Nekromanti [LinCon] Konventsrapport - Löpande

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
APM;n324324 said:
Alldeles för sent blev det (äntligen) att prova wilpers daughters of verona med Genesis och 8 andra (förlåt om ni är här och borde nämnas vid nick). Väldigt trevlig och rolig upplevelse trots att den förmodligen hade blivit bättre om vi var mer vakna!
Berätta, berätta, berätta! Slutade det med kalas och bröllop?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
Gårdagens sista pass blev follow med Kim, cissi, Luccas, Victor och har hellzone

Vi var advokater som försökte etablera vår firma.
Aldrig har det varit så roligt att spela ett spel som handlar om legaliteteen i en fiskeimport bolags ekonomiska redovisning.

Kul hade vi dock, det var drama, spänning, humor och kärlek.
 

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
wilper;n324328 said:
Berätta, berätta, berätta! Slutade det med kalas och bröllop?
Jag var lite trött på slutet så jag måste ha missat det! (aside: självklart slutade det med bröllop) ;)

Vi körde faktiskt en egen premiss istället för den som följer med spelet. Ena halvorna av de älskande var en far och hans son. De blev förväxlade med två präster vilket skapade förvecklingar i flera led. Först var de andra halvorna av de älskande tvungna att hantera att deras förälskelser levde i celibat för att sedan ha ett helt annat problem när dessa bluffmakare blev haffade av vakter. Men allt gick ju bra i slutändan. Jag tror att vi hoppade över någon akt.

Det var en kul upplevelse!
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Jag spenderade dryga 7 timmar på LinCon igår. Det kändes som typ 2 vilket var både bra och dåligt. Bra för att tider går fort när man har roligt och jag därför bevisligen hade roligt, och dåligt för att det kändes som att jag betalade ett dagspass för att inte hinna med typ någonting.

Snackade med Vicotnik i inderummet en del i början, har ett alldeles för lågt självhävdelsebehov (eller nåt) för att gå runt och presentera mig, men jag har sett flera forumiter som jag inte har koll på vilket användarnamn de matchar emot. Hade jag backat tiden hade jag gått in hårt för att spela något, men nu var jag i "inkännandefasen". Hoppas jag inte upplevdes som ointresserad för det är jag inte.

Sen hängde jag med kollega*2 och kollegas bror och spelade Quodd. Kul spel i grunden, men en dealbreaker för mig är att det händer för mycket mellan ens drag så att det blir helt meningslöst att planera inför framtiden, och mekanikens selling-point tycker jag är "gör ett drag som är bra och ger optimala förutsättningar för att göra ett bra drag nästa runda".

Svängde förbi indierummet igen, men nu var alla upptagna. Tjuvlyssnade en stund men sen återvände jag till Quodd-gänget, och oj vad klockan gick fort för strax blev det sovdags (hann vara hemma en hel timme innan ettåringen körde ett entimmarspass av-och-till-gnäll).

Jag behöver tyvärr alldeles för lång tid för att komma igång på konvent (det sägs att det finns människor som kan kliva fram till folk de inte känner och säga "grej X verkar kul, nu spelar vi det", men de är inte släkt med mig i alla fall) och förfogar inte över så mycket tid i nuläget.

Vi får se om jag är i stan nästa år. :)
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,264
Igår blev det Loopin' Louie med sonen, Carcassonne-SM med SARZ och Final Girl med Lukas och en gammal vän som inte hänger på forumet. Bra dag och bra spel.
 

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
Sista dagen blev det anno daemonum med Amos och Genesis följt av Honorable men med Amos och Tim! Så himla bra helg! Indierummet alltså. Vicotnik, Kim och ni andra - fan vad ni gör ett bra jobb där inne! Bästa stället på konventet :)
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Okej, detta är ju inte löpande rapportering utan en dag försent. Men hursomhelst var jag på konventet igår under dagen. Träffade trevligt folk som jag knappt kom ihåg att jag träffat förut (sorry, Hellzon och Cissi!), folk jag inte sett på många år och folk jag ser lite då och då, Spelade Supergänget men höll mig i övrigt borta från spel. Upplevelsen var en välbehövlig påminnelse om varför jag inte åker på konvent nuförtiden. Resan hem var rätt trevlig, väg 57 är underbar (men 55 är gräslig ...).

Och Viktor , jag tycker verkligen du ska spana in 9th Age. Det är riktigt bra. Gillade att spela The Empire i WFB kommer du gilla att spela samma armé i T9A. Västerås lär ha de trevligaste turneringarna, men även Jönköping och här söder om Stockholm finns det möjligheter,
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Hey, om jag skriver logg löpande under konventet kanske jag minns vilka jag spelat med.

Torsdag började med tidig uppgång, bilfärd till konventet och den längsta incheckningskön jag sett på Lincon hittills. Men det artade sig.

Jag hängde på ett parti Dream Askew 2 med Emil, Jens, Genesis och Lukas. Polisen Rutger kom till vår enklav där hans dotter Lively redan bodde. Saker blev komplicerade när alla ville knyta an till den nya personen, och i slutet vandrade Rutger iväg på järnvägsrälsen med sin hund, trots våra försök att få honom att stanna.

Anatman med Cissi, Recca, Genesis, Kim Nolemo och Lukas var också bra. En gammal konspiration bråkade, blev sams och återförenades för att döda sin gamla medkonspiratör, guden Dwi.

Fredagen började med ett pass Lasers & Feelings med Jens, Emil, Genesis och två oforumiter. Kapten Darcy och vår besättning hade begått krigsbrott för Konsortiets räkning, vilket ledde till problem när vi kom tillbaka till samma system i jakt på rymdpiratdrottningen Cassandra. Vi lyckades skjuta ner hennes skepp men måste fly från vårt eget skepp som invaderats av Something Else, varpå halva besättningen blev kvar i systemet och fick sina välförtjänta straff.

Lovecraftesque så. Lite luddigt vilka vi var men sex personer är lite tufft. Efter ett tag blev vi fem och spelade ut en historia om en forskare som blev fångad bland de dockor vars historia hon forskade på.

Vi avrundade fredagen med Follow, som Lukas berättat om. Vi drev en advokatfirma och försakade våra principer för att vinna det stora fallet mot den andra firman Andersson, Anderzon And Their Son. Tror vi enades om att det var det bästa spelpasset på länge.

Lördagen inleddes med Gudasaga med Vicotnik , Viktor och far och son oforumiter, där vi hittade Iduns äpplen och räddade Valhall.

Fler barn kom, och jag, Möller och en liten oforumit spelade Supergänget med Lukas som SL. Black Wolf, Piller Thriller och Mister Kompass fick smita ifrån Indierummet för att stoppa Asamannen och hans vikingagäng från att ro ett vikingaskepp över åkrarna till E4 för att kidnappa trälar. Till slut besegrade vi vikingarna, och skeppskaptenen fick följa med tillbaka till Indierummet och spela rollspel med oss.

Sen försökte jag spela Gudasaga med Genesis och Viktor med ceruleanfive som SL, men tidig uppgång på torsdagen och för kort sömn i två nätter efter det tog ut sin rätt och jag fick gå och ladda kroppen när jag insåg att jag satt och sov medan ceruleanfive beskrev hur Tor rev ner en skog i sitt raseri över att det fluffiga fåret han skulle ge sin dotter hade försvunnit. Ber om ursäkt för det, det var ju verkligen inte så att någon inblandad var tråkig. Jag hörde att fåret kom till rätta iallafall.

Någorlunda återställd hakade jag på Anatman med Genesis, Kim, Lukas och två oforumiter. (Bekant till Kim och bekantens bekant?) En polisstat hade monopol på sinnesförändringsteknologin, frihetskämpen/terroristledaren Perdita Catal?n försökte omprogrammera YouTubeartisten Sol de Haven för att bli populär och sprida ordet åt henne, men det visade sig att hon redan var omprogrammerad med samma kod, förmodligen av staten. Saker blev mer invecklade och till slut visade sig allt vara ett experiment för att ge tillbaka känslor till omprogrammerade människor.

Lärdom inför nästa konvent:
* Gå och lägg dig på nätterna människa.
* Ska jag ha med egna spel får jag pitcha dem på folk. Nu blev Dream Askew 2, The Quiet Year och diverse Lasers & Feelings-hack spelade ändå, men jag har fortfarande ospelade spel.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
Hellzon;n324476 said:
Vi avrundade fredagen med Follow, som Lukas berättat om. Vi drev en advokatfirma och försakade våra principer för att vinna det stora fallet mot den andra firman Andersson, Anderzon And Their Son. Tror vi enades om att det var det bästa spelpasset på länge.
Håller helt med – sablarns vilket trevligt pass och gäng!

Hellzon;n324476 said:
Sen försökte jag spela Gudasaga med Genesis och Viktor med ceruleanfive som SL, men tidig uppgång på torsdagen och för kort sömn i två nätter efter det tog ut sin rätt och jag fick gå och ladda kroppen när jag insåg att jag satt och sov medan ceruleanfive beskrev hur Tor rev ner en skog i sitt raseri över att det fluffiga fåret han skulle ge sin dotter hade försvunnit. Ber om ursäkt för det, det var ju verkligen inte så att någon inblandad var tråkig. Jag hörde att fåret kom till rätta iallafall.
Inte en enda hard feeling så långt ögat kan nå. Jag höll själv på att fullkomligt stupa någon timma innan, då jag mest kände för att skrämma iväg nyfikna människor från vår monter så att jag kunde få vara i fred.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Hellzon;n324476 said:
Vi avrundade fredagen med Follow, som Lukas berättat om. Vi drev en advokatfirma och försakade våra principer för att vinna det stora fallet mot den andra firman Andersson, Anderzon And Their Son. Tror vi enades om att det var det bästa spelpasset på länge.
Jag håller med dig här och jag är så glad att vi fick möjlighet att gotta oss lite mer i Follow när vi tog feedback-omgången på lördagen. Superhärligt spelpass! Trots att det var mitt i natten. No regrets!
 

McAber

Varulv
Joined
26 May 2000
Messages
417
Location
Linköping, Sverige
Vi (PLEW) trillade in torsdag morgon och började med att spela Warhammer-dvärgar som just blivit slayers. Scenariot spelleddes av Pontus och vi använde Fiasco. Det var spännande men det tog en stund innan vi fattade det här med att sätta och avsluta scener. Det blev både goblins och tentakler.

Sedan blev det lite mer traddigt spel. Mutant Chronocles 3ed. Skoj det med, men med mer pyssel med olika skills och resurser. Lite extra kul att det fortsatte direkt efter förra årets scenario.

Efter en paus var det daga för Dread. Escape room inspirerat då vi hanterade både interna konflikter och kluriga pyssel. Ingen dog men tornet blev högt och rangligt så vi hade en hel del adrenalinpåslag i slutet.

Fredag morgon började med Cyber M/77. Själv var jag inte med, men det var tydligen en del cyberröj och de som var med verkade ha haft kul.

Själv hamnade jag i en speltest av APM s vikingaspel där man utforskar toxisk manlighet. Intressant och spännande, om än lite ovant för mig som är indieovan. Det ska bli kul att se vad det blir av det här spelet.

Framåt eftermiddagen spelade vi Centuria. Vi blev uppdelade i två grupper med fyra i varje och fick var sin SL och varsitt rum. Sedan satte det igång med en heist i cyberpunkmiljö med alver, dvärgar och tomtar. Coolt och välkonstruerat scenario.

Lördagen började med lite Gudasaga spellett av en av Bläckfiskpojkarna, ceruleanfive. Det blev riktigt skoj. En av höjdpunkterna var när den Envisaste guden stirra på dimma tills den gav upp.

För vår del avslutades LinCon med att sju av oss spelleddes av Jocke från S.A.R.Z. i Ensamma Vargen. En höna som lade gyllene ägg ställde till det för en by. Vi nästan gick åt, men vi lyckades reda ut situationen.

Sammanfattningsvis var det ett bra LinCon. Alla i PLEW verkade nöjda.

Jag har spelat in allt utom speltestningen. När PLEW-podden (https://anchor.fm/plewpodden/) kommer till säsong 4 får vi se vad som har lyssningsbar ljudkvalitet.
 
Top