Nekromanti Logotyper - BW leker i inkscape

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Sätt inte saker ovanpå varandra. Det är att be om skrivartrubbel.

Men annars gillar jag tanken. Tärningen behöver snyggast till, men jag har full förståelse för att det är knepigt att göra.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
DeBracy said:
solvebring said:
Fast av någon anledningen så sitter jag och tror att du är Krille och att loggan tillhör något av hans spel. ... :gremconfused:

But WHY?! Teckensnittet? :gremcrazy:
Tycker det påminner en hel del om färgskalan på omslaget till Andra imperiet.
Yeah, kanske, faktiskt. Det kan ligga något i det.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
För avatarer och minibanners kan man sedan kanske göra en »F WRNU», »F.WRNU» eller dylikt?

/solvebring som liksom bara fick en tanke ...
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
solvebring said:
För avatarer och minibanners kan man sedan kanske göra en »F WRNU», »F.WRNU» eller dylikt?

/solvebring som liksom bara fick en tanke ...
Det låter ju inte helt dumt... ska försöka fixa några såna förslag också.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Möller said:
Sätt inte saker ovanpå varandra. Det är att be om skrivartrubbel.

Men annars gillar jag tanken. Tärningen behöver snyggast till, men jag har full förståelse för att det är knepigt att göra.
Skam den som ger sig!

Om jag lät tärningen ligga bakom texten så syntes det inte så bra vad det stod. Förhoppningsvis är lite flammor bakom adressen okej, både ur syn-synpunkt och skrivar-synpunkt :gremsmile:

Feedback från alla? Den där tärningen var DRYG att göra, så jag förväntar mig kakpoäng :gremwink:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Björn Wärmedal said:
Möller said:
Sätt inte saker ovanpå varandra. Det är att be om skrivartrubbel.

Men annars gillar jag tanken. Tärningen behöver snyggast till, men jag har full förståelse för att det är knepigt att göra.
Skam den som ger sig!

Om jag lät tärningen ligga bakom texten så syntes det inte så bra vad det stod. Förhoppningsvis är lite flammor bakom adressen okej, både ur syn-synpunkt och skrivar-synpunkt :gremsmile:

Feedback från alla? Den där tärningen var DRYG att göra, så jag förväntar mig kakpoäng :gremwink:
Snyggt! Vajert som fan, imho. Gillar upplägget och ja, jag gillar verkligen den där tärningen. Fast tja, svårt att få annat än beröm från oss lekmän.
... Jag frågar mig dock om avståndet mellan »Föreningen» och »WRNU» är aningen för tajt, eller om månne avståndet mellan bokstäverna i vardera ord är för stort – det vill säga att avståndet mellan bokstäver och ord känns tämligen lika så att ordbilden kanske riskerar att kännas lite uppbruten? Å andra sidan tycks avståndet mellan olika bokstäver variera rätt friskt, och i »Föreningen» tycks det mig finnas en del luft medan »WRNU» ser mer hoptryckt ut?
... Med andra ord något jag hoppas att Dante eller dylik yrkesman kan svara på, för själv har jag ingen talan utöver att grubbla lite högljutt. Därmed anser jag ingenting som är att ta fasta på. Notera det. :gremsmile:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,575
Location
Rissne
Björn Wärmedal said:
Möller said:
Sätt inte saker ovanpå varandra. Det är att be om skrivartrubbel.

Men annars gillar jag tanken. Tärningen behöver snyggast till, men jag har full förståelse för att det är knepigt att göra.
Skam den som ger sig!

Om jag lät tärningen ligga bakom texten så syntes det inte så bra vad det stod. Förhoppningsvis är lite flammor bakom adressen okej, både ur syn-synpunkt och skrivar-synpunkt :gremsmile:

Feedback från alla? Den där tärningen var DRYG att göra, så jag förväntar mig kakpoäng :gremwink:
Jag funderar på om det inte vore snyggare om tärningen låg till höger om texten istället för under. Nu känns loggan lite ihophafsad; gillar inte asymmetrin.

Jag skulle också gärna se en svartvit version; borde inte vara så svårt att fixa. Kopiera tärningen ändra sidornas färger så att de mörka är helsvarta och de ljusa helvita med svart kant. Sedan alla tentaklerna helsvarta, eller möjligen två svarta och två vita med svart kant.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå


Den svartvita blev helt mongo när jag försökte spara den som png (den fick tillbaka alla färger), men jag kunde exportera den som bitmap (också i png-format). När jag gjorde det så blev bakgrunden transparent, däremot. Jaja.

Jag gillar de här bättre, men de är ganska stora. Kan man kombinera det här med våra evenemang som jag gjorde i första posten? Ska man köra utan tärningen då?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,575
Location
Rissne
Björn Wärmedal said:
Den svartvita blev helt mongo när jag försökte spara den som png (den fick tillbaka alla färger), men jag kunde exportera den som bitmap (också i png-format). När jag gjorde det så blev bakgrunden transparent, däremot. Jaja.
Gråskala är bra, men jag hade nog hellre sett en helt svartvit (alltså, BARA svart och vitt; binär färgskala). Men visst, accepterar att det kanske blir skumt. Men det brukar funka bättre som logga för trycksaker och så då. Och om man ska dra saker genom klassisk kopiator...

Björn Wärmedal said:
Jag gillar de här bättre, men de är ganska stora. Kan man kombinera det här med våra evenemang som jag gjorde i första posten? Ska man köra utan tärningen då?
Eller kanske byta ut URL:en?

EDIT: Jag gillar iofs det där avgränsande strecket. Kanske kunde man ha strecket där även med när tärningen är till höger? Isåfall funkar det nog bra att göra som du gjorde i de första, som du säger.

Jag är inte riktigt överens med typsnittet du skrivit URL:en med för övrigt, det känns lite för vanilj. Inbillar jag mig, eller är det ganska likt standardtypsnittet i Illustrator (Myriad Pro)?

Men det där låter jag duktigare ögon avgöra.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
Sjukt snyggt! Tärningen är briljant så du får både ett kakpoäng och en hamsterpoäng för den!

Jag tror att det är lite trixande kvar med själva positioneringen, men nu har du helt klart riktigt snygga komponenter att jobba med!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,865
Location
Stockholm
Medhåll.

Tärningen är mycket ikosaedrisk.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Rymdhamster said:
Sjukt snyggt! Tärningen är briljant så du får både ett kakpoäng och en hamsterpoäng för den!

Jag tror att det är lite trixande kvar med själva positioneringen, men nu har du helt klart riktigt snygga komponenter att jobba med!
Gubbster T. Pokémon said:
Medhåll.

Tärningen är mycket ikosaedrisk.
:heart:

Jag ska pyssla lite mer när jag får tid. Lite funderingar:
- kranks idé om att ha en vertikal linje mellan texten och tärningen, vad tror folk om den? Själv är jag obestämd.
- Jag ska prova att flytta tärningen lite längre åt höger och kanske minska den lite i storlek. Några tankar om det innan ni ser det?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag tycker att det börjar likna något nu.

Men jag tycker att de där sakerna som kommer ut från tärningen ser ut som tentakler.
Jag skulle vilja att de så mer ut som eldsflammor.

Ang. vertikalt streck: gör en version med streck och en utan så får vi se hur det ser ut. :gremsmile:
(men jag tror att jag också tycker om det vertikala strecket)
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
anth said:
Men jag tycker att de där sakerna som kommer ut från tärningen ser ut som tentakler.
Det tycker min fru också :gremsmile: man kanske kan se det som en subtil hyllning till Cthulhu? :gremwink:

Jag vet inte riktigt hur jag kan få dem mer flamm-lika. Någon som har tips?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Björn Wärmedal said:
anth said:
Men jag tycker att de där sakerna som kommer ut från tärningen ser ut som tentakler.
Det tycker min fru också :gremsmile: man kanske kan se det som en subtil hyllning till Cthulhu? :gremwink:

Jag vet inte riktigt hur jag kan få dem mer flamm-lika. Någon som har tips?
Jag tycker att det är läckert att de kan tolkas som båda flammor och tentakler. Förövrigt tror jag att det är mycket fråga om variant där, eftersom jag när det var tal om gul färg direkt tänkte på eld.

Sedan så tror jag inte att du gör gott i att köra »traditionella» flames, då sådana ihop med tärningar känns mer rockabilly än spelnörderi. Kort sagt gillar jag de där flammorna som kan tolkas på flera sätt och som gör sig riktigt bra ihop med tärningen.

Fast du kan ju testa att variera storleken mer och se till att det är som längst på mitten, alternativt lägga in små "stänk" över de kortare flammorna. Sedan kan man ju variera kulören och göra flera som går mellan eldgult till orange och så.

P. S. Fast man kan ju testa med en något mer avskalad flamma om man nu vill testa varianter? D. S.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Jag ska försöka komma tillbaka till det här snart... Det börjar bli dags att slutföra på något sätt.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Here we go:



Det där var pyssligt och tog tid :gremtongue: Nu har jag ingen större lust att peta mer på ett litet tag. Jag tycker iaf att jag fick fram något hyfsat. Flamman är ju inte perfekt, men jäklar vad svårt det är att peta med paths och bezier-kurvor!

Om någon annan vill peta också så skulle jag kunna slänga upp svg-filerna någonstans. Säg till i så fall.

Vad tycker folket? Och förresten, hur stort är intresset för att byta logga?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Jag börjar verkligen gilla't!

Och jag tycker vi behöver en bra grafisk profil, som det så snyggt heter.

Du får jättegärna dela med dig av SVG-filerna, då kan jag kanske testa att leka lite med ditt arbete.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
Jäklar anamma, nu lagar vi mat med bensin!

Flamman börjar se riktigt snygg ut och känns definitivt som en flamma just nu. Och nu får den mig att inse att jag vill ha en närmare koppling mellan namn och logga, dvs att de sitter ih
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Nu har jag lagt upp svg-filerna här. De är helt osorterade, men de är å andra sidan ganska lika. Högst nummer är nyast, of course.

En idé kan vara att göra en längre flamma som får sträcka sig bakom texten, men det lämnar jag åt någon annan att utforska tills vidare :gremsmile:
 
Top