verlandes.
rollspelskollektivet
Jag är rätt noga med att behålla mitt pokerfejs i det här stadiet. Och det är inte så svårt. Det är lika kul att spelarna har rätt som att de har fel. Men mest är det kul när de har ångest för att alla alternativ är dåliga och för att det är en knipa de själva har försatt sig i.Vill ni som spelare att SL lyssnar när ni planerar? Och om SL lyssnar, hur mycket får hen lägga sig i? Bara vara tillgänglig för frågor eller gärna hjälpa till och hinta så att ni tänker "rätt"?
Jag känner att jag är ganska känslig för att SL ska få någon slags inflytande i våran planering. Det är en av få moment där SL faktiskt inte behöver vara tillgänglig. Vi har samlat in den information vi tror att vi behöver och ska försöka lägga pusslet och skapa en plan. Om SL börjar "hjälpa" oss så försvinner en rätt stor del av agensen. Har vi in i norden fel så ska det straffa sig. (Sedan kan det väl finns grejer där SL bara har varit otydlig och det han hen iofs gärna få hjälpa till att förtydliga.)
Om SL med miner och ljud visar att vi är fel ut, så skulle jag bli ganska irriterad. Då är det bättre att SL lämnar rummet medan vi planerar.
Vill ni som spelare att SL lyssnar när ni planerar? Och om SL lyssnar, hur mycket får hen lägga sig i? Bara vara tillgänglig för frågor eller gärna hjälpa till och hinta så att ni tänker "rätt"?
Jag får helt enkelt skylla min misstolkning på alltför mycket småbarnsstress!Det är inte lätt med ironi online. Jag har ingen aning i fall det skulle gälla dig med Zeedox. Men jag har flera online-kompisar med over-literalness-problem som jag har varit tvungen att be att sätta en PostIt-lapp på kanten av sin bildskärm:
"Det mesta som Martin skriver är trams, och hans försök till humor bygger ofta på att han låtsas missförstå något."