Nekromanti Lotr extended version

telcontar

Warrior
Joined
10 Mar 2002
Messages
227
Location
Rivendell
När den första dvd-versionen släpptes rusade man till datorn och beställde ett ex. Nu kommer en utökad version, och det är inte utan att det kliar i fingrarna igen...

Nu är förstås frågan: innehåller den nya versionen verkligen så mycket NYTT (förutom den tillagda halvtimman i filmen) att det motiverar ett köp?

Kommer ni som har den tidigare versionen att köpa även den nya utökade?
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,907
Location
The Culture
Jag tror att den undersökningen gällde trailern för Sagan om de två tornen. Det var i alla fall så jag tolkade det när jag svarade.

/tobias
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Happhapp, mitt fel då. De ger ändå ut en massa onödigt skit som de kunde ha slääpt på den första dvd:n. Det är svårt att hålla reda på allt. :gremblush:

/Black Dwarf, som inte äger nån dvd-spelare.
 

Ghorgareth

Warrior
Joined
9 Jan 2002
Messages
223
Location
Småland
Tack och lov visste jag att det skulle komma en "ny" version efter den första, och lät således bli att köpa den första eftersom extended version förmodligen innehåller mer.
 

Ghorgareth

Warrior
Joined
9 Jan 2002
Messages
223
Location
Småland
Re: klokt [(kl)ant]

Jag hörde rykten tack och lov. Filmföretag tackar inte nej till lite pengar eller hur. Och är det så att de kan kräma ur lite extra, se undersökningen, ur folk så flinar de bara mer. Dum som man i regel är så bockar man och betalar utan att tänka efter.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Kommer ni som har den tidigare versionen att köpa även den nya utökade?
Jag är smartare än så! Jag kommer inte att köpa någonting förrän alla filmerna kommer i ett boxat set.

Dock kanske jag tankar hem den nya versionen och ser den innan jag ser andra delen (När släpps den egentligen? Snart dags att tro att man kan tanka hem den utan att få en omdöpt porrfilm i stället?).
 

telcontar

Warrior
Joined
10 Mar 2002
Messages
227
Location
Rivendell
Re: klokt [(kl)ant]

jomenvisst, sönna ä'lä!

Fast å andra sidan finns det säkert ganska många som vill köpa ALLT som kommer också...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Tack och lov visste jag att det skulle komma en "ny" version efter den första, och lät således bli att köpa den första eftersom extended version förmodligen innehåller mer."

Själv skaffade jag den första versionen och har förhandsbokat den andra. Motiveringen är att måhända den andra innehåller mer, men den första var den som visades på bio. Den andra visades inte på bio. Därmed så vill jag ha den också. Ännu ett litet skäl är att den första versionen är en skiva film och två skivor extrajox. Inget skivbyte behövs således. Den andra versionen är två skivor film och två skivor extrajox, vilket innebär skivbyte.

Och eftersom jag har råd och inte är allt för snål så var valet givet.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Ännu ett litet skäl är att den första versionen är en skiva film och två skivor extrajox. Inget skivbyte behövs således. Den andra versionen är två skivor film och två skivor extrajox, vilket innebär skivbyte.


Jo, det där skivbytet avskräcker! Den kanske inte är alltför jobbigt att gå fram till DVD:n och byta film, men det stör ju rytmen! Jag blev vldigt besviken när jag läste om det i codex... Men jag funderar att skaffa den ändå, första versionen kommer man, precis som troberg sa, att gå och köpa i boxen med alla tre filmerna...

Har man råd är det ju lugnt, men om man, som jag, är en fattig student är det ju annorlunda... 479, var det det andra versionen skulle kosta? huga! Det får nog bli julklapp... Men då tänkte jag ju önska mig Peter jackson boxen (den med hans tidigare filmer, bad taste, braindead, forgotten silver och meet the feebles!)... Man får väl önska sig båda... :gremwink:

/Jonas, längtar redan till jul...
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: part II OT

OK, borde snart gå att hitta på internet då.

Menar du då på nån hemsida eller på direct connect eller nått? Själv har man mac (där man har bredband, mor har pc, men modem :gremfrown: )... och vad jag känner till finns det inget bra filesharing program till mac... Det finns limewire, men där kunde jag inte ens hitta en hel, fungerande, version fler månader efter filmen släppts (första LoTR alltså...)... så finns det en hemsida som du hittar den på (om nu den verionen är kompatibel med quicktime) får du gärna förmedla den till mig... tackar...

/Jonas, gillar mac i övrigt, men det tillverkas alldeles för lite spel och fina program till den...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Och eftersom jag har råd och inte är allt för snål så var valet givet.

Och sen kanske det bor en liten fanboy/otaku/manisk samlar i dig också? ^_-


Storuggla, som ogenerat samlar på allt mellan himmel och jord
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: part II

OK, borde snart gå att hitta på internet då.
tja. den 18/19 december bör den finnas.
varför skulle de vara sämre på säkerheten för film 2 än de var för film 1? alla verkar tro det men jag förstår inte varför...

chrull
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: part II

tja. den 18/19 december bör den finnas.
varför skulle de vara sämre på säkerheten för film 2 än de var för film 1? alla verkar tro det men jag förstår inte varför...
Jag tror inte att de kommer att vara markant sämre men jag tror inte heller att de kommer att vara bättre. Jag hade ettan tre och en halv vecka innan premiären som en fyraskivors VCD rippad direkt från processen där man framställde filmoriginalen som gick ut till biograferna tre och en halv vecka senare.
 
Top