Varulv Mäster Bybo: Byrådet - Runda 3

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Natten kommer och nästan alla vänder sig mot RasmusL. Ni binder honom till händer och fötter medan han vrålar ut sin oskuld. Han vrider och sliter sig för att komma lös men inga klor fälls fram. Ni fortsätter ändå att hänga upp honom på galgberget och bara minuter senare hänger han och dinglar. Ni ser inga klor eller bestialiska tecken på honom medan hans kropp stelnar i snaran. Ni vänder er till varandra. Faran är inte över än...

RasmusL var bybo

Vi tackar @RasmusL för gott spel.

1671135666439.png

Deltagare:
@Basenanji
@BiobunkerVII
@fjodorsenuba
@Khan - Ulv
@Impetigo
@Octagonal
@RasmusL - Bybo
@Sidd
@Vimes - Nattmördad

Denna runda slutar på fredag den 16:e december kl 21:00.

Röstsammanställning för denna runda: https://werewolf.florin.nu/80382
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Tack för gott spel, @RasmusL !

INGET NATTMORD

Den enda förklaringen jag kan se är att ulven glömt att nattmörda, det finns väl inget regeltekniskt som hindrar nattmord.

Det blir rödande för de som varit frånvarande mycket i r2 och om jag minns rätt är det feamför allt @fjodorsenuba som man inte sett röken av på länge.

Röst: @fjodorsenuba
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Tackar @RasmusL för spel.
Det var ju skit att han spela lite nu sista halvtimmen för bara de sista posterna kändes som faktiskt genuina försök att bidra.
Dock väldigt små korta poster som mest ställde frågor men sånt här, att man försöker, är det som byn behöver.
På tok försent.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,553
allright tillbaka till ritbordet. Sorry Rasmus, tycker att de första inläggen från Rasmus är odugliga så man kanske borde förstått att ingen Ulv skulle göra så. Men lajv-gate osv, är det nån spelare som skulle dra ett sånt move så vore det nog Rasmus.

Efter att ha läst R1, och framförallt inlägget där Khan röstar på Fjodor (#107 eller 117) och inläggen framåt i den rundan tror jag Fjodor är grön. Varför skulle Khan gå över på sin ulvkompis så sent i rundan? Inaktivitetsdrevet mot rasmus hade nog gått att få fart i, och även om det vore ett ballsy move blir det än värre när Fjodor några inlägg senare röstar på Khan. Vilket ulvpar skulle göra det?

Frågan är då vem det är, någonting, kanske nojjaglajjorna får mig att tro att är nån som låg i Khandrevet och inte såg Vimes snajp komma.
Occam säger dock att det var nån som röstade på Fjodor så…

Röst: @Sidd
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Tack och förlåt @RasmusL !

Sedan har jag en grej att avslöja

jag är siare
Strålande att det inte var Vimes då.
Var väl därför du var lite väl chill och försiktig detta spel.
Du ville helt enkelt inte röjja dig med att dra på dig för mycket heat innan du fått användning av förmågan.
Bra spelat!
Förutsätter att du checkade av din siarförmåga först och hoppas att du siade mig denna gång👍

I vart fall borde vi nu ha 2 gröna.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Skriver mer i morgon, men ja, jag har legat avsiktligt lågt för att inte dra på mig för mycket heat.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
allright tillbaka till ritbordet. Sorry Rasmus, tycker att de första inläggen från Rasmus är odugliga så man kanske borde förstått att ingen Ulv skulle göra så. Men lajv-gate osv, är det nån spelare som skulle dra ett sånt move så vore det nog Rasmus.

Efter att ha läst R1, och framförallt inlägget där Khan röstar på Fjodor (#107 eller 117) och inläggen framåt i den rundan tror jag Fjodor är grön. Varför skulle Khan gå över på sin ulvkompis så sent i rundan? Inaktivitetsdrevet mot rasmus hade nog gått att få fart i, och även om det vore ett ballsy move blir det än värre när Fjodor några inlägg senare röstar på Khan. Vilket ulvpar skulle göra det?

Frågan är då vem det är, någonting, kanske nojjaglajjorna får mig att tro att är nån som låg i Khandrevet och inte såg Vimes snajp komma.
Occam säger dock att det var nån som röstade på Fjodor så…

Röst: @Sidd
Jag borde ju förstås rösta på dig @BiobunkerVII och jag (alla) behöver förstås kolla över dig igen.

Men tänk efter nu @BiobunkerVII

Att i R1 rösta på sin ulvkompis är inte så förvånande.
Dock att Khan skulle dra på sig så många röster vart ju snopet för ulvarna.
Khan ligger dock länge på annat håll (jag tror det var på mig?) så det gick ju ändå att hålla undan röster om inte för mycket kaos uppstod.
Vid deadline satt ulvarna och övervägde hur de skulle agera.
Visst det var tajt med rösterna 5-4 men ingen räknade med att en bybo skulle snajpa rösten och byta drev som Vimes gjorde, eller hur👍

Det kan alltså vara en av lirarna i Khan-drevet (förstås ej Vimes och Basse).

Jag tror inte de vågade byta drev på slutet och satt nöjda.
Är inte det mer Occams?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,553
Att i R1 rösta på sin ulvkompis är inte så förvånande.
Dock att Khan skulle dra på sig så många röster vart ju snopet för ulvarna.
Khan ligger dock länge på annat håll (jag tror det var på mig?) så det gick ju ändå att hålla undan röster om inte för mycket kaos uppstod.
Vid deadline satt ulvarna och övervägde hur de skulle agera.
Visst det var tajt med rösterna 5-4 men ingen räknade med att en bybo skulle snajpa rösten och byta drev som Vimes gjorde, eller hur👍

Det kan alltså vara en av lirarna i Khan-drevet (förstås ej Vimes och Basse).

Jag tror inte de vågade byta drev på slutet och satt nöjda.
Är inte det mer Occams?
Som jag skrev i mitt inlägg där jag röstar på dig så ju min magkänsla 🤓 att det är någon av Impetigo och Octagonal, eftersom Basse numer är grön. Tror att både du och jag har samma bild av vad dom troligen hände R1. Men alla ligger nu på Fjodor och fet tror jag är fel, gå tillbak till R1 och läs inläggen från och med att Khan hoppar på Fjodortåget, där har i alla fall jag svårt att se det som ett planerat ulvspel, framförallt inte eftersom det sker ett par timmar innan hängning.

Som jag ser det har jag två av er andra på den grönare sidan av mellanmjölksgrumlig och det är Basse och Fjodor.

Sidds spel, framförallt efter emojigate (som är sånt konstigt ulvspel att det i sig pekar mot bybo) tycker jag är minst rött av övriga.

Sen är det svårt. Impetigo tycker jag smyger under radarn, jag har ett flimmer som stör om hans röst på Khan, kan nån hjälpa mig att hitta inlägget där han röstar på Khan men formateringen spökar? Varför den här tidiga rösten på Fjodor i R3?

Octagonal lever på sitt ”case” mot Khan, är lite selektiv i vad han kommer ihåg från tidigare rundor.

(det finns ingen inbördes ordning i rödheten på Imp och Octa)

@Basenanji om inte dina sianden helt ändrar spelplanen så kan du väl kolla igenom alla mina (som @Sidd) meddelanden och se om du hittar nåt case.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Ok, vi kan ju avvakta lite med resultatet av mitt siande.

Sedan är det ju ganska knepigt nu. Det finns alltså en möjlighet att någon ulv låg i tåget mot Khan. Jag tycker ju att det här är helt emot logiken, men läget just nu innebär att vi måste vända på alla stenar.

Tillsvidare får gärna @fjodorsenuba bli lite mer synlig i spelet! Och Impetigo! Och Sidd!
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,553
Vore iskallt om Ulv-Basse tokchansar och fakeclaimar Siare i årets sista spel.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Vore iskallt om Ulv-Basse tokchansar och fakeclaimar Siare i årets sista spel.
Vore iskallt om Ulv-Basse tokchansar och fakeclaimar Siare i årets sista spel.
😂
Det lustiga för mig är ju att jag trodde du @BiobunkerVII var Siaren!

Det finns en massa tells i tråden som jag tolkar som ”tydliga” men kan vara det ena eller det andra om olika saker såsom spelmekanik osv.

Tex din post R1: #91 som jag har antecknad som BB smular Siare med formuleringen ”Biobonkers nojj-glajjor”.

Den var för mig bä=grönande då.
Nu är det mer att jag tvekar.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
[QUOTE ="BiobunkerVII, post: 1158568, member: 7044"]
Impetigo tycker jag smyger under radarn, jag har ett flimmer som stör om hans röst på Khan, kan nån hjälpa mig att hitta inlägget där han röstar på Khan men formateringen spökar?
[/QUOTE]

Jag tror redan jag redogjort för detta men för tyslighetens skull kommer det här igen:

I r1 hade jag tidigt Khan som rödast av de som var ”i spel”, dvs skrev inlägg. Jag la dock min röst på Sidd pga att denne skickade emojis på inlägg utan att skriva egna inlägg. Jag satte då Sidd överst på min rödlista (egentligen tyckte jag inte att Sidd var rödast, han hamnade överst på rödlistan pga att jag la min röst på honom).

Sidd började sedan skriva inlägg och då gjorde min röst ingen nytta där längre. Jag trodde att jag flyttade min röst bort från Sidd (till Khan då som nu låg i toppen på min rödlista) men gjorde uppenbarligen inte det (man har ju gått igenom mina inlägg i r1 utan att hitta nån sån röst så det ger knappast nåt att leta mer).

Därefter tyckte jag att Octo rödadea rejält av att han postade ett inlägg som han verkade ha skrivit flera utkast till. Octo blev då rödast på min rödlista, Khan låg tvåa. Jag trodde att jag röstade på Octo men antar att formatteringen på rösten blev fel alternativt så glömde jag rösta.

Senare börjar drev utkristelliseras mot (om jag minns rätt) Rasmus, Fjodor och Khan. Nån la upp en röstsammanställning där min röst inte verkade ingå och då skrev jag ett inlägg om att a) min röst verkar ha fallit bort b) jag har Octo som rödast efter utkastgate och c) jag lägger min röst på Khan (som är näst rödast på min lista) eftersom Octo inte är ett viabelt alternativ (pga att det inte finns nåt octodrev)

Sen skrev jag i r2 att jag ser hela frågan som hårklyverier, det jag menade var att jag inte förstår hur detta är relevant. Även OM jag bara hade Khan som näst rödast och inte ville lägga nån röst där tidigt i r1 (och jag bara ljuger om att jag trodde att jag lagt min röst på Khan efter att jag haft rösten på Sidd) - vad säger det om min rödhet? Vart leder resonemanget? Varför skulle jag ljuga om var jag ville ha min röst?

[QUOTE ="BiobunkerVII, post: 1158568, member: 7044"]
Varför den här tidiga rösten på Fjodor i R3?
[/QUOTE]

Jag förstår inte frågan. Jag skrev ju tydligt att det beror på att nattmordet verkar ha glömts bort och att Fjodor då blir huvudmisstänkt eftersom jag uppfattat honom som frånvarande i r2.


Eller är frågan varför jag lägger en röst tidigt? Jag lägger alltid min röst så tidigt som möjligt, jag ser ingen anledning att vänta utan tvärtom är det positivt om alla röster läggs så snart som möjligt.

Rasmus gör förresten också ett bra gräv på Fjodor i slutet av r2 och Fjodor svarar inte trots att han uppmanas till det. Det är både rödande för Fjodor och ytterligare tecken på att Fjodor inte är närvarande i spel (vilket som sagt är den troligaste anledningen till det uteblivna nattmordet)

Vad är det du frågar om egentligen?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Ett observandum är att vi nu är 6 spelare, sedan 4 i en eventuell r4 och 2 i en eventuell r5.

Om det nattmördats i natt hade siffrorna varit 5/3/1 i stället.

En listig ulv kan därmed ha sett detta och avstått från nattmord för att dels a) sprida förvirring (få till exempel Fjodor utröstad för lågflygeri enligr mitt resonemang i början av r3) och dels b) ha ytterligare en bybo i gänget att gömma sig bland. Det är ju lättare att undgå utröstning i en grupp av fyra än i en grupp av tre.
 
Top