Nekromanti Lulu

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,527
Location
Helsingborg
Dimfrost said:
Blir inte frakten mycket dyrare då?
Jag vet inte. Fråga mig om några veckor. :gremsmile:

Annars skulle jag vilja att svenska Lulu-spelmakare går ihop och gör reklam för varandras produkter. Helst skulle jag vilja ha en jättestor sammanslutning, där hela grupper kan ingå. Det vore ballt att säga att "Vi tillhör Sammanslutningen där bland annat Kaleidoskop, Rävspel, Saga games och Urverk speldesign ingår". Det behöver inte vara någonting organiserat men åtminstone någonting som ger samhörighet.

/Han som skulle kunna tänka sig att gå ihop med flera andra och betala annonser i exempelvis Fenix som gör reklam för en samlingsplats av Lulu-spel
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,922
Location
The Culture
Reklam

Annars skulle jag vilja att svenska Lulu-spelmakare går ihop och gör reklam för varandras produkter. Helst skulle jag vilja ha en jättestor sammanslutning, där hela grupper kan ingå. Det vore ballt att säga att "Vi tillhör Sammanslutningen där bland annat Kaleidoskop, Rävspel, Saga games och Urverk speldesign ingår". Det behöver inte vara någonting organiserat men åtminstone någonting som ger samhörighet.
Det skulle kunna vara en idé. Just nu är reklamen begränsad till de sista sidorna i andras spel. Jag vet inte hur effektivt det är, men förhoppningsvis är det i alla fall någon som upptäckt ett spel på det sättet.

/tobias
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,527
Location
Helsingborg
Kultkult said:
Kan ni som har egna rollspel på lulu.com svara här tillsammans med en kort pres?
Om du endast har spelat 1-2 spel
eller
Om du har tröttnat på det ordinarie systemet...
eller
Om du är en person som läser igenom rollspel och söker efter nytänkande...

...då är Matiné något för dig.

Spelet inriktar sig på swashbucklingscenarion där du är hjälten och där systemet uppmuntrar dig till att beskriva dina handlingar på ett kreativt sätt. I den 112 sidor långa boken finns också tips och råd från mig som spelledare så att du inte går i samma fällor som jag gjorde under de två år som jag speltestade systemet.

Systemet är fart. Systemet är fläkt. Systemet är en fräsch bris till rollspelsvärlden med snillrika lösningar på sådant som annars kan vålla problem i ett rollspelssystem. Sedan blir det också actionfyllda strider som inte behöver ta en evighet att ta sig igenom.

Matiné

---

Som en sidonot: på min Lulu-sida har jag länkat till de andra svenska rollspelen som finns på Lulu.

/Han som sparade den här tråden tills han kunde släppa Matiné
 
Top