WRNU Love reaction

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Byt gärna ut smileyn med hjärtan i ögonen reaktionen mot ett vanligt hjärta. Det skulle matcha mer hur jag känner när jag trycker på love på ett inlägg.
Just nu ger : love : detta :love:
Medan : heart : ger :heart:
Så att byta ut like-ikonen till det andra, eller utöka, skall inte vara något större problem. Men dock en fråga till @Magnus Seter och @Dante
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Kan vi inte ta bort alla "like"-knappar istället? Vad är poängen med dem? Har aldrig fattat vad de tjänar för syfte. Känns mest som någon sociala medier-funktion för att "bygga involvering" eller nå't.
Jag tycker om dem. De erbjuder ett snabbt, lätt sätt att visa vad man tycker, visa uppskattning t.ex, utan att behöva skapa ett helt inlägg bara för att skriva "jag håller med".
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Kan vi inte ta bort alla "like"-knappar istället? Vad är poängen med dem? Har aldrig fattat vad de tjänar för syfte. Känns mest som någon sociala medier-funktion för att "bygga involvering" eller nå't.
Jag får awesome pokaler för att folk gillar mina grejer! De sväller mitt redan enorma ego! Det är poängen! Jag är redan på Can't get enough of your stuff!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Reaktionsknappar är rätt offputting på ett diskussionsforum, jag är rätt säker på att folk blir dummare av att använda dem. Men jag gissar att de är här för att stanna.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,618
Location
Göteborg
Om det finns någon annan som ogillar gillar så insåg jag att man kan stänga av notifikationer om när ens inlägg blir gillade, och man kan använda en reklamblockerare för att blockera både gilla-knappen och den lilla rutan som visar vilka som gillat posten. (y)
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Jag har visat min åsikt i frågan med likes... nä men jag är på team reaktioner. Hellre såna än "Medhåll [NT]".

Sen är det ju bra att ha i Titelutmaningar när man ska rösta. Och kul att likebomba inlägg från 10-talet också.

Kul också att jämföra med RPGnet som också kör nån version av Xenforo men har den lilla skillnaden att de inte har reaktioner.
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
De erbjuder ett snabbt, lätt sätt att visa vad man tycker, visa uppskattning t.ex, utan att behöva skapa ett helt inlägg bara för att skriva "jag håller med".
Speciellt viktigt när jag har varit i ett bråk och så har vi till sist kommit överrens och förstått varandra och så tycker jag det är ok att den andra får sista ordet, det finns inga rättelser eller nåt jag behöver komma med, då är det bra att kunna slänga dit en tumme eller nåt. Det skrivna språkets motsvarighet till en nick eller ett leende.

Ofta när jag tänker på om ett smileysystem är bra eller dåligt så tänker jag på "hur gjorde dom förr egentligen? böcker från 1800-talet har ju inga smileys, hur gjorde dom?" och ja jo dom hade en författare eller en redaktör och skrevs förhoppningsvis med lite eftertanke. Dom var monologer, inte dialoger. Brev har hela tiden haft hjärtan och xoxo och glada munnar osv eller iaf sen 1600-talet. Och textsmileys började redan 1982. När människor kommunicerar vill dom, eller iaf jag, visa känslor.
 
Top