitt tredje namn @Andersson men om det är drevningsbart vettefan.



Känns som att vid det här tillfället 22:27 igår kväll så var drevet i full gång. Har snart läst ikapp hela tråden och ser ingen direkt heat på mig. Vet inte vad som skiljer mig från andra spelare som har mindre aktivitet och spelare som dykt upp i spel senare än mig? Alltså, fattar inte riktigt att det är okay för vissa att spela när de har tid och andra inte.
På vilket sätt menar du att dravlet om ombud skulle ge något? Du kan omöjligt ha missat att plocka upp att flera tycker att det är onödigt brus att snacka om saker från ANMÄLNINGSTRÅDEN, likväl fortsätter du att göra det post efter post. När byn ber dig stänga av onlinestatusen (för att få renare spel) är du aktivt motsträvig, till synes helt i onödan. Du har inte gett en förklaring på någonting, till skillnad från vad du försöker ge sken av här. Dessutom har du inte varit frånvarande, du har varit inaktiv. Du kunde gå in och klicka en like på ett inlägg efter 6 timmars tystnad, men inte posta något till försvar kring varför du verkar motarbeta byn. Det är du som mest av alla behöver förklara ditt beteende, eftersom det mest av alla har gått stick i stäv med gemenskapen.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
God Morgon,

Stabil start @Brynolf
Iom det har vi KK och Sidd på 3 röster. Jag tycker @Sidd startinlägg var märkligt, men efter det har jag inte sett något direkt ulvigt. KK förtjänar nästan min röst bara för att han inte ändrar till Privacy mode. Fattar inte ombudsgrejen men det känns som brus, bort.

Men sen så läste jag Basses inlägg och tycker det låter belåten ulv som var ute och slirade i början men nu inte har något drev emot sig. Högtravande tal om ulvrationalitet funkade alltså. Påminner mig lite om när vi var satanister i Hitta Jesus innan spelet vände, var lite samma stil från honom, då om än inte lika agressivt som nu. Ren magkänsla alltså, men det är så här jag föreställer mig att en nöjd Ulv-Basse skulle yla på morgonen:
Ok, skönt att Brynolf är med i spel.
Idag skulle jag verkligen vilja se tre tydliga drev.
Jag vill också se motiveringar samt försvar.
Röst: @Basenanji
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
797
One more time. Röd via ombud. Svagt @Hägerstrand
Du tycker det är konstigt att jag pratar om att göra något via ombud? Jotack. Det var min poäng.

Har förklarat mitt blaj (inlägg #45) och vidhåller fortfarande att det ger något. Tillräckligt många har någon form av åsikt för att det skall gå att kokaulv på en spik. @Hägerstrand kan du snälla plocka fram lite kryptiskt blaj som jag spridit ikring mig?
Det tycker jag verkligen inte att du har. Jag förstår det i alla fall inte. Kanske är det en hänvisning till något som försiggick i gamm-spel. Har ingen aning.

Om resten av byn tycker att KK förklarat det här på ett tillfredställande sätt så får jag väl böja mig för att det går över mitt huvud, men jag kan verkligen inte se hur det hjälper byn.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
Du tycker det är konstigt att jag pratar om att göra något via ombud? Jotack. Det var min poäng.


Det tycker jag verkligen inte att du har. Jag förstår det i alla fall inte. Kanske är det en hänvisning till något som försiggick i gamm-spel. Har ingen aning.

Om resten av byn tycker att KK förklarat det här på ett tillfredställande sätt så får jag väl böja mig för att det går över mitt huvud, men jag kan verkligen inte se hur det hjälper byn.
Jag håller med dig Häger och fattar inget av hela uppräkningens svar.
KK kan vara vilket som, ingen aning.
Det ända som kommit från dennes håll är brus vilket än så länge inte hjälpt byn alls.
Nån annan får gärna förklara.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@Impetigo
Du har kallat @LegoIvar min ”ulvkompis”. Står du för det och lägger en röst på honom nu? Annars är du precis lika röd som honom. Lägg dina pengar där din mun är.
Jag har kallat Rasmus och Sidd för dina ulvkompisar också. Så länge det drevas mot er fyra sitter jag nöjd med truten full av pesetas.

Min röst ligger bra på Sidd just nu.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
God Morgon,

Stabil start @Brynolf
Iom det har vi KK och Sidd på 3 röster. Jag tycker @Sidd startinlägg var märkligt, men efter det har jag inte sett något direkt ulvigt. KK förtjänar nästan min röst bara för att han inte ändrar till Privacy mode. Fattar inte ombudsgrejen men det känns som brus, bort.

Men sen så läste jag Basses inlägg och tycker det låter belåten ulv som var ute och slirade i början men nu inte har något drev emot sig. Högtravande tal om ulvrationalitet funkade alltså. Påminner mig lite om när vi var satanister i Hitta Jesus innan spelet vände, var lite samma stil från honom, då om än inte lika agressivt som nu. Ren magkänsla alltså, men det är så här jag föreställer mig att en nöjd Ulv-Basse skulle yla på morgonen:


Röst: @Basenanji
Fint att du har kontakt med dina känslor Vattenmusen, men kan du hitta lite mer konkret skit på mig än att det känns som att jag skulle uttrycka mig så som ulv?

Du kan ju tex säga något om min teori och varför den är bra/dålig?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Dessutom @Waterhouse känns det lite väl opportunt att välja ut mig av alla tänkbara? Vad gjorde att du började läsa mig?
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,993
Location
Ett häxkräl
Eftersom du ser ett bra case Skarpskytten så skulle jag vilja att du beskriver det: konkretisera
Smit inte undan den här frågan nu.
Röst: @Skarpskytten
Här ska inte smitas;

Så här:

Sidd skriver som många påpekat på ett ovanligt sätt. Vi ser honom ibland skriva på liknande sätt när han är ulv.
Jag har också tyckt mig se att du spelar lite mer sansat i detta partiet än du gjort i flera andra. Och givet hur lite vi har att gå på i Runda 1 tycker jag det är tungt.

Sen har jag ju själv sagt så här redan:

Alltså, jag vill bara ta till protokollet att här försöker @Sidd brunsmeta-ihop de två bybor som har orkat göra ordentliga röd-gröna listor fram till denna punkt i partiet. Det ser inte särskilt byboigt ut i mina ögon, det ser mer ut som en ulv som gapar efter mycket.

Ditt argument är, om jag minns rätt, ”beröringsskräck”, samtidigt om jag har haft Basse och Anthrox gräl som ulvtell tidigt, och pressat Basse om hans första röst på KK.

De Musketör-ulvarna för tillfället: Basse-Skarpskytten-Impetigo.
Motivering: De backar upp varandra utan substans och har en sådär osynlig beröringsdistans som verkar påklistrad.
Okej, Sidd, om vi nu är ulvarna, varför en röst på mig och inte Basse eller Impetigo, som väl måste anses vara farligare än mig? Är det för att jag ser ut som ett lätt byte pga har annonserad låg aktivitet idag, och ingen i slutfasen av Runda 1?

Jag är nöjd med min röst på Sidd.



@Andersson Folk verkar respektera dig. Men du säger inte mycket. Vilka tre håller du som mest röda och vilka tre håller du som mest gröna?
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,993
Location
Ett häxkräl
Skarpskytten tex hade mig som grön på sin fantastiska lista och ett par timmar senare röstar på mig för att jag gnällde på Impetigo om hans omitiverade hejjarop ang listan.
Tycker jag är ett rätt svajjigt beteende av Skarpskytten då denne inte har nån bra motivering.
Jag har mina skäl, se posten ovan.

Vill tillägga att jag hade dig som grön då du var en få som faktiskt skrivit en post där du radade upp vad du tänkte om ett antal deltagare. Det var klent med sådant vid den tidpunkten i partiet, så då höll jag dig som relativt byboig. Nu har flera andra spottat upp sig, och du ... inte.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
@Sidd hur ser du på lutningar just nu? Har det kommit fram något du tycker är viktig information?

Och:

Hur ser du på @Andersson han har ju varit inne på liknande tankar som du ang outning?

(Andersson får gärna rätta mig om jag har framställt caset felaktigt)
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
797
Jag har kallat Rasmus och Sidd för dina ulvkompisar också. Så länge det drevas mot er fyra sitter jag nöjd med truten full av pesetas.

Min röst ligger bra på Sidd just nu.
Nä. Du har rödat dem. Bägge baserat på psykologiserande och metaspel, det ger jag inget för. Du har uttryckligen kallat LegoIvar för min ulvkompis.

Du skrev också "Jag lär ju knappst ha alla rätt men skulle de fyra ryka i r1-r4". Känns väldigt mycket som ett ryggen fri-beteende för att du inte ska behöva ta någon heat om någon som är grön hängs. Du slänger med LegoIvar som är den som klantat sig mest, men undviker att dreva mot honom. Du vill mycket hellre att han ska färga av sig på mig.

Röst: @Impetigo
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,993
Location
Ett häxkräl
@Brynolf Äldsta rösten ligger på dig, blir det lika i slutet av runda så ryker du. Tycker du ska övertyga @RasmusL att flytta sin röst!

Tycker vidare att @RasmusL har varit rätt soft i det här partiet, en mysig kompis som tittar in ibland och säger något snällt. Är det en taskig beskrivning Rasmus? Om du måste välja mellan Sidd-drevet och KK-drevet, vilket är du på och varför.

Och jag som skulle lågflyga idag. Jävla spel.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,551
@Brynolf Äldsta rösten ligger på dig, blir det lika i slutet av runda så ryker du. Tycker du ska övertyga @RasmusL att flytta sin röst!

Tycker vidare att @RasmusL har varit rätt soft i det här partiet, en mysig kompis som tittar in ibland och säger något snällt. Är det en taskig beskrivning Rasmus? Om du måste välja mellan Sidd-drevet och KK-drevet, vilket är du på och varför.

Och jag som skulle lågflyga idag. Jävla spel.
Bra fångat! Det här hade jag missat, Rasmus lägger alltså en honungsfälla, men ligger sen kvar på Brynolf. What gives @RasmusL, brist på tydliga kandidater att rösta på?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Glöm inte att ulvarna kan köpt utslagsröst både för sig själva och till byn! Så det är inte nödvändigtvis så att den tidigaste lagda rösten är den som gäller (vilket vi kanske eventuellt borde testa lite med, för att se om det är någon av utslagsrösterna som köpts?)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Okej uppdatering! (Låt oss hjälpas åt att hålla koll på den här!)

Sidd (3) Impetigo (150), Skarpskytten (176), Empiricus (211)
Konrad Konvalj (3) Brynolf (192), Andersson (199), Anthrox (200)
Brynolf (2) RasmusL (63), LegoIvar (156)
Andersson (2) fjodorsenuba (78), Basenanji (126)
Basenanji (2) HerrK (96), Waterhouse (255)
Impetigo (2) Octagonal (106), Hägerstrand (235)
fjodorsenuba (1) Konrad Konvalj (84)
LegoIvar (1) BiobunkerVII (214)

Tja, alltså det här duger ju inte. @BiobunkerVII och @Skarpskytten ert fynd på @RasmusL är ju intressant (Rasmuslägger en honungsfälla, men flyttar inte rösten?). Dessutom undrar jag om rösterna på fjodorsenuba och legoIvar ska ligga där?

Hörni, såklart att vi kan hitta massa skit på varandra, men låt oss inte tappa bort möjligheterna till tunga drev som ger information bara för att vi låser oss fast på nån skitdetalj? Dessa får väl i så fall tas upp framöver? @Waterhouse är din röst på mig verkligen seriös eller vill du bara brusa och visa att du är aktiv?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
För att testa det kan vi göra så här:
ALLA lägger sina röster på olika spelare i slutändan, dvs det är en tie mellan ALLA röster.
Den vi vill ha ut under diskussionen är den röst SOM LÄGGS FÖRST.
Då får vi ut den som vi vill ha ut ifall ingen av utslagsrösterna är med. Är någon av dem med ser vi det direkt. Då kan vi ta ställning till personen som har utslagsrösten, och eventuellt rösta ut hen för att se fraktionstillhörighet. Är det en ulv vet vi att ulvarna köpt många förmågor och ska inte outa vilka som är potentiella powerroller. Är det en bybo vet vi att ulvarna plockat poäng från utslagsröst och känner till mer om spelupplägget. Om någon snipear/inte följer plan är det direkt rödande och personen hängs rundan efter.

MEN!

Det här kräver koordinering! Det betyder att vi behöver omgående dra igenom vem vi vill se röstas ut i R1 och koordinera ett röstmönster som ALLA får följa.

Sounds?
 
Top