PROMOTION Lund: Den förbjudna kunskapens stad till Call of Cthulhu Sverige nu på Kickstarter!

Ganska nyligen fick vi som har backat länk till filerna. Har själv på sistone haft fullt upp med helt andra saker, så jag har inte hunnit kika på böckerna ännu. Vad tycker ni som har gjort det?

Fick en uppdatering idag om denna för mig smått bortglömda kickstarter.

Tydligen är Skuggor över Skåne fortsatt försenad. Verkar inte riktigt finnas någon information om hur långt fram det rör sig om, men verkar vara en del problem i utvecklingen som är svårlösta. Jag gissar att den kanske kommer nästa år med lite tur.

Jag tolkade inte alls den uppdateringen så svårmodig. En stor del till förseningen är att nytryckningar av gamla böcker tagit tid.

Jag tolkade inte alls den uppdateringen så svårmodig. En stor del till förseningen är att nytryckningar av gamla böcker tagit tid.
Saxat från uppdateringen:
"Jag är mycket tacksam för det stora tålamod alla har visat. Det är utmaningar kvar med boken jag inte har löst än, men jag jobbar på det."

Utifrån att det är en bok som först planerades tryckas under tidig höst 2023, så låter det ju ändå om att det är rätt motigt.

Jag tror definitivt boken kommer bli av och hålla samma rekorderliga kvalitet som Eloso brukar leverera (sen så är jag lite undrande om hur rimlig den ursprungliga projektplanen var, men det är en annan fråga)

Skriver en uppdatering för att meddela att det är ett tag kvar innan vi kommer kunna leverera Skuggor över Skåne. Att trycka om Utredarens och Väktarens handbok tog mer arbete och längre tid än jag trodde, men böckerna är nu i alla fall på väg till vårt lager.
Du missade den mer relevanta paragrafen. Jag fetmarkerade för tydlighet.

Det som du citerade känns inte heller särskilt motigt. Rollspelsförlag drivs på hobbybasis och är inte ett heltidsjobb (iaf i Elosos fall). Det uppstår alltid komplikationer och lämnar en med mindre tid att lägga på det. Att då få prioritera tiden på något annat gör att det inte finns tid för att fixa detaljerna. Så ja, det tar en del extratid att lösa det, men jag tolkar inte det som att det är "motigt" eller kris. Det kommer. För att vara en Kickstarter är det inte så lång tid det släpar efter.

Du missade den mer relevanta paragrafen. Jag fetmarkerade för tydlighet.

Det som du citerade känns inte heller särskilt motigt. Rollspelsförlag drivs på hobbybasis och är inte ett heltidsjobb (iaf i Elosos fall). Det uppstår alltid komplikationer och lämnar en med mindre tid att lägga på det. Att då få prioritera tiden på något annat gör att det inte finns tid för att fixa detaljerna. Så ja, det tar en del extratid att lösa det, men jag tolkar inte det som att det är "motigt" eller kris. Det kommer. För att vara en Kickstarter är det inte så lång tid det släpar efter.
Jag köper att det är andra saker som kommit emellan. Jag tror det är många här som förstår utmaningarna med att vara en småskalig utgivare. Inget konstigt med det.

Jag har inga problem med att saker tar tid. Pumpade in ett ohemult antal tusen kronor i Arcdream publishings Delta Green kickstarter för ett par år sedan och förväntar mig inte att alla grejer där är klara detta decennium. Men där var man också tydliga med att detta kommer ta den tiden det tar och att man ska räkna år, snarare än månader.

Det jag tycker är lite konstigt att man satte en förväntad leveranstid på 3 månader och nu har det gått närmare 30 månader. Eloso är ett proffsigt förlag även om det bedrivs på hobbybasis. De har släppt jättefina produkter och har bra rykte i branschen. Så jag (och jag gissar även andra med mig) utgick från att böckerna i princip var klara att skicka till tryckning när de satte en sån snäv deadline. Det gör att jag utgår från att saker antagligen inte gått som man tänkt gällande projektet, framförallt om det fortfarande har olösta problem att tampas med, det här är ju inte deras första rodeo.

Back