Varulv Mäster Bybo: Byrådet - Runda 3

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,552
Right, om Fjodor är grön och åker den här rundan får vi hoppas Basse lever så vi får nåt mer. Byn känns lika avslagen som en slatt Blågul i en öppnad burk söndag morgon när festen var på fredagen.
Jag kommer ta helg nu och tittar in nån gång under helgen
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Så, jag är antingen en galen siare (siar bybor som ulvar och tvärtom) eller en paranoid siare (siar alla som ulvar).

Och det betyder ju att min siarförmåga är ganska oanvändbar. Däremot grönar den mig, så vitt ni inte tycker att jag är mysko och tror att jag drar en vals.
Det betyder iallafall att din förmåga inte är naiv vilket är bra. Då hade den varit oanvändbar. Nu är det 50/50 att du är ¨galen vilket hade varit den bästa. Vi får dock anta att du blir target för ulvens nattmord så vi kommer förmodligen inte kunna gräva djupare där. Ifall du kan sia döda personer skulle du kunna kolla Khan och därmed veta vilken förmåga du sitter inne på och i processen kanske gröna mig.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Ifall du kan sia döda personer skulle du kunna kolla Khan och därmed veta vilken förmåga du sitter inne på och i processen kanske gröna mig.
Det lär ju bli en akademisk fråga iom att Basse kommer mördas om ulven inte missar nattmord igen. Och det lär inte hända eftersom endast Fjodor varit frånvarande denna runda och om han är ulv tar ju spelet slut.

Men det kan ju bli ett intressant prejudikat huruvida det går att sia döda eller inte.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Tja, SL har dessvärre meddelat att det inte går. Det var nog dumt att avslöja min siaridentitet...

Äsch!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Tja, SL har dessvärre meddelat att det inte går. Det var nog dumt att avslöja min siaridentitet...

Äsch!
Det fanns nog en överhängande risk att din siaroutning skulle ifrågasättas i r4 eller r5 så det är frågan om det inte var lika bra att outa nu i r3.

Men om det blir en r4 lär du ju inte få se den tyvärr… vilka har du som rödast och grönast förutom Fjodor?
 
Top