Nekromanti Lite ideer

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Borde läsa om regelboken märker jag. minns inte att reinkarnation förekom i Gondica.</I>

Ekomantin säger att själen är odödlig och återföds efter döden (den nämner däremot inget om nåt Nirvana-koncept, så man hänger väl med till The Ultimate End då), och även mekanurgerna anser att reinkarnation är ett empiriskt bevisat faktum.

Och så är det ju ursäkten för att kunna låta nya rollpersoner "ärva" virtus från ens tidigare RP, ju. (-:

--
Åke
 

Sebastian Strix

Veteran
Joined
13 Sep 2000
Messages
92
Location
Borås
Re: Det kan ju vara så att...

Låter alldeles prima!

Erik, kortfattad

Ugglans boktips: Serendipities, language and lunacy, av Umberto Eco.
 

Sebastian Strix

Veteran
Joined
13 Sep 2000
Messages
92
Location
Borås
Ärvd Virtus...

Då får det väl gå några år, annars blir jävligt UNGA rp... :)

Erik

Ugglans boktips: Serendipities, language and lunacy, av Umberto Eco.
 

Sebastian Strix

Veteran
Joined
13 Sep 2000
Messages
92
Location
Borås
Danshiter kan använda sin Wa för att återuppleva sina tidigare liv, och söka svaret på olika frågor.
I likhet med den där dansen, vad den nu hette, som skapar jordbävningar, så är det något man bara gör i Nödfall, för det är inte MENINGEN man skall komma ihåg världsliga detaljer från tidigare liv, bara de Stora Lärdomarna, så det kostar Wa-poäng.

Erik

Ugglans boktips: Serendipities, language and lunacy, av Umberto Eco.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,883
Location
Barcelona
<I>Tja, de skulle också kunna få bonusar på _andra_ slag; tidigare existenser som krigare eller dylikt kunde väl också ha en effekt.</I>

Japp. Plötsligt växer schamanen, allt som den mäktiga krigaren från hans tidigare liv växer inom honom. Hans muskler sväller, hans bringa växer, och med ett blodisande stridsrop simmar han iväg för att röja järnet på slagfältet.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Japp. Plötsligt växer schamanen, allt som den mäktiga krigaren från hans tidigare liv växer inom honom.</I>

Ska nog inte ens säga högt vad jag associerade till nu, men de som känner mig kan säkert gissa... (-:

--
Åke
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: AAARG Jag krossa

Du sa aldrig att han var Hulken i sitt tidigare liv !!!!!
 
Top