Nekromanti Lotr extended version

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: part II OT

Menar du då på nån hemsida eller på direct connect eller nått? Själv har man mac (där man har bredband, mor har pc, men modem )... och vad jag känner till finns det inget bra filesharing program till mac... Det finns limewire, men där kunde jag inte ens hitta en hel, fungerande, version fler månader efter filmen släppts (första LoTR alltså...)... så finns det en hemsida som du hittar den på (om nu den verionen är kompatibel med quicktime) får du gärna förmedla den till mig... tackar...
Om du inte har jättebråttom så är eDonkey (och numera Overnet) bra. Annars finns det bara ett sätt och det är att ha kontakter så att man har tillgång till de stora distributions-FTPerna. Där kan man normalt sett hitta avsnitt av TV-serier inom tre timmar efter att de sänts...

Jonas, gillar mac i övrigt, men det tillverkas alldeles för lite spel och fina program till den...
Vad väntar du dig. Gör en dator för folk som inte är datorintresserade och det kommer inte att finnas utvecklare för den.
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Re: part II

Jag tror inte att de kommer att vara markant sämre men jag tror inte heller att de kommer att vara bättre. Jag hade ettan tre och en halv vecka innan premiären som en fyraskivors VCD rippad direkt från processen där man framställde filmoriginalen som gick ut till biograferna tre och en halv vecka senare.
Är det någon vits med det då? Enligt mig är det bara de som tycker om att skryta med att de sett filmer innan de kommit ut som laddar ner filmer innan de kommer till biograferna (i varje fall om det är filmer man vill se på bio).

Själv tänker jag helt klart vänta på biobesöket den 18:e december.

/Black Dwarf, som inte nämner nåt om det modem han har hemma som inte tillåter nedladdning av filmer.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Onödig kunskap [ot]

Den bästa versionen av Lotr som rippades innan den hade premiär, var det någon som tog från ett flygbolag som hade köpt rättigheten att visa filmen på planen...
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: part II

måste varit några snikna jävlar som satt på den då. jag och bekanta brukar komma över filmer och spel absolut senast ett dygn efter att de kommit ut på nätet. Och vi varken såg eller hörde nått om den...

chrull
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: part II

Är det någon vits med det då? Enligt mig är det bara de som tycker om att skryta med att de sett filmer innan de kommit ut som laddar ner filmer innan de kommer till biograferna (i varje fall om det är filmer man vill se på bio).
Inte i mitt fall. Jag ville inte vänta, plus att jag har en bekant som kom över den och vänligt nog laddade upp den till mig utan att jag ens behövde fråga.

Black Dwarf, som inte nämner nåt om det modem han har hemma som inte tillåter nedladdning av filmer.
Gör han visst! Synd att det inte finns en smiley som pekar finger och låter "Nananananana!".
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: part II

måste varit några snikna jävlar som satt på den då.
Jajamensan, det är vi!!!

Skämt åsido, jag tror aldrig att den versionen spreds så långt på grund av dess tveksamma tillblivelse.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: part II OT

Vad väntar du dig. Gör en dator för folk som inte är datorintresserade och det kommer inte att finnas utvecklare för den.
Du kan ha rätt... Men jag tycker ändå att spel och sånt borde kunna göras till mac, det är ju stora bolag som gör dem, inte datorintresserade... Det är Steve Jobs fel iofs... Han fick ju massor med erbjudanden om spelkontrakt typ, men han ville inte göra en spelmaskin utan en arbetsdator, stort jävla misstag om du frågar mig...

/Jonas
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: part II OT

Men jag tycker ändå att spel och sånt borde kunna göras till mac, det är ju stora bolag som gör dem, inte datorintresserade...
Det är inte bolagen som gör spelen, det är deras personal. De som är datorintresserade väljer inte jobb där de fastnar framför en Mac (i genomsnitt).
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: part II OT

Det tycker jag verkar konstigt (men det måste finnas nån anledning att spel inte kommer till mac, steve jobs, vill ju inte det iofs...). Men jag har för mig att jag läste nånstans (man ska inte lite på allt man läser och mitt minne kan svika) att många spel görs på mac, men kodas bara till pc. Du som jobbar med sånt vet säkert bättre... Men är det verkligen svårt att göra så ett spel funkar både på PC och mac? Blizzard gör ju redan så med sina spel och jag tycker fler borde följa efter... Det kanske blir en del extra kostnader, men det finns massor med människor med mac som skulle köpa dessa spel...

Jag är egentligen ongen stor gamer, jag skulle bli mycket gladare för ett DC för mac och ett IRC för mac, men några sportspel och t ex metal gear solid 2 och dead or alive 2 skulle jag gärna se till mac... och SoF 2 förståss...

/Jonas
 

trollet

Warrior
Joined
5 Dec 2000
Messages
320
Location
jönköping
Re: part II

jag hade inga större problem att komma över den heller inte för att man ville se den innan utan det va mest för att man ville ha den
trollet back from the dead (över ett år sen man skrev)
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Re: part II OT

IRC _lär_ ju finnas till mac på något vis. Annars är det ju helt jävla jättesämst.
Och dessutom tror jag inte att datorspelföretagen skulle tjäna tillräckligt för att det skulle vara värt det på att göra spelen till mac också, faktiskt. Det är ändå en otroligt övervägande majoritet av alla mac-användare som bara är intresserade av att använda datorn i arbetet.
 
Top