Nekromanti Lulu

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
SAGA finns även på Lulu, vilket kan vara bra nu när endast en handfull offsettryckta böcker finns kvar i butik. Sen är det slutsålt.
 

Kultkult

Veteran
Joined
2 Jun 2005
Messages
157
Location
Malmö
Kul! Tack. Jag trodde det var mycket mer. Hur går försäljningen för saker på svenska? Hittar folk till Lulu?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
För min (Höstdimmas) del går försäljningen rätt trögt. Jag tror det är en kombination av att få vet vad spelet handlar om och att Euron är så dyr nu att det inte inbjuder till impulsköp från Lulu.

Två faktorer talar dock för ökad försäljning för min del:

Lulu har äntligen gjort så man kan söka på "Höstdimma" och hitta mitt spel, det är nytt, det funkade inte så när jag lade upp det.

Fenix har med en recension i nästa nummer. Jag vet inte hur den utföll, men oavsett om det blev ris eller ros så får ju fler höra talas om spelet, några av dem kanske till och med tar steget och går till Lulu.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Berättelser från Staden

Hoppsan.

Jag hade just tänkt lägga upp en länk och skriva en kort pres. Så går det om man prokrastinerar...

Berättelser från Staden är samberättarspel. Det finns ingen spelledare och allt improviseras. Regelsystemet bygger på relationer mellan platser, föremål och personer. Miljön är en oändlig pseudoartonhundratalsstad. Nyckelorden är saga, absurditet (från det hemska till det humoristiska), mystik, och drama.

Jag har sålt 33 ex.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,472
Location
Helsingborg
Re: Berättelser från Staden

Wilper said:
För min (Höstdimmas) del går försäljningen rätt trögt. Jag tror det är en kombination av att få vet vad spelet handlar om och att Euron är så dyr nu att det inte inbjuder till impulsköp från Lulu.
Har du funderat på att byta valuta till pund? Det kostar då mindre i tryckkostnad OCH är dessutom billigare än euron i nuläget.

/Han som satt och experimenterade och upptäckte att Matiné skulle kosta €9 bara i tryckkostader medan den endast kostar £2,98
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Kultkult said:
Hittar folk till Lulu?
Nej.

Å andra sidan gör vi inte särskilt mycket reklam heller.

(Tack, wilper, för länkningen. Mycket mer finns inte riktigt att säga om våra spel.)
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Re: Berättelser från Staden

Har du funderat på att byta valuta till pund? Det kostar då mindre i tryckkostnad OCH är dessutom billigare än euron i nuläget.

/Han som satt och experimenterade och upptäckte att Matiné skulle kosta €9 bara i tryckkostader medan den endast kostar £2,98
Halva priset!!!!!!!

Helt galet. SMILE
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,901
Location
The Culture
Hur går försäljningen för saker på svenska? Hittar folk till Lulu?
Några gör det, men kanske inte så jättemånga. Jag har sålt ungefär 40 exemplar av Supergänget via lulu (och betydligt fler på spelkonvent). Den av mina produkter som säljer bäst på lulu är pdf-versionen av The Supercrew. Amerikaner är inte lika avvisande mot tanken att betala för en pdf som det har visat sig att svenskar är.

/tobias
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
...det beror på att det i USA finns ett större utbud printshops som kan skriva ut och ringbinda en regelbok för typ en hundring.

I Sverige kostar ju sånt MER än att köpa en inbunden bok i fyrfärg importerad från staterna.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,901
Location
The Culture
I Sverige kostar ju sånt MER än att köpa en inbunden bok i fyrfärg importerad från staterna.
Jo tack, jag märkte det när jag hörde mig för vad det skulle kosta att trycka upp ett exemplar av Supergänget på Arkitektkopia. Det var en bra bit över 100 kr per exemplar, och då var det ändå i A5-storlek.

/tobias
 
Top