WRNU Love reaction

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,618
Location
Göteborg
Brev har hela tiden haft hjärtan och xoxo och glada munnar osv eller iaf sen 1600-talet. Och textsmileys började redan 1982. När människor kommunicerar vill dom, eller iaf jag, visa känslor.
Ja, verkligen. Jag hade en trotsperiod i tonåren när jag vägrade använda smajlyr, men de är toppen för att minska avståndet mellan tal- och skriftspråk. (y)
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Ja samma här, jag och några andra drev hemsidan smileybreach.org (sedan länge död länk tack och lov) som katalogiserade våra egna slipups och brott mot förbjudet att använda smileys.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Speciellt viktigt när jag har varit i ett bråk och så har vi till sist kommit överrens och förstått varandra och så tycker jag det är ok att den andra får sista ordet, det finns inga rättelser eller nåt jag behöver komma med, då är det bra att kunna slänga dit en tumme eller nåt.
Det där med "sista ordet" har jag kommit på är en viktig grej för mig, när det gäller reaktioner alltså. För jag är definitivt en sån som har svårt att låta meningsmotståndare få sista ordet, även när jag sedan länge insett att "diskussionen" blivit poänglös. Men på senaste tiden har jag kunnat träna mig till att betrakta en reaktion som ett fullvärdigt alternativ till att få sista ordet. Jag använder det mest mot folk jag verkligen inte delar värderingar med och som är helt oemottagliga för egentliga argument; då går jag in och lägger "haha"-reacts på deras dummaste argument och känner sedan att jag kan släppa diskussionen.

Det har gjort underverk för min närvaro på nätet och min ork överhuvudtaget. Har mycket lättare att inte fastna i sån skit nu.
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
För min del är det också för att få den andra att kunna känna sig nöjd med att ha fått sista ordet. Om jag svarar ett "ja precis och jag håller extra mycket med dig om punkterna A, C, D, F och G" så kommer dom ändå gå in och harva om B och E. Men med en reaction så är alla nöjda♥
Dom har fått sitt mic drop och det unnar jag dom♥♥

Om jag inte håller med är det däremot svårt att vara tyst men ibland måste man…
 
Top